Τραγωδία στα Τέμπη: Τι αποκαλύπτει σιδηροδρομικός που είχε βάρδια με τον σταθμάρχη Λάρισας - «Όλη τη νύχτα ήμασταν μαζί, ξεκάθαρα ανθρώπινο λάθος»
Μιλώντας για το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα στη Λάρισα, ο σιδηροδρομικός τόνισε ότι μερίδιο ευθύνης για τη σύγκρουση των τρένων έχει και ο μηχανοδηγός που κινούνταν ανάποδα στη γραμμή
Στην αποκάλυψη ότι ο σταθμάρχης έκανε λάθος και ξέχασε να γυρίσει τα κλειδιά στις γραμμές προχώρησε ο σιδηροδρομικός που είχε βάρδια με τον σταθμάρχη Λάρισας την ώρα της τραγωδίας στα Τέμπη με τη μοιραία σύγκρουση τρένων, ενώ τόνισε ότι δεν έπρεπε να είχε τοποθετηθεί στο πόστο αυτό χαρακτηρίζοντάς τον «χθεσινό».
Μιλώντας για το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα στη Λάρισα, ο σιδηροδρομικός τόνισε ότι μερίδιο ευθύνης για τη σύγκρουση των τρένων έχει και ο μηχανοδηγός που κινούνταν ανάποδα στη γραμμή.
«Όλη τη νύχτα ήμασταν μαζί (σ.σ.: εννοεί τον σταθμάρχη Λάρισας). Λάθος ανθρώπινο καθαρά. Καθαρά, καθαρά, ξεκάθαρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο σιδηροδρομικός.
Ερωτηθείς αν υπήρχε η δυνατότητα ο σταθμάρχης να δει ηλεκτρονικά αν τα δύο τρένα είναι στην ίδια γραμμή, είπε: «Ναι, τώρα όχι. Αλλά όταν φεύγει από τον σταθμό, για να πάει αντίθετα, το βλέπουμε. Το βλέπουμε στον πίνακα ηλεκτρονικά, που γυρίζουμε ψαλίδια. Τα κλειδιά που λέμε. Τέλος πάντων, ξέχασε να γυρίσει τα κλειδιά στην ευθεία αυτός. Πήγαιναν αυτοί ανάποδα, ένας Θεός ξέρει. Δεν κατάλαβα τι έγινε. Μηχανοδηγός έμπειρος τώρα ο κ. Κουτσούμπας, ο σκοτωμένος. Έμπειρος μηχανοδηγός. Θα έβγαινε στη σύνταξη το παιδί. Τώρα σκοτώθηκε. Δεν περίμενα δηλαδή εγώ να την πατήσει αυτός. Κατάλαβες; Άντε ο σταθμάρχης έκανε το λάθος, ξέχασε να γυρίσει τα κλειδιά. Εσύ πού πας; Ανάποδα πας; Δεν βλέπεις ότι πας ανάποδα; Γιατί πας ανάποδα;».
«Θα μπορούσαν να έχουν σταματήσει»
Ο σιδηροδρομικός που είχε βάρδια με τον σταθμάρχη Λάρισας στη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη τόνισε ότι ο μηχανοδηγός που ήταν ανάποδα στη γραμμή θα μπορούσε να είχε προλάβει το κακό.«Ακόμα κι αν δεν υπήρχε άλλο κλειδί στην πορεία θα μπορούσε απλά να έχει σταματήσει, να έχουν σταματήσει και τα δύο τρένα. Να σταματήσει έξω από τον σταθμό, στα 500 μέτρα. Αν έλεγε ο μηχανοδηγός “γιατί μας βάζεις στην κάθοδο;”, θα έπαιρνε χαμπάρι πιστεύω και θα το γλίτωνε, θα το γλιτώναμε… Συνωμότησε το σύμπαν και για μια μα@@@@α σκοτώθηκε τόσος κόσμος… Κατάλαβες; Συνωμότησε το σύμπαν για να γίνει το κακό», ανέφερε ο άνθρωπος που είχε βάρδια με τον σταθμάρχη Λάρισας το μοιραίο βράδυ της Τρίτης.
Στο ερώτημα αν στο σημείο που έγινε το δυστύχημα υπάρχει ηλεκτρονική επαφή ή δεν καλύπτεται ηλεκτρονικά εκείνο το σημείο, ο σιδηροδρομικός τόνισε: «Εκεί όχι. Εκεί αν υπήρχε τηλεδιοίκηση που υπήρχε παλιά, ναι θα τους βλέπαμε. Θα βλέπαμε τα τρένα. Δεν θα γινόταν τίποτα. Όταν λέω εγώ ότι είναι χαλασμένο εδώ και 10 χρόνια… Όλα πήγαν κατά διαόλου. Δηλαδή αν υπήρχε το κέντρο ελέγχου, θα έβλεπε πού έβαλε το τρένο. Δεν θα γινόταν τίποτα αν υπήρχε το κέντρο, το ΚΕΤ που λέμε, η τηλεδιοίκηση. Ήταν ψείρας (σ.σ.: εννοεί τον μηχανοδηγό), επαγγελματίας… Κατάλαβες…».
«Ήταν… χθεσινός, κουβαλούσε βαλίτσες»
Παράλληλα ο σιδηροδρομικός έκανε αναφορά και στο πώς βρέθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας στη θέση αυτή και τόνισε ότι του είχε πει εμμέσως πλην σαφώς ότι δεν έπρεπε να έχει πάει σε αυτό το πόστο, καθώς πριν ήταν αχθοφόρος.«Όλα ήταν στραβά εδώ (σ.σ.: εννοεί τον σταθμάρχη Λάρισας), αυτός που κουβαλούσε τις βαλίτσες στη Λάρισα, τις αποσκευές… Ναι, ναι μετά το 2010, 2012 έφυγε, μετάταξη… Κάτι μετατάξεις άμα θυμάσαι. Έφυγε μετάταξη, πήγε στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και γύρισε ξανά πριν από κάνα 6μηνο στον ΟΣΕ, για να γίνει σταθμάρχης. Συγκεκριμένα επειδή τον έχω θάρρος, λέω “πού πας;”, του λέω “τι σταθμάρχης θέλεις να γίνεις εσύ, 58, 60 χρονών, πόσο είσαι;”. 30 χρόνια έχω που δουλεύω μάχιμος, κυκλοφορία κάνω; Αυτή είναι η δουλειά μας που κάνουμε, σταθμάρχης και τρέμει η ψυχή μου… Τώρα αυτός που είναι χθεσινός, να… Δεν ξέρω τι να πω», συμπλήρωσε ο σιδηροδρομικός.