Το μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων, που σημειώθηκε λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης, φαίνεται πως οφείλεται στις εντολές που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr, ο ιστότοπος φέρνει στη δημοσιότητα το σήμα που αποδείχθηκε μοιραίο για την πορεία του τρένου και οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 40 ανθρώπους.

«ΛΑΡ-62 - Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων», ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62, καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός έπειτα από αυτόν της Λάρισας.



Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές που επικαλείται ο άνωθεν ιστότοπος, «απ' ό,τι έχουμε ενημερωθεί μέχρι τώρα, ο σταθμάρχης είπε στην Αστυνομία ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα».

«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν, πριν φθάσουν κοντά το ένα στο άλλο», συμπλήρωναν οι ίδιες πηγές.

Δηλαδή, σύμφωνα με το ίδιο μέσο, εξηγούσαν ότι ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή και είχε οδηγήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή της καθόδου προς Αθήνα, στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.

Οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν, πάντως, ότι ένα μερίδιο ευθύνης -σαφώς μικρότερο- υπάρχει και στους δύο μηχανοδηγούς, γιατί είναι υποχρεωμένοι να μιλούν μεταξύ τους, αλλά και στην Hellenic Train, διότι οι συρμοί διαθέτουν GPS.