Σοκ και δέος προκαλούν στην κοινή γνώμη όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σημειώνεται πως για σήμερα, Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023 είναι προγραμματισμένη η απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ, Δημήτρη Νικολάου, ο οποίος αντιμετωπίζει κατηγορίες συνυπαιτιότητας με τον ήδη προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά για την τραγωδία των Τεμπών.

Ο επιθεωρητής αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα, το οποίο θα είναι 80 σελίδων. Σημειώνεται πως με την κατάθεση του επιθεωρητή κλείνει ο πρώτος κύκλος καταθέσεων των πιθανών συνυπεύθυνων τους οποίους κάλεσε ο ανακριτής για κατάθεση. Υπενθυμίζεται πως ήδη έχουν καταθέσει οι δύο σταθμάρχες που είχαν υπηρεσία πριν από τη μοιραία βάρδια.

Ο επιθεωρητής δηλώνει αθώος, λέγοντας πως ναι μεν έβγαλε αυτός τις βάρδιες, ωστόσο την τελική έγκριση τη δίνουν ανώτεροί του.

«Αρνείται προφανώς τις κατηγορίες. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα. Εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα κάνει θα πει αυτά που πρέπει να πει. Η άποψη μας και επ’ αυτής της κατηγορίας είναι ότι προφανώς δεν υπάρχει ούτε αμέλεια τουλάχιστον για τον άνθρωπο αυτό», έλεγε πριν μερικές ημέρες ο δικηγόρος του Γιάννης Γλύκας.

Οι εμπορευματικοί συρμοί

Παράλληλα, σημειώνεται πως από χθες, Τετάρτη, 29 Μαρτίου, επαναλειτούργησε η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης, αν και επί του παρόντος αυτό γίνεται μόνο με εμπορευματικούς συρμούς. Και συγκεκριμένα τα δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, με ώρα αναχώρησης 22:20, και από Θεσσαλονίκη προς Θριάσιο στις 21:45.

Σε σχετική ανάρτησή του στο Facebook, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας αναφέρει τα εξής: «8 ολόκληρες μέρες χρειάστηκαν για να αποδειχτεί ότι τα 9 σημεία που είχε καταθέσει το Σωματείο μας την περασμένη Δευτέρα και αφορούσαν σημαντικά ζητήματα ασφαλείας ήταν ΑΛΗΘΗ και ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ. Με επιστολή που λάβαμε πριν λίγο, ο ΟΣΕ δίνει γραπτές διαβεβαιώσεις για την διέλευση από τις σήραγγες των Τεμπών και Πλαταμώνα, ενώ για τις επικοινωνίες εντός αυτών θα υπάρχει πιστοποιημένος υπάλληλος του ΟΣΕ εντός των αμαξοστοιχιών που θα χρησιμοποιεί το σύστημα GSMR για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (και όχι για λόγους κυκλοφορίας, καθώς το σύστημα δεν έχει αδειοδοτηθεί όπως αναφέρει ο ΟΣΕ για τα εποχούμενα). Ελπίζουμε ότι το GSMR θα δοθεί προς χρήση το συντομότερο δυνατό.

»Επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά, τα όσα έχουμε αναφέρει, η επαναλειτουργία της Γραμμής του Κιάτου (που είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσει από τις 27/3) μετατίθεται για μετά από 10-15 μέρες από σήμερα (σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ΟΣΕ) και των επιβατικών στο Αθήνα- Θεσσαλονίκη για τις 3 Απριλίου.

Σήμερα ξεκινά το πρώτο ζεύγος δρομολογίων (εμπορευματικών) στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Το Σωματείο μας δείχνοντας όλο αυτό το διάστημα ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΤΑΣΗ απέδειξε ότι οι θέσεις του συνδικάτου μας είναι πραγματικές και αληθινές, παρά την προσπάθεια κάποιων να τις παρουσιάσουν ως 'υπερβολικές'.

»Όσοι αδιαφορούσαν για τα εξώδικα μας, τις επιστολές και τις παραστάσεις - απεργίες μας εδώ και 4 χρόνια, όσοι γυρνούσαν την πλάτη στην ΠΕΠΕ και μας αποκαλούσαν συκοφάντες και εργατοπατέρες όταν καταγγέλλαμε τα κακώς κείμενα, έχοντας ως μοναδικό αίτημα μας την ΑΣΦΑΛΕΙΑ στην εργασία και κυκλοφορία των τρένων, θα κριθούν από όλους, αν δεν έχουν ήδη κριθεί στην συνείδηση του κοινού. Το ίδιο ισχύει και για όσους ζητούσαν να ξεκινήσουμε χωρίς να λάβουμε τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις.

»Την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει δελτίο τύπου του Σωματείου μας και ενημέρωση για τις επόμενες ενέργειες μας. Για εμάς τους μηχανοδηγούς, ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ. Ζητάμε ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και θα αγωνιστούμε με όλες τις δυνάμεις μας για αυτό. Το χρωστάμε στους 57 που χάθηκαν στην μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας μας. Εμείς είχαμε ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ για όλα...».