Του Σταύρου Παπαντωνίου - Εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Οι τηλεοπτικές και κοινοβουλευτικές «μάχες», καθώς και το «σκληρό» πρόσωπο που δείχνει είναι η γνωστή πλευρά του επί σειράν ετών πετυχημένου δικηγόρου και μέλους του ελληνικού Κοινοβουλίου. Ο λόγος για τον ανεξάρτητο βουλευτή Βασίλη Καπερνάρο, τον οποίο το ευρύ κοινό γνωρίζει ως έναν άνθρωπο που είναι έτοιμος να συγκρουστεί ανά πάσα ώρα και στιγμή, ακόμα και αν χρειαστεί να επιστρατεύσει τη δυνατή φωνή του, καθώς δεν είναι από εκείνους που κάνουν εκπτώσεις σε όσα πιστεύουν. Το γεγονός, άλλωστε, ότι είναι έτοιμος να συγκρουστεί το απέδειξε πολύ πρόσφατα, όταν ανακοίνωσε με μια λιτή επιστολή -Λάκωνας γαρ- την αποχώρησή του από το κόμμα του Πάνου Καμμένου, καθώς είχε διαφωνήσει με τη στάση των AN.ΕΛ. σε μια σειρά ζητημάτων. Ο Βασίλης Καπερνάρος, ωστόσο, έχει και μια άλλη, άγνωστη πλευρά. Είναι εδώ και χρόνια, από την εποχή που φοιτούσε ακόμα στη Νομική, στιχουργός, και μάλιστα έχει κάνει κορυφαίες συνεργασίες, ενώ είναι ο εμπνευστής μιας μεγάλης επιτυχίας που τραγούδησε ο Νότης Σφακιανάκης με τον Χρήστο Δάντη, του «Χειμώνας είναι», χωρίς ποτέ να εγκαταλείψει το αγαπημένο του χόμπι.

ΦΟΙΤΗΤΗΣ

Με καταγωγή από τη Μάνη, ο Βασίλης Καπερνάρος μεγάλωσε σε μια οικογένεια με πολύ συντηρητικές αρχές, τις οποίες κληρονόμησε και ο ίδιος. Αν και οι γονείς του δεν είχαν οικονομική επιφάνεια, το όνειρο να σπουδάσει έγινε πραγματικότητα. Φοιτητής της Νομικής Σχολής, άρχισε να δουλεύει για να βγάλει τα προς το ζην. Εκτός από την οικοδομή, δούλεψε και σερβιτόρος, έχοντας μάλιστα παρακολουθήσει και ταχύρρυθμα σεμινάρια του ΕΟΤ για καλούς… σερβιτόρους. Η μεγάλη του αγάπη είναι, ωστόσο, η στιχουργική. Ανθρωπος που του αρέσει να φιλοσοφεί, αποτυπώνει στο χαρτί όσα σκέφτεται. Βαθιά πολιτικοποιημένος, γράφει στίχο με κοινωνικό περιεχόμενο και έντονες αναφορές στην πατρίδα. Ενα από τα πρώτα του τραγούδια, που το ερμηνεύει ο Δημήτρης Ζευγάς, το 1972, έχει τίτλο «Απόψε που φεύγεις». Ο ίδιος μιλά στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» με ιδιαίτερη νοσταλγία για την εποχή εκείνη. «Τα πρώτα λεφτά που έβγαλα από τον στίχο τα έδωσα και πήρα ένα παλτό», αναφέρει επιστρέφοντας στο παρελθόν.

Η σχέση του με τη στιχουργική δεν σταμάτησε ποτέ, αν και εξ αρχής το έκανε ως χόμπι και όχι ως επάγγελμα. «Εγραφα πάντα όταν είχα κέφι και κυρίως όταν ήμουνα σε διακοπές», λέει ο ανεξάρτητος βουλευτής, που αποκαλύπτει πως μία από τις κορυφαίες επιτυχίες που έγραψε, το «Χειμώνας είναι», το οποίο τραγούδησε ο κουμπάρος του, Χρήστος Δάντης, με τον Νότη Σφακιανάκη, την έγραψε στον Γερολιμένα της Μάνης. Είχαν προηγηθεί αρκετές συνεργασίες, όπως εκείνη με τον Νίκο Νικολόπουλο.

Μάλιστα, το τραγούδι του «Και γεια σου, Ελλάδα» το ερμήνευσε η Ελένη Βιτάλη, με χαρακτηριστικό τον στίχο «Σαν τα καράβια που σαπίζουνε στη ράμπα, Φραγκφούρτη, Μάρτης, μοναξιά και “Γεια σου Ελλάδα”».

ΕΛΛΑΔΑ

Οι λέξεις «Ελλάδα» και «ελληνισμός» χρησιμοποιούνται σε πολλά από τα τραγούδια που φέρουν την υπογραφή του βουλευτή. Ενας άνθρωπος βαθιά πολιτικοποιημένος δεν θα μπορούσε να μην περνά τα μηνύματά του μέσα από τους στίχους του. Χαρακτηριστικό είναι το τραγούδι από τον δίσκο «Τα δικά μας τραγούδια» με τη φωνή επίσης του Χρήστου Δάντη, όπου υπάρχει ο στίχος «Εναντι παντός καιρού και θεσμού φρου-φρου, με τα στήθια μας και μια αλήθεια, θύματα είμαστε έναντι παντός εχθρού, παντός εαυτού, αλλά είμαστε εδώ χωρίς παραμύθια». Ξεχωριστή θέση στην καρδιά του Βασίλη Καπερνάρου έχουν τα τραγούδια που αναφέρονται στα ναρκωτικά. «Θα ήθελα να προσφέρω στον αγώνα κατά των ναρκωτικών», λέει ο ίδιος, χαρακτηρίζοντας τα ναρκωτικά μία από τις χειρότερες μάστιγες.

Ενα τέτοιο τραγούδι ήταν το «Γράμμα στον Μηνά», όπου ο στίχος μεταξύ άλλων αναφέρει: «Χάθηκαν οι άνθρωποι, Μηνά, μείνανε οι γιάπηδες να ψέλνουν ωσαννά / Α! και κάτι αγάλματα χλωμά, έξω από τον σταθμό του ΟΚΑΝΑ». Για την ιστορία, όλα τα έσοδα πήγαν υπέρ του κέντρου απεξάρτησης ναρκωτικών «Η Επιστροφή».


Νέα δουλειά  με Πλέσσα

Ο Β. Καπερνάρος το χόμπι της στιχουργικής δεν το εγκατέλειψε από τις αρχές του 1970. Οπως αποκαλύπτει στα «Π», έχει έτοιμη μια νέα δουλειά με τον Μίμη Πλέσσα, που δεν αποκλείεται να κυκλοφορήσει και μέχρι τα Χριστούγεννα. Ο στίχος και σε αυτή τη δουλειά είναι κοινωνικός και πολιτικός. Ακόμα και με μια γρήγορη ματιά στους στίχους του Βασίλη Καπερνάρου καταλαβαίνει κανείς πως είναι απόλυτα συνδεδεμένος με τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική κατάσταση, ενώ δεν λείπουν οι αιχμές και ο έντονος αντιεξουσιαστικός χαρακτήρας. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου στίχου είναι το «Ελλάς Πατρώνα», τραγουδισμένο με τη φωνή του Πασχάλη Τερζή, που λέει: «Ελλάς, κακόμοιρη πατρώνα, όπως κατάντησες δειλή, στον εικοστό πρώτο αιώνα, να σε κουρσεύουν οι φελλοί, Ελλάς κακόμοιρη πατρώνα, δε βγάζεις πια ούτε μιλιά, στον εικοστό πρώτο αιώνα». «Διάβασε αυτόν τον στίχο και θα καταλάβεις το σκεπτικό μου», λέει κλείνοντας τη συζήτηση