Δυστύχημα στα Τέμπη: Ερωτηματικά για τον κλειστό σταθμό του «Ευαγγελισμού» - «Θα μπορούσαν να σωθούν ζωές»;
O κλειστός σιδηροδρομικός σταθμός του «Ευαγγελισμού» στη Λάρισα απέχει περίπου 1,5 χλμ. από τον τόπο της τραγωδίας
Ενώ περνούν οι μέρες και όλοι προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν τί συνέβη στη μοιραία σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη με θύματα 57 συμπολίτες μας, ένα είναι το ερώτημα που είναι διαρκώς στον «αέρα». «Θα μπορούσε το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη να είχε αποφευχθεί εάν ο σιδηροδρομικός σταθμός του Ευαγγελισμού λειτουργούσε»; To Star έκανε αυτοψία και μίλησε με εργαζόμενους και κατοίκους. Οι περισσότεροι είπαν στη δημοσιογράφο του Star, Κατερίνα Ρίστα, ότι το πιθανότερο είναι ότι θα μπορούσε να αποτραπεί η τραγωδία, αν υπήρχε σταθμάρχης και λειτουργούσε ο πίνακας κυκλοφορίας.
O κλειστός σιδηροδρομικός σταθμός του «Ευαγγελισμού» στη Λάρισα απέχει περίπου 1,5 χλμ. από τον τόπο της τραγωδίας. Αποτελείται από τέσσερα κτίρια. Στο πρώτο υπάρχει ο πίνακας ελέγχου και κάποια βιβλία κυκλοφορίας.
Η κάμερα του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Star κατέγραψε αποκλειστικές εικόνες. Δείχνουν τα λαμπάκια στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας ν’ ανάβουν. Σύμφωνα με σταθμάρχες γίνονται εργασίες συντήρησης. Αν ο σταθμός ήταν λειτουργικός, ίσως η μοιραία σύγκρουση να είχε αποφευχθεί.
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ λένε πως αν υπήρχε σταθμάρχης και δεν υπήρχαν λουκέτα, ίσως να είχε δει το τρένο και να είχε αποτραπεί η τραγωδία.
Στο γράφημα, το οποίο επιμελήθηκε το τμήμα γραφικών του Star, ο πρώτος σταθμός μετά τη Λάρισα θα ήταν αυτός του Ευαγγελισμού εάν βέβαια ήταν ανοιχτός. Επίσης φαίνεται η απόσταση των σταθμών από το Παλαιοφάρσαλο μέχρι την Κατερίνη.
O πρώτος σταθμός μετά τη Λάρισα θα ήταν αυτός του Ευαγγελισμού εάν βέβαια ήταν ανοιχτός.
«Υπάρχει πιθανότητα να μην είχε γίνει το δυστύχημα και υπάρχει πιθανότητα να είχε γίνει. Ο Ευαγγελισμός δε γνωρίζω εάν έχει τοπικό πίνακα» είπε ο προϊστάμενος του κέντρου τηλεδιοίκησης Αθηνών, Νίκος Μπορομπόκας.
«Θα είχε αποτραπεί η τραγωδία. (σ.σ αν ήταν ανοιχτός ο σταθμός του Ευαγγελισμού. Θα ήταν πολύ πιο οργανωμένα τα πράγματα, νομίζω. Θα μπορούσαν να το σταματήσουν» είπε κάτοικος της περιοχής.
Σύμφωνα με τους σταθμάρχες, ο σταθμός του Ευαγγελισμού λειτουργούσε πριν το 2005. Μόλις ήρθε η τηλεδιοίκηση μπήκε λουκέτο. Όμως το 2019, σταμάτησε η τηλεδιοίκηση και παρόλα αυτά ο σταθμός αυτός δε λειτούργησε ποτέ ξανά.
«Η αιτία που έκλεισε ήταν μια αερογέφυρα για να κατεβαίνουν οι πεζοί από τα τρένα, που δεν υπήρχε. Ούτε σηματοδότες, ούτε τίποτα» είπε κάτοικος της περιοχής.
Στις 24 Φεβρουαρίου, δηλαδή μόλις 4 ημέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενέκρινε τη Στρατηγική για την εποπτεία ως το 2025. Ο σχεδιασμός βασίζεται στα ευρήματα των προηγούμενων μηνών.
Καταρχάς, τα πολλά συμβάντα εκτροχιασμών μετά από λανθασμένους χειρισμούς και τα επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα στις αλλαγές τροχιάς.
Επίσης:
-σημειώνει ότι είναι κρίσιμη η ανάγκη συντήρησης των σηράγγων
διαπιστώνει μη συμμόρφωση με υποχρεώσεις παρακολούθησης των συστημάτων ασφάλειας
-παρατηρεί ότι είναι μεγάλος ο αριθμός νεκρών σε δυστυχήματα και πολλά τα ατυχήματα σε ισόπεδες διαβάσεις
-ενώ αναδεικνύει ως βασική αιτία πρόκλησης ατυχημάτων την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας από τις αμαξοστοιχίες
O κλειστός σιδηροδρομικός σταθμός του «Ευαγγελισμού» στη Λάρισα απέχει περίπου 1,5 χλμ. από τον τόπο της τραγωδίας. Αποτελείται από τέσσερα κτίρια. Στο πρώτο υπάρχει ο πίνακας ελέγχου και κάποια βιβλία κυκλοφορίας.
Η κάμερα του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Star κατέγραψε αποκλειστικές εικόνες. Δείχνουν τα λαμπάκια στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας ν’ ανάβουν. Σύμφωνα με σταθμάρχες γίνονται εργασίες συντήρησης. Αν ο σταθμός ήταν λειτουργικός, ίσως η μοιραία σύγκρουση να είχε αποφευχθεί.
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ λένε πως αν υπήρχε σταθμάρχης και δεν υπήρχαν λουκέτα, ίσως να είχε δει το τρένο και να είχε αποτραπεί η τραγωδία.
Στο γράφημα, το οποίο επιμελήθηκε το τμήμα γραφικών του Star, ο πρώτος σταθμός μετά τη Λάρισα θα ήταν αυτός του Ευαγγελισμού εάν βέβαια ήταν ανοιχτός. Επίσης φαίνεται η απόσταση των σταθμών από το Παλαιοφάρσαλο μέχρι την Κατερίνη.
O πρώτος σταθμός μετά τη Λάρισα θα ήταν αυτός του Ευαγγελισμού εάν βέβαια ήταν ανοιχτός.
«Υπάρχει πιθανότητα να μην είχε γίνει το δυστύχημα και υπάρχει πιθανότητα να είχε γίνει. Ο Ευαγγελισμός δε γνωρίζω εάν έχει τοπικό πίνακα» είπε ο προϊστάμενος του κέντρου τηλεδιοίκησης Αθηνών, Νίκος Μπορομπόκας.
«Θα είχε αποτραπεί η τραγωδία. (σ.σ αν ήταν ανοιχτός ο σταθμός του Ευαγγελισμού. Θα ήταν πολύ πιο οργανωμένα τα πράγματα, νομίζω. Θα μπορούσαν να το σταματήσουν» είπε κάτοικος της περιοχής.
Γιατί έκλεισε ο σταθμός του Ευαγγελισμού
Σύμφωνα με τους σταθμάρχες, ο σταθμός του Ευαγγελισμού λειτουργούσε πριν το 2005. Μόλις ήρθε η τηλεδιοίκηση μπήκε λουκέτο. Όμως το 2019, σταμάτησε η τηλεδιοίκηση και παρόλα αυτά ο σταθμός αυτός δε λειτούργησε ποτέ ξανά.
«Η αιτία που έκλεισε ήταν μια αερογέφυρα για να κατεβαίνουν οι πεζοί από τα τρένα, που δεν υπήρχε. Ούτε σηματοδότες, ούτε τίποτα» είπε κάτοικος της περιοχής.
Τι διαπίστωνε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στις 24 Φεβρουαρίου
Στις 24 Φεβρουαρίου, δηλαδή μόλις 4 ημέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενέκρινε τη Στρατηγική για την εποπτεία ως το 2025. Ο σχεδιασμός βασίζεται στα ευρήματα των προηγούμενων μηνών.
Τι χαρακτηρίζει η Αρχή ως κινδύνους υψηλού επιπέδου;
Καταρχάς, τα πολλά συμβάντα εκτροχιασμών μετά από λανθασμένους χειρισμούς και τα επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα στις αλλαγές τροχιάς.
Επίσης:
-σημειώνει ότι είναι κρίσιμη η ανάγκη συντήρησης των σηράγγων
διαπιστώνει μη συμμόρφωση με υποχρεώσεις παρακολούθησης των συστημάτων ασφάλειας
-παρατηρεί ότι είναι μεγάλος ο αριθμός νεκρών σε δυστυχήματα και πολλά τα ατυχήματα σε ισόπεδες διαβάσεις
-ενώ αναδεικνύει ως βασική αιτία πρόκλησης ατυχημάτων την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας από τις αμαξοστοιχίες