Συγγραφείς αστυνομικής, αισθηματικής και νεανικής μυθοπλασίας βρίσκονται και φέτος στις πρώτες θέσεις της λίστας με τους πλουσιότερους συγγραφείς που δημοσιεύει το περιοδικό Forbes κάθε χρόνο.

Για να δημιουργηθεί η λίστα, υπολογίστηκαν πωλήσεις βιβλίων, έσοδα από μεταφράσεις, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές διασκευές, έσοδα από δημόσιες εμφανίσεις του διαστήματος από τον Ιούνιο του 2013 ως τον Ιούνιο του 2014 και ο τελικός κατάλογος των πλουσιότερων συγγραφέων για το 2014 διαμορφώθηκε ως εξής:

1. Τζέιμς Πάτερσον (90 εκατ. δολάρια)
2. Νταν Μπράουν (28 εκατ. Δολάρια)
3. Νόρα Ρόμπερτς (23 εκατ. δολάρια)
4. Ντανιέλ Στιλ (22 εκατ. δολάρια)
5. Τζάνετ Ιβάνοβιτς (20 εκατ. δολάρια)
6. Τζεφ Κίνι, Βερόνικα Ροθ, Τζον Γκρίσαμ, Στίβεν Κινγκ (17 εκατ. δολάρια)
7. Σούζαν Κόλινς (16 εκατ. δολάρια)
8. Τζ. Κ. Ρόουλινγκ (14 εκατ. δολάρια)
9. Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν (12 εκατ. δολάρια)
10. Ντέιβιντ Μπαλντάτσι (11 εκατ. δολάρια)
11. Ρικ Ριόρνταν, Ε. Λ. Τζέιμς (10 εκατ. δολάρια)
12. Τζίλιαν Φλιν, Τζον Γκριν (9 εκατ. δολάρια)

Στη λίστα, όπως αναφέρει tovima,gr, περιλαμβάνονται «επαγγελματίες ευπώλητοι» συγγραφείς, όπως ο Πάτερσον και η Ρόμπερτς. Ο Πάτερσον εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο το 1976 και έκτοτε δεν έχει σταματήσει να γράφει. Κυκλοφορεί περίπου 14 βιβλία τον χρόνο, τα οποία γράφει με τη συνδρομή ομάδας συνεργατών συγγραφέων.

To Forbes υπολογίζει ότι τα βιβλία του Πάτερσον έχουν πουλήσει συνολικά περισσότερα από 300 εκατ. αντίτυπα που του έχουν αποφέρει, μόνο για την τελευταία δεκαετία, 700 εκατ. δολάρια. Της ίδιας κατηγορίας είναι και η Νόρα Ρόμπερτς, η οποία εκδίδει περίπου έξι βιβλία τον χρόνο.

Διαφορετική περίπτωση είναι ο Νταν Μπράουν. Γνωστός συγγραφέας μεν και ευπώλητος, δεν έχει τόσο πυκνή παραγωγή όσο οι προηγούμενοι. Τη δεύτερη θέση στη λίστα του Forbes την οφείλει εφέτος κυρίως στις πωλήσεις του νέου του βιβλίου, του Ιnferno (Ψυχογιός, 2013) που μόνο στις ΗΠΑ ξεπέρασαν το 1,4 εκατ. αντίτυπα.

Ενδιαφέρον για την απήχηση ορισμένων τίτλων έχει να παρατηρήσει κανείς τα ονόματα που εξακολουθούν να βρίσκονται στη λίστα των πλουσιότερων συγγραφέων χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει νέο βιβλίο στο διάστημα της μέτρησης, όπως η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, η οποία εξακολουθεί να εισπράττει χρήματα από τις πωλήσεις του Χάρι Πότερ, γεγονός που τεκμηριώνει τη διάρκεια της σειράς, της οποίας ο πρώτος τόμος κυκλοφόρησε το 1997. Ο Χάρι Πότερ (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ψυχογιός) φαίνεται ότι έχει εγγραφεί στη σύγχρονη κλασική νεανική λογοτεχνία και κερδίζει νέες γενικές αναγνωστών.

Αντιθέτως, η Ε. Λ. Τζέιμς, η οποία πέρυσι ήταν το νούμερο ένα στην αντίστοιχη λίστα του Forbes για το 2013, με έσοδα 95 εκατ. δολαρίων, από την ερωτική τριλογία της Πενήντα αποχρώσεις του Γκρι, κατέβηκε μέσα σε έναν χρόνο στην 11η θέση, με έσοδα 10 εκατ. δολαρίων. Οι πωλήσεις της τριλογίας, που ξεπέρασαν τα 29 εκατ. αντίτυπα το 2012, έπεσαν στο 1,8 εκατ. αντίτυπα το 2013, πράγμα ενδεικτικό για τη γρήγορη παρακμή του ενδιαφέροντος για τον πολυδιαφημιζόμενο πριν από δύο χρόνια τίτλο. Η επικείμενη κινηματογραφική προβολή της κινηματογραφικής διασκευής της τριλογίας αναμένεται όμως να αυξήσει τα έσοδα της συγγραφέως τη χρονιά που διανύουμε.

Αντίστοιχη είναι η περίπτωση της Σούζαν Κόλινς, συγγραφέως των Αγώνων πείνας (Πλατύπους, 2009), η οποία ενώ το 2013 βρισκόταν στην τρίτη θέση της λίστας με 55 εκατ. δολάρια έσοδα εφέτος βρίσκεται στην 5η με 16 εκατ. δολάρια.

Στους νεοεισερχόμενους της λίστας ανήκει 26χρονη Βερόνικα Ροθ με τη νεανική τριλογία της Απόκλιση (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πλατύπους), ο 37χρονος Τζον Γκριν με το μυθιστόρημα Το λάθος αστέρι (Λιβάνης, 2013), για δυο νέους, ασθενείς από καρκίνο, που συναντιούνται και ερωτεύονται σε μια ομάδα υποστήριξης καρκινοπαθών, και η 43χρονη Τζίλιαν Φλιν με το μπεστ-σέλερ της Το κορίτσι που εξαφανίστηκε (Μεταίχμιο, 2012).

Έγκλημα και έρωτας, αστυνομική και αισθηματική λογοτεχνία για το μαζικό κοινό, έχουν ανέκαθεν μαζικές πωλήσεις, τώρα όμως φαίνεται ότι ένα νέο είδος ανεβαίνει δυναμικά στις προτιμήσεις του κοινού: η νεανική λογοτεχνία, η οποία δεν διαβάζεται μόνο από τους «νεαρούς ενήλικες» αλλά έχει σημαντική απήχηση και σε ενήλικες μεταξύ 30 και 44 ετών, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα, η οποία υποδεικνύει τον Χάρι Πότερ ως το βιβλίο για νέους που πρώτο άνοιξε τον δρόμο της νεανικής λογοτεχνίας προς το ενήλικο κοινό.