Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, με σοβαρό προγραμματισμό και σκληρή δουλειά, έχει κάνει τα τελευταία 4 χρόνια σταθερά και προσεκτικά σχεδιασμένα βήματα προς ένα μέλλον ανάπτυξης και αειφορίας. Υλοποιώντας έργα υποδομών και ουσίας, κάνοντας πολυδιάστατες παρεμβάσεις και διοργανώνοντας πολυεπίπεδες δράσεις σε πολλούς τομείς, έχει θέσει σταθερές βάσεις και «χτίζει» τις προοπτικές για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της.

Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφέρουμε τα εξής:

Μετά από πολλές δεκαετίες ο βραχνάς των σκουπιδιών αποτελεί πλέον παρελθόν για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, εφαρμόζοντας πλέον ολοκληρωμένη διαχείριση μέσα από το μεγαλύτερο έργο ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων στη χώρα, που λειτουργεί παράλληλα και συμπληρωματικά με τα τοπικά σχέδια ανακύκλωσης στην πηγή των δήμων. Ήδη λειτουργούν οι δύο από τις τρεις μονάδες επεξεργασίας -με την τρίτη να ξεκινά μέσα στον ερχόμενο Ιούνιο-, οι οποίες θα παράγουν «πράσινη» ενέργεια, με αποτέλεσμα να αποτελούν περιβαλλοντική υποδομή με σχεδόν μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα.

Οι οδικές υποδομές είναι ένας ακόμα τομέας στον οποίον η Περιφέρεια έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα, αναβαθμίζοντας την ασφάλεια, αλλά και προωθώντας την προσβασιμότητα. Τονίζουμε, ανάμεσα σε άλλα, το περί τα 32 εκατ. ευρώ οδικό έργο της σύνδεσης της Αργολίδας με τον αυτοκινητόδρομο Α7, έναν νέο δρόμο μήκους 7 χιλιομέτρων -μέρος της νέας επαρχιακής οδού ανάδειξης αρχαιολογικών χώρων-, που θα συνδέσει το Ναύπλιο, το Άργος αλλά και ολόκληρη την Αργολίδα με τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της Περιφέρειας.

12
▶ Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, επιθεωρεί ένα από τα σημαντικά έργα που πραγματοποιήθηκαν στην Πελοπόννησο

Η πρώτη στην Ελλάδα ΣΔΙΤ για μαρίνα είναι αυτή που υπέγραψε η Περιφέρεια Πελοποννήσου και αφορά στην κατασκευή στο Ναύπλιο τουριστικής μαρίνας χωρητικότητας άνω των 200 θέσεων, με δυνατότητα σε αυτήν ελλιμενισμού σκαφών μήκους 8 έως 12 μέτρα. Επένδυση που -σε πρώτη φάση εκτιμάται σε 25 εκατομμύρια ευρώ και- θα καλύψει θαλάσσια έκταση 73 στρεμμάτων, ενώ παράλληλα προβλέπει ανάπλαση της ευρύτερης χερσαίας ζώνης. Ένα αναπτυξιακό έργο μέγιστης σημασίας για ολόκληρη την Ανατολική Πελοπόννησο, που μετά από καθυστέρηση δεκαετιών έγινε πραγματικότητα, με συστηματική εργασία από την πλευρά της Περιφέρειας.

Υλοποίησε έργα υποδομών και ουσίας, κάνοντας πολυδιάστατες παρεμβάσεις και διοργανώνοντας πολυεπίπεδες δράσεις σε πολλούς τομείς


Ο τουρισμός αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με την παρούσα περιφερειακή Αρχή να έχει εξαρχής στοχεύσει στην αναβάθμιση και στην αποτελεσματική προβολή της περιοχής, εστιάζοντας σε έναν τουρισμό που στο επίκεντρό του έχει το περιβάλλον και τον πολιτισμό. Βασικό παράγοντα για την προσέλκυση του ποιοτικού τουρισμού αποτελεί η ύπαρξη σοβαρών υποδομών, οι οποίες θα εγγυώνται τη διασφάλιση μιας σειράς προϋποθέσεων, όπως ο σεβασμός και η φροντίδα για το περιβάλλον, η ασφάλεια στη μετακίνηση και η προσβασιμότητα στα πάμπολλα μνημεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Ψηφιακά «εργαλεία»

Παράλληλα, η Περιφέρεια Πελοποννήσου αξιοποιεί για την προβολή της σύγχρονα ψηφιακά «εργαλεία», όπως οι πλατφόρμες DMS και DMO, καθώς και στοχευμένα τηλεοπτικά σποτ - που βραβεύθηκαν διεθνώς για την πρωτοτυπία τους. Αντιλαμβανόμενη, δε, την επιδραστικότητα του διαδικτύου διοργάνωσε και φιλοξένησε πρόσφατα το παγκόσμιο συνέδριο ΤΒΕΧ Europe 2023, Peloponnese, ίσως τη μεγαλύτερη φετινή εκδήλωση τουρισμού στην Ελλάδα. Μια διοργάνωση κατά την οποία οι συμμετάσχοντες 360 travel bloggers και εκπρόσωποι των online travel media -από όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης- διαχύθηκαν σε όλες τις περιοχές της Πελοποννήσου αποκομίζοντας εμπειρίες που προβλήθηκαν και εξακολουθούν να προβάλλονται στο διαδίκτυο.
Με το βλέμμα στο μέλλον, η Περιφέρεια Πελοποννήσου κάνει κινήσεις για τη διασφάλιση της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και της αειφορίας. Έτσι, συμμετέχει ως εταίρος στο εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή -στο πλαίσιο του Clean Hydrogen Partnership- έργο «Trieres» (Τριήρης), που αποσκοπεί στη δημιουργία «κοιλάδας υδρογόνου» με γεωγραφική αναφορά στο μεγαλύτερο μέρος της Πελοποννήσου, σε τμήματα της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και στην Αττική. Άλλοι εταίροι είναι η Motor Oil Hellas, ο ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας Πατρών κ.ά.

Οι «κοιλάδες υδρογόνου» είναι τοπικά «οικοσυστήματα» για την παραγωγή και μεταφορά υδρογόνου μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, αλλά και τελικές χρήσεις όπως είναι η βιομηχανία και οι μεταφορές. Παράλληλα, δίνουν την ευκαιρία για την ανάπτυξη και εφαρμογών καινοτόμων τεχνολογιών που αφορούν στο υδρογόνο.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας θα δημιουργηθεί ο πρώτος σταθμός πράσινου υδρογόνου στον Ισθμό, ενώ η Περιφέρεια Πελοποννήσου συγκαταλέγεται στους υποψήφιους μελλοντικούς καταναλωτές ποσοτήτων του καυσίμου που θα παράγεται, αντικαθιστώντας σταδιακά τα βαρέα οχήματά της με άλλα, που θα κινούνται με υδρογόνο.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 21/5/23