Σοβαρά προβλήματα, κυρίως οικονομικά λόγω των περικοπών του Μνημονίου, που προκαλούν στη συνέχεια και μία σειρά άλλων, εξίσου σοβαρών, είναι οι λόγοι που κρατούν καθηλωμένα στο έδαφος πολύτιμα πυροσβεστικά αεροσκάφη, μέσα Ιουλίου και ενώ η φετινή πυροσβεστική περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Ενδεικτικώς σημειώνεται ότι το 2008 τα πυροσβεστικά πέταξαν 20.000 ώρες πτήσεις, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2014 οι ώρες έχουν περιοριστεί στις 4.000 ώρες, για διάφορους λόγους. Ποιοι είναι αυτοί;

1)Γήρανση του στόλου των CL-215, κάποια από τα οποία είναι ήδη 40 ετών και των PZL M-18.

2)Διακοπή της προμήθειας ανταλλακτικών από την Bombardier από τον Αύγουστο του 2013, λόγω δικαστικής αντιδικίας της με το Ελληνικό Δημόσιο, που ήρθη μερικών τον Ιανουάριο του 2014 ως προς την ΕΑΒ μόνο.

3)Λόγω του προαναφερθέντος λόγου, οι ετήσιες εργοστασιακού επιπέδου επιθεωρήσεις των πυροσβεστικών αεροσκαφών από την ΕΑΒ ξεκίνησαν από τον Ιανουάριο φέτος και γι’ αυτό έχουν καθυστερήσει και δεν έχουν δοθεί σε επιχειρησιακή ετοιμότητα όλα τα αεροσκάφη.

4)Οριακή στελέχωση με τεχνικούς των προωθημένων κλιμακίων, όπου αντί των 32 ατόμων που απαιτούνται για κάθε κλιμάκιο διαφόρων ειδικοτήτων, υπάρχουν μόνο 20.

5)Αυτό γιατί οι συνάδελφοί τους τεχνικοί της ΕΑΒ, οι οποίοι είχαν τελειώσει τις επιθεωρήσεις και τους ενίσχυαν κατά την πυροσβεστική περίοδο, τώρα δεν μπορούν να το κάνουν αυτό αφού ασχολούνται ακόμα με τις επιθεωρήσεις των αεροσκαφών κ.λπ!

Αξίζει να σημειωθεί ότι η 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών (355 ΜΤΜ) επιχειρεί με 12-13 από τα παλαιότερα αμφίβια δασοπυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair CL-215, ενώ η 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπυροσβέσεως (383 ΜΕΕΑ), η οποία εδρεύει στην 113 ΠΜ στη Θεσσαλονίκη, επιχειρεί με τα επτά εναπομείναντα (από τα 12 αποκτηθέντα αρχικώς) νεότερα Canadair CL-415GR, δύο από τα οποία έχουν μετασταθμεύσει στην Ελευσίνα. Ακόμα υπάρχει και η 359 ΜΑΕΔΥ, που εδρεύει στην Αεροπορική Βάση Δεκελείας στο Τατόϊ και επιχειρεί με 20 μικρότερα μονοκινητήρια PZL M-18 Dromander, από τα οποία σε επιχειρησιακή ετοιμότητα είναι 17. Όλα τα αεροσκάφη ανήκουν οργανικά στην ΠΑ και επιχειρούν με Αεροπόρους, υπό τον επιχειρησιακό όμως έλγχο και διεύθυνση του Πυροσβεστικού Σώματος.

Λ.Σ.Μ.