Η Ελλάδα είναι έτοιµη να κάνει ένα τεράστιο άλµα στη βιοµηχανία του θεάµατος, µε θορυβώδεις παραγωγές του Χόλιγουντ να την επιλέγουν τελευταία για τα γυρίσµατα ταινιών και ντοκιµαντέρ που θα «σπάσουν» τα ταµεία, όχι µόνο σε πολιτιστικό επίπεδο, αλλά και στα τουριστικά έσοδα.

Ήδη, η χώρα µας συζητιέται τις τελευταίες εβδοµάδες χάρη στην είσοδο του τηλεοπτικού σίριαλ «Maestro» (Mega) στην πλατφόρµα του Netfl ix, αλλά και χάρη στη διάκριση της παραλίας Χιλιαδού στην Εύβοια, όπου γυρίστηκε µέρος του φιλµ «The triangle of sadness» («Το τρίγωνο της θλίψης»), µια µαύρη κωµωδία του Ruben Östlund.

Για βραβείο

Μάλιστα, οι παραγωγοί αρχικά ήθελαν να γυριστεί η ταινία στην Ταϋλάνδη, αλλά προτιµήθηκε µε διαφορά η Χιλιαδού, χάρη στην οποία διεκδικεί το Βραβείο Καλύτερης Κινηµατογραφικής Τοποθεσίας του 2022. Μάλιστα, σύµφωνα µε το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), που συνεργάζεται µε το υπουργείο Πολιτισµού, αναµένονται να γίνουν γυρίσµατα σε περισσότερες από εκατό ελληνικές τοποθεσίες.



«Η προσπάθεια που γίνεται τόσο από ελληνικές εταιρείες παραγωγής όσο και από κρατικούς φορείς, όπως το Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηµατογράφου και τα κατά τόπους Film Offices, αποδίδει, καθώς όλο και περισσότερες διεθνείς παραγωγές και συµπαραγωγές επιλέγουν την Ελλάδα για τα φυσικά και αστικά τοπία της», σχολιάζει σε επικοινωνία µε τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο Νικόλας Γιατροµανωλάκης, υφυπουργός Πολιτισµού και Αθλητισµού, αρµόδιος για θέµατα Σύγχρονου Πολιτισµού.

«Το Τρίγωνο της Θλίψης»

«Το ότι η παραλία της Χιλιαδούς είναι το φυσικό σκηνικό για το δεύτερο µέρος του πολυβραβευµένου έργου “Το τρίγωνο της θλίψης” και είναι στους φιναλίστ για το European Film Location Award 2022 αποτελεί έµπρακτη απόδειξη των παραπάνω», τονίζει. Μάλιστα, όπως εξηγεί, χάρη στα πρωτόκολλα που ανέπτυξε το ΥΠΠΟΑ µαζί µε το υπουργείο Υγείας και χάρη στην αγαστή συνεργασία όλων των εµπλεκόµενων φορέων, δεν χάθηκε ούτε µία µέρα γυρίσµατος σε παραγωγές όπως «Tο τρίγωνο της θλίψης» κατά τη διάρκεια της πανδηµίας.



«Έχει εκτιμηθεί»

«Αυτό είναι κάτι που έχει εκτιµηθεί διεθνώς. Eχουν γίνει πολλά και σηµαντικά βήµατα και σίγουρα τα γενναιόδωρα κίνητρα που παρέχει η Ελλάδα έχουν παίξει
Πρέπει να κάνουµε πολύ περισσότερα, κυρίως ως προς τη στήριξη της ελληνικής κινηµατογραφίας
σηµαντικό ρόλο. Οµως, πρέπει να κάνουµε πολύ περισσότερα, κυρίως ως προς τη στήριξη της ελληνικής κινηµατογραφίας, που ενίοτε εκτιµάται περισσότερο εκτός παρά εντός Ελλάδας», παρατηρεί. Αναφερόµενος στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και τα όσα είπε κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης, η νέα στρατηγική βασίζεται σε τρεις πυλώνες: κίνητρα - υποδοµές - επένδυση στο ανθρώπινο δυναµικό.



«Είναι επιτακτική ανάγκη να επενδύσουµε ουσιαστικότερα στη νέα γενιά Ελλήνων κινηµατογραφιστών, αλλά και στα ελληνικά κινηµατογραφικά
Επιτακτική ανάγκη να επενδύσουµε ουσιαστικότερα στη νέα γενιά Ελλήνων κινηµατογραφιστών
συνεργεία και σε όλο το οπτικοακουστικό µας οικοσύστηµα. Αποτελεί µονόδροµο, αν επιθυµούµε να δούµε ελληνικές παραγωγές, ταινίες και σειρές να φιλοξενούνται σε µεγάλες πλατφόρµες, όπως συνέβη µε το “Maestro” και το Netflix», καταλήγει ο υφυπουργός.

*Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά στις 10 Δεκεμβρίου 2022.