kausima_venzini
Ελλάδα

Καύσιμα: Τι προβλήματα δημιουργεί η νοθευμένη βενζίνη στο αυτοκίνητο - Πως μπορούν να το αντιληφθούν οι οδηγοί και τι πρέπει να κάνουν

«Σήμα κινδύνου» από τους ειδικούς

«Οι διαλύτες που αναμειγνύουν σήμερα με τα καύσιμα είναι πάρα πολλοί και ίσως μη ανιχνεύσιμοι σε σχέση με το ποσοστό που αναμειγνύονται», τόνισε ο γενικός γραμματέας Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Απόστολος Καλαντζόπουλος, οποίος σχολίασε το πρόβλημα της νοθείας και τις ζημιές που προκαλεί στα αυτοκίνητα.

«Πρέπει να ξέρουμε που βάζουμε βενζίνη. Να αποφεύγουμε τα πρατήρια που εγκυμονούν κινδύνους», συμπλήρωσε στην τηλεόραση της ΕΡΤ ο κ. Καλαντζόπουλος και ζήτησε περισσότερους ελέγχους και αυστηροποίηση ποινών για όλους όσους προχωρούν σε νοθεία των καυσίμων κίνησης.

Το φαινόμενο νοθείας στα καύσιμα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις τον τελευταίο καιρό και χρειάζονται περισσότεροι έλεγχοι στη διακίνησή τους. Άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Καλαντζόπουλο, ο κλάδος των βενζινοπωλών δεν μπορεί να διώξει τους παραβάτες αλλά αντίθετα το κράτος πρέπει να κάνει δειγματοληπτικούς ελέγχους και να αυστηροποιήσει τις ποινές.

Οι επιπτώσεις

«Τα νοθευμένα καύσιμα έχουν επιπτώσεις και επικαθήσεις στον κινητήρα. Φθίνουν αρκετά μέρη του αυτοκινήτου (τσιμούχες, μπεκ, βαλβίδες, σύστημα τροφοδοσίας κ.ά.) δήλωσε ο Βασίλης Τόνας, μηχανικός αυτοκινήτων στο Ίλιον Αττικής τονίζοντας ότι «με το πέρασμα του καιρού (το νοθευμένο καύσιμο) φθείρει εσωτερικά τον κινητήρα και διαβρώνει το σύστημα τροφοδοσίας» με το κόστος επιδιόρθωσης να αγγίζει και τα 1.000 ευρώ.

«Η χαμηλή τιμή στα καύσιμα συνήθως δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα και στην τσέπη των ιδιοκτητών, οι οποίοι θα αναγκαστούν να οδηγηθούν στο συνεργείο είτε με την οδική βοήθεια είτε με προβλήματα με το κόστος επισκευής του οχήματος να είναι υπέρογκο», υποστήριξε ο δημοσιογράφος Γιώργος Ανδρής καλώντας τους καταναλωτές να μην κοιτάνε τις χαμηλές τιμές γιατί στο τέλος θα το πληρώσουν ακριβά.

Ακινητοποίηση

«Οι καταναλωτές με το που θα αντιληφθούν ότι κάτι συμβαίνει στη συμπεριφορά του κινητήρα θα πρέπει να το ακινητοποιούν γιατί όσο κινούνται με νοθευμένο καύσιμο δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα, κάτι που σημαίνει αυξημένο κόστος επισκευής» πρόσθεσε ο κ. Ανδρής. «Αν το όχημα είναι πολύ σύγχρονο σε προειδοποιεί το ίδιο το αυτοκίνητο, το οποίο μπαίνει σε safe mode για να μη προκληθεί μεγάλη ζημιά», συμπλήρωσε.