Σοκ και δέος προκαλούν στο πανελλήνιο όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το τι συνέβη το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη. Παράλληλα νέα στοιχεία έρχονται στο φως δέκα ημέρες μετά την τραγωδία.

Η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» έφερε στο φως σήμερα, 10 Μαρτίου, την τελευταία σελίδα από το βιβλίο βαρδιών στο σταθμαρχείο της Λάρισας πριν από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

Πρόκειται για το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο, ώστε οι σταθμάρχες που αποχωρούν να γράφουν την ακριβή ώρα αποχώρησής τους και να αναφέρουν στον διάδοχο ή στους διαδόχους τους μπροστά στον πίνακα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας τι ακριβώς παραλαμβάνουν.

Στη συγκεκριμένη σελίδα, σύμφωνα πάντα με τον «Ελεύθερο Τύπο», οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν τον σταθμό στον άπειρο συνάδελφό τους Β.Σ., που έχει ήδη προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες. Ως ώρα άφιξής τους στον σταθμό αναφέρεται η 14:00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης, όμως, αναφέρεται η 22:30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με μπλάνκο, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22:30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.

Δείτε το ντοκουμέντο:

mklklm

«Διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα»

Υπενθυμίζεται πως τη διόρθωση της ώρας αποχώρησης με μπλάνκο είχε αναφέρει ο προφυλακισμένος 59χρονος σταθμάρχης κατά την πολύωρη απολογία του στην ανακρίτρια, επισημαίνοντας ότι θυμάται πως ο Κ.Π. έφυγε γύρω στις 10:20 και ο Π.Χ. γύρω στις 10:10, αλλά μετά το δυστύχημα είδε ότι η ώρα είχε διορθωθεί  και αναφέρεται 10:30.

«Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που υπέγραψα ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα», φέρεται να έχει πει ο Β.Σ. Μέχρι την ώρα που οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας αποχώρησαν από τον σταθμό, πάντως, όλα κυλούσαν ομαλά, αφού γράφουν στην αναφορά τους: «Παράδοση υπηρεσίας από Π σε Σ. Υπόψη βιβλία κυκλοφορίας και τηλεγραφημάτων – εποπτικού πίνακα. Συμβάν Ουδέν».

Παράλληλα στο βιβλίο αναφέρονται λεπτομέρειες για τα δρομολόγια. «Εκατέρωθεν ΣΣ στο Παλαιοφάρσαλο με μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας-Παλαιοφαρσάλων (σ.σ. λόγω των καλωδίων που είχαν πέσει νωρίτερα). Εν ενεργεία ΣΣ Βόλου. Εν ενεργεία ΣΣ Νέων Πόρων Διπλή γραμμή Νέοι Πόροι -Λάρισα». Επισημαίνεται δηλαδή ότι μεταξύ Νέων Πόρων και Λάρισας η γραμμή είναι διπλή, ενώ το έγγραφο συμπληρώνουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.

«Μυστήριο» η ώρα αποχώρησης των δύο σταθμαρχών

Πάντως, η ακριβής ώρα αποχώρησης των δύο σταθμαρχών παραμένει μυστήριο, αλλά το μόνο βέβαιο είναι ότι έφυγαν πριν από τις 22:35 που έφτασε το προηγούμενο τρένο, ο προαστιακός από τη Θεσσαλονίκη, που είχε επίσης κατευθυνθεί σε λάθος γραμμή, αλλά το αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός και δεν υπήρξαν συνέπειες.

Ο επιθεωρητής Λάρισας στην κατάθεσή του φέρεται, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», να είπε ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρώτου κατηγορουμένου οι άλλοι δύο είχαν φύγει πριν από τις 10.

«Στις 23:44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Π. που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23:00. Ο Π μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια, αλλά άλλαξε τη βάρδια του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14:00-23:00. Οταν στις 01:15 συνάντησα τον Σ. τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45-21:50», φέρεται να είπε.

Η ώρα αποχώρησης των προηγούμενων σταθμαρχών και κυρίως του αρχαιότερου ΚΠ -καθώς ο ΠΧ ήταν ενισχυτικός- ήταν σημείο-κλειδί, σύμφωνα με τον επιθεωρητή, που είπε ότι αν είχε μείνει στη θέση του ίσως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.