Ο δάκτυλος επί τον τύπο των ήλων πρόκειται να τεθεί στην περίπτωση της πολύνεκρης σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη, με βάση όσα τόνισε ο Χαράλαμπος Βουρλιώτης, προϊστάμενος της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρόμικου Χρήματος. 

Σύμφωνα με απάντησή του, την οποία έδωσε στην ιστοσελίδα voria.gr στο πλαίσιο εκδήλωσης για την Αρχή από το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, ο κ. Βουρλιώτης τόνισε λακωνικά: «Ό,τι μεμπτό υπάρχει, θα βρεθεί». Θα ελεγχούν πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης τόσο στον ΟΣΕ όσο και σε επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τον Οργανισμό, τόνισε. 

Προσδιόρισε τη 15ετία ως περιθώριο παραγραφής κακουργημάτων -εξηγώντας, πάντως, πως η Αρχή υπακούει σε υπερεθνικούς νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης-, γι' αυτό κιόλας ο Ισίδωρος Ντογιάκος έδωσε την παραγγελία οι φάκελοι όλων των δυστυχημάτων που έγιναν αυτό το διάστημα να παρασχεθούν στη Δικαιοσύνη

Η διοίκηση του ΟΣΕ, με βάση την εντολή του εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική Αρχή πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.

Ο ανώτερος εισαγγελικός λειτουργός θέλει να ανασυρθούν οι υποθέσεις, προκειμένου να ελεγχθεί αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα της τελευταίας 15ετιας ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν.

Μόλις προσφάτως, μάλιστα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζήτησε, πήρε και μελετά τον φάκελο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε τον Μάιο 2017, που είχε τέσσερις νεκρούς και δέκα τραυματίες. Γι' αυτό δικάστηκε ακριβώς... ένας μηχανοδηγός, επιζών του τραγικού δυστυχήματος, που εντέλει αθωώθηκε.