Μετρό Θεσσαλονίκης: Άνοιξε τις πύλες του -για ξενάγηση- ο Σταθμός «Παπάφη» - Ακόμη δεν το πιστεύουν (εικόνες και βίντεο)
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, περίμενε τους Θεσσαλονικείς, ίσως για να τους επιβεβαιώσει ότι αυτό που ζουν είναι αλήθεια
Tη δυνατότητα να επισκεφτούν και να δουν από κοντά χώρους του Μετρό Θεσσαλονίκης είχαν σήμερα οι πολίτες τη συμπρωτεύουσας, καθώς, η Αττικό Μετρό συμμετέχει στο φετινό OPEN HOUSE THESSALONIKI 2022 με δύο από τις εγκαταστάσεις της. Δεν θα ήταν άδικο για πολλούς από τους επισκέπτες, που έκαναν ουρά έξω από το σταθμό του Μετρό «Παπάφη» στη Θεσσαλονίκη, είτε από τη λεωφόρο Καραμανλή είτε από την οδό Παπάφη, μετά τις 10:00, να νιώθουν ότι ζουν σε μια παράλληλη πραγματικότητα.
Δεν ήταν, λοιπόν, υπερβολικές οι αντιδράσεις των επισκεπτών, που μπήκαν στο σταθμό και απλώς ήταν δύσκολο να γίνει πιστευτό. Ούτε, βέβαια, και η ανάρτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, υπουργού Μεταφορών, που επί της θητείας του αποκτά μετρό η Θεσσαλονίκη.
Θα έπρεπε κάποιος γραφιάς από εκείνους στους οποίους αρέσουν οι ανέκδοτες ιστορίες να καταγράψει όλες τις αντιδράσεις, πλην του «Πλάκα κάνεις! Ήρθε, είναι πραγματικότητα», που επιβάτις αναφώνησε όταν ο συρμός έφτασε στην αποβάθρα και τον διέσχισε.
Ο σταθμός Παπάφη είναι ο έβδομος στην σειρά σταθμός της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση των συρμών προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Βρίσκεται στην συμβολή της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή και των οδών Παπάφη και Συμεωνίδη.
Σε ώρες αιχμής, από το σταθμό θα διέρχεται ανά κατεύθυνση κάθε 1,5 λεπτό ένας συρμός μήκους 52 μέτρων, χωρητικότητας 450 επιβατών.
Το εισιτήριο για την επιβίβαση σε συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης θα κυμαίνεται κοντά στην τιμή ενός κανονικού εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ (0,90€).
Ο σταθμός διαθέτει δύο κύριες προσβάσεις από την πλευρά της Λεωφόρου Καραμανλή στο ύψος της Παπάφη. Η δυτική πρόσβαση στην συμβολή της Λεωφόρου Καραμανλή και Παπάφη, περιλαμβάνει μία σταθερή κλίμακα πλάτους 2,10 μέτρων και ένα ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων (μία σκάλα ανόδου – μία σκάλα καθόδου). Η ανατολική πρόσβαση στο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Καραμανλή (προς το Παπάφειο Ίδρυμα) περιλαμβάνει επίσης ένα ίδιας λειτουργίας ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων.
Όπως και όλοι οι υπόλοιποι, ο σταθμός Παπάφη έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία ώστε να είναι προσβάσιμος από άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).
Ο σταθμός ακολουθεί τα τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όλων των σταθμών της Θεσσαλονίκης, τα οποία βεβαίως έχουν προσαρμοστεί στις πραγματικές συνθήκες της θέσης: Δημιουργήθηκε και σ’ αυτήν την περίπτωση ένας κεντρικός πυρήνας κίνησης του κοινού, που περιλαμβάνει το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων, το επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικών χώρων, το επίπεδο της αποβάθρας, τα κλιμακοστάσια κυλιομένων κλιμάκων και το κλιμακοστάσιο σταθερής κλίμακας με τον ανελκυστήρα.
Ο σταθμός Παπάφη είναι τριώροφος με βάθος τροχιών 20,50 μέτρων από την στάθμη του εδάφους και όπως και όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει πετάσματα – θύρες αποβαθρών (Platform Screen Doors – PSD) για μεγιστοποίηση της ασφάλειας των επιβατών, αύξηση του ωφέλιμου χώρου των αποβαθρών, μείωση των αναγκών αερισμού και απαγωγής καπνού, βελτίωση της απόδοσης του συστήματος ανακοινώσεων και δυνατότητα μελλοντικού κλιματισμού όλων των δημόσιων χώρων του σταθμού.
Μέσα στην επόμενη χρονιά θα τοποθετηθούν και έξι (6) αυτόματες εκδοτικές μηχανές και έξι (6) πύλες εισόδου – εξόδου όπου και θα επικυρώνονται τα εισιτήρια, ένα απολύτως σύγχρονο σύστημα ticketing που θα υιοθετεί τις πιο σύγχρονες και πλέον εξαιρετικά διαδεδομένες μεθόδους συναλλαγής με ψηφιακά μέσα και ανέπαφα.
Δεν ήταν, λοιπόν, υπερβολικές οι αντιδράσεις των επισκεπτών, που μπήκαν στο σταθμό και απλώς ήταν δύσκολο να γίνει πιστευτό. Ούτε, βέβαια, και η ανάρτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, υπουργού Μεταφορών, που επί της θητείας του αποκτά μετρό η Θεσσαλονίκη.
Θα έπρεπε κάποιος γραφιάς από εκείνους στους οποίους αρέσουν οι ανέκδοτες ιστορίες να καταγράψει όλες τις αντιδράσεις, πλην του «Πλάκα κάνεις! Ήρθε, είναι πραγματικότητα», που επιβάτις αναφώνησε όταν ο συρμός έφτασε στην αποβάθρα και τον διέσχισε.
Ο σταθμός «Παπάφη»
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, υποδέχθηκε τους πρώτους επισκέπτες λίγο μετά τις 10 το πρωί, τους ξενάγησε στον σταθμό και απάντησε στις ερωτήσεις τους.Ο σταθμός Παπάφη είναι ο έβδομος στην σειρά σταθμός της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση των συρμών προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Βρίσκεται στην συμβολή της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή και των οδών Παπάφη και Συμεωνίδη.
Σε ώρες αιχμής, από το σταθμό θα διέρχεται ανά κατεύθυνση κάθε 1,5 λεπτό ένας συρμός μήκους 52 μέτρων, χωρητικότητας 450 επιβατών.
Το εισιτήριο για την επιβίβαση σε συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης θα κυμαίνεται κοντά στην τιμή ενός κανονικού εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ (0,90€).
Ο σταθμός διαθέτει δύο κύριες προσβάσεις από την πλευρά της Λεωφόρου Καραμανλή στο ύψος της Παπάφη. Η δυτική πρόσβαση στην συμβολή της Λεωφόρου Καραμανλή και Παπάφη, περιλαμβάνει μία σταθερή κλίμακα πλάτους 2,10 μέτρων και ένα ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων (μία σκάλα ανόδου – μία σκάλα καθόδου). Η ανατολική πρόσβαση στο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Καραμανλή (προς το Παπάφειο Ίδρυμα) περιλαμβάνει επίσης ένα ίδιας λειτουργίας ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων.
Όπως και όλοι οι υπόλοιποι, ο σταθμός Παπάφη έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία ώστε να είναι προσβάσιμος από άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).
Ο σταθμός ακολουθεί τα τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όλων των σταθμών της Θεσσαλονίκης, τα οποία βεβαίως έχουν προσαρμοστεί στις πραγματικές συνθήκες της θέσης: Δημιουργήθηκε και σ’ αυτήν την περίπτωση ένας κεντρικός πυρήνας κίνησης του κοινού, που περιλαμβάνει το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων, το επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικών χώρων, το επίπεδο της αποβάθρας, τα κλιμακοστάσια κυλιομένων κλιμάκων και το κλιμακοστάσιο σταθερής κλίμακας με τον ανελκυστήρα.
Ο σταθμός Παπάφη είναι τριώροφος με βάθος τροχιών 20,50 μέτρων από την στάθμη του εδάφους και όπως και όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει πετάσματα – θύρες αποβαθρών (Platform Screen Doors – PSD) για μεγιστοποίηση της ασφάλειας των επιβατών, αύξηση του ωφέλιμου χώρου των αποβαθρών, μείωση των αναγκών αερισμού και απαγωγής καπνού, βελτίωση της απόδοσης του συστήματος ανακοινώσεων και δυνατότητα μελλοντικού κλιματισμού όλων των δημόσιων χώρων του σταθμού.
Μέσα στην επόμενη χρονιά θα τοποθετηθούν και έξι (6) αυτόματες εκδοτικές μηχανές και έξι (6) πύλες εισόδου – εξόδου όπου και θα επικυρώνονται τα εισιτήρια, ένα απολύτως σύγχρονο σύστημα ticketing που θα υιοθετεί τις πιο σύγχρονες και πλέον εξαιρετικά διαδεδομένες μεθόδους συναλλαγής με ψηφιακά μέσα και ανέπαφα.