Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ μετά τη σύλληψη του 66χρονου οδηγού σχολικού λεωφορείου το μεσημέρι της Τρίτης στα Καλύβια, το ειδοποιό σημείο δεν είναι ότι δεν είχε δίπλωμα, αλλά πως η άδεια οδήγησης του είχε αφαιρεθεί. Σε εκείνο το επεισόδιο είχε συλληφθεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, επικίνδυνη οδήγηση, βία κατά υπαλλήλων, απείθεια και εξύβριση.

Σε αυτήν την περίπτωση, ο οδηγός εντοπίστηκε με λεωφορείο της ιδιοκτησίας του και 40 μαθητές μέσα. Έπειτα από τις αποκαλύψεις, φαίνεται πως αναζητείται χέρι που θα κρατήσει το μπαλάκι των ευθυνών. Το σχόλιο της Περιφέρειας στο MEGA ήταν ότι δεν είχαν ευθύνη ή δικαιοδοσία. Το ίδιο ήταν εκείνο των γονέων και του σχολείου. 



«Το σχολείο δεν μπορεί να είναι ούτε τροχονόμος ούτε ελεγκτής. Είναι πέρα από το θεσμικό του όριο. Δεν ξέρω αν ο ίδιος ο οδηγός έχει πει στο γραφείο ότι του έχει γίνει αφαίρεση διπλώματος», λέει η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου, Λαμπρινή Λαζάρη.

«Όλη τη ζωή του οδηγούσε λεωφορεία»

Γνωστοί και φίλοι του οδηγού, από τη μεριά τους, δήλωσαν άγνοια. «Είχε δίπλωμα. Δεν ξέρω τι έχει γίνει, δεν μπορώ να καταλάβω. Κάνει χρόνια αυτήν τη δουλειά, όλη του τη ζωή ήταν μέσα σε αυτήν τη δουλειά, οδηγούσε λεωφορεία. Αν του είχαν πάρει το δίπλωμα στο παρελθόν θα το είχα μάθει. Όλα αυτά που έχουν ακουστεί, μου φαίνονται περίεργα», λέει συγγενής του.
Ο 66χρονος, αξίζει να επαναληφθεί, δεν είχε άδεια οδήγησης. Του είχε αφαιρεθεί έπειτα από παράβαση καθώς είχε συλληφθεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, επικίνδυνη οδήγηση, βία κατά υπαλλήλων, απείθεια και εξύβριση.

«Έπινε μπίρα μέσα στο λεωφορείο κανονικότατα. Κατούραγε στην κυριολεξία από το λεωφορείο έξω. Υπάρχει ένα καθεστώς που κάποιοι οδηγοί κάνουν ό,τι τους γουστάρει επειδή θεωρούνται ιδιοκτήτες. Αυτός λοιπόν έχει δύο λεωφορεία. Ακόμα και τότε, το '19, που του είχαν πάρει το δίπλωμα, είχε ξαναοδηγήσει χωρίς δίπλωμα», λένε μάρτυρες.



Οι μαθητές παραμένουν ανάστατοι, κυρίως επειδή και αυτοί θα πουν πως κάτι είχαν καταλάβει. Την ίδια ώρα παραμένει ακόμα αδιευκρίνιστο αν η εν λόγω εργολαβία είχε δοθεί απευθείας στον ίδιο, αν είχε πάρει τη δουλειά μέσω γραφείου τουριστικών μεταφορών ή μέσω του ΚΤΕΛ.

Συμπερασματικά, στην Ελλάδα του 2023, ένας οδηγός και ιδιοκτήτης πούλμαν, αν καταφέρει να έχει στα χέρια του τα χαρτιά που χρειάζονται όταν γίνει ο διαγωνισμός, μπορεί να πάρει την εργολαβία και να την εκτελεί χωρίς να τον ελέγξει ποτέ κάποιος, ακόμα κι αν η Τροχαία γνωρίζει την ακαταλληλότητά του και του έχει αφαιρέσει το δίπλωμα.