Τις οφειλόμενες απαντήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη αναζητεί η ελληνική κοινωνία. Αντ’ αυτών, έλαβε ανακοινώσεις από τον ΟΣΕ, τη Hellenic Train και την ιταλική μητρική της εταιρεία, Ferrovie Dello Stato Italiane (FS), στις οποίες καταγραφόταν μια προσπάθεια να αποφευχθεί η ανάληψη οποιασδήποτε ευθύνης, λαμβάνοντας ωστόσο την απόφαση για την καταβολή αποζημιώσεων σε οικογένειες των θυμάτων και τραυματίες.

«Μπαλάκι» ευθυνών

Η πρώτη απάντηση αφορούσε το θέμα των ευθυνών. Συγκεκριμένα, η ιταλική εταιρεία επέλεξε να επιρρίψει ευθύνες στον ΟΣΕ, καθώς -σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση- ο Οργανισμός «διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για τη συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία».

Στη συνέχεια, η Hellenic Train, με καθυστέρηση σχεδόν 100 ωρών, εξέδωσε νέα ανακοίνωση το βράδυ του Σαββάτου, απαντώντας μέσω αυτής τόσο στον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη, ο οποίος είχε αποκαλύψει ότι από πλευράς εταιρείας δεν υπήρξε η παραμικρή βοήθεια στα νοσοκομεία, όσο και στο πρωτοσέλιδο της «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ» το Σάββατο με τον τίτλο «Φρικτά παράπονα για την Hellenic Train». «Όλα έγιναν από τους διασώστες του ΕΚΑΒ, αυτοί κατέγραψαν τους τραυματίες και δεν υπήρξε καμία βοήθεια από την εταιρεία», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Η ανακοίνωση

Η Hellenic Train αναφέρει τα εξής: «Οι ημέρες που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλη τη χώρα και για την εταιρεία μας, η οποία έχασε εννέα εργαζόμενους στο δυστύχημα. Η Hellenic Train εκφράζει τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων, στους οποίους προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της». Προσθέτει επίσης: «Η Hellenic Train συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο συρμών στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού. Το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν από την πρώτη στιγμή στον τόπο του δυστυχήματος και παρείχε υποστήριξη, σε συνεργασία με τις Αρχές, την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και τις ομάδες διάσωσης, ενώ μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας υποστήριξε την κινητοποίηση των ψυχολόγων που θα βρίσκονταν στα νοσοκομεία. Επιπλέον, η Hellenic Train παρείχε λεωφορεία για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών που κατάφεραν να αποβιβαστούν, προκειμένου να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη που ήταν ο τελικός προορισμός. Αμέσως μετά το συμβάν, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, με σκοπό να παρέχει πληροφορίες και να παραπέμπει στις αρμόδιες Αρχές για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα».

Για τους επιβάτες

Σχετικά με τα όσα είχαν δημοσιευθεί για τον αριθμό των επιβατών και τον εξοπλισμό του κυλικείου, δηλώνει: «Η Hellenic Train διευκρινίζει ότι ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις Αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο. Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό. Η εταιρεία ενημερώνει ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων. Στους υπεραστικούς συρμούς, όλα τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες θέσεις και, ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως τρόπου αγοράς, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του εκδοτηρίου ή στο τρένο, ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων. Η Hellenic Train επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο. Ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός».

*Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή στις 6 Μαρτίου 2023.