Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που κατέθεσε στην ανακρίτρια την Πέμπτη, φέρεται να αναφέρει ότι ο δεύτερος σταθμάρχης ήταν πρωινός τη μέρα της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη, αλλά είχε αλλάξει βάρδια. Σύμφωνα με το περιβάλλον του δεύτερου σταθμάρχη, ο ίδιος φέρεται να υποστηρίζει: «Στη βάρδιά μου, διαχειρίστηκα 35 τρένα και έφυγα αφήνοντας τον συνάδελφό μου να διαχειριστεί τον προαστιακό που την ώρα που έφευγα, έμπαινε στο σταθμό και την αμαξοστοιχία 62 που έφτανε στις 23:05, οπότε και θα είχα σχολάσει».

Παράλληλα, λέγεται ότι αφήνει αιχμές και για το μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας: «Ο μηχανοδηγός σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1.001. Ο συγκεκριμένος οδηγός, Κουτσούμπας Γεώργιος, το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα».

Πάντως, ο μηχανοδηγός αντιλαμβανόταν ότι κάτι πήγαινε στραβά και προσπάθησε να συνεννοηθεί με το σταθμάρχη, ο οποίος φέρεται να καταλήφθηκε από πανικό, αφού δεν απάντησε παρά στο τρίτο κάλεσμα. 

«Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία;» ακούγεται να ρωτάει χαρακτηριστικά. 

Ο μηχανοδηγός του προαστιακού δεν λαμβάνει απάντηση και ξαναρωτάει: «Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία; Για να ενημερώσω την υπηρεσία μου».

Λίγα μέτρα πιο κάτω από το σημείο που βρισκόταν ο προαστιακός, είναι το κλειδί 118.

Συνεχίζοντας να μη παίρνει απάντηση από το σταθμάρχη της Λάρισας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού ρωτά ξανά: «Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον παριστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας;»

Ο 59χρονος σταθμάρχης, τότε, ακούγεται να λέει «φλασάρισε ένα κλειδί», που σημαίνει ότι εντόπισε πρόβλημα στο μοιραίο κλειδί.