Σοκαριστικές είναι οι πληροφορίες που καταφθάνουν από τις μαρτυρίες των δεκάδων διασωθέντων του πολύνεκρου ναυαγίου στ’ ανοιχτά της Πύλου. Οι Αρχές πασχίζουν να καταλήξουν στον ακριβή αριθμό των αγνοουμένων, που, σύμφωνα με αναφορές, η πλειονότητά τους ήταν κλειδωμένη στα αμπάρια ή ακόμη και στα ψυγεία του μοιραίου αλιευτικού. Οι μετανάστες μιλούσαν για 750 επιβαίνοντες και με βάση αυτή την πληροφορία, το Λιμενικό, με τη συνδρομή της ΕΛΑΣ, προχωρά στις καταθέσεις των διασωθέντων προκειμένου να διασταυρώσει τον αριθμό.

Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, είναι πολύ πιθανό να μιλάμε για πάνω από 600 αγνοουμένους, πιθανότατα νεκρούς, συμπεριλαμβανομένων και των 78 σορών που έχουν εντοπιστεί από το Λιμενικό και τις υπόλοιπες δυνάμεις που βρέθηκαν στο σημείο για να βοηθήσουν. Οι Αρχές ρωτούν έναν-έναν τους διασωθέντες προκειμένου να μάθουν πόσα μέλη αποτελούν τις οικογένειές τους. Η κατάσταση θα ξεκαθαριστεί ακόμη περισσότερο, όταν θα προχωρήσει και η ταυτοποίησή τους στο ΚΥΤ Μαλακάσας, καθώς αναμένεται να υπάρξουν και επαφές με τις αντίστοιχες πρεσβείες.

Αρνήθηκαν

Ένα μεγάλο ζήτημα που τέθηκε στη σφαίρα της κοινωνικής συζήτησης αφορά το αν οι μετανάστες δέχτηκαν ή αρνήθηκαν τη βοήθεια που πρόσφερε το Λιμενικό Σώμα και τα παραπλέοντα σκάφη. Όπως φαίνεται, έπειτα και από την τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου της υπηρεσιακής κυβέρνησης Ηλία Σιακαντάρη, οι μετανάστες φαίνεται πως είτε υπό το φόβο των διακινητών είτε υπό την αγωνία τους να φτάσουν στην Ιταλία, αρνήθηκαν να δεχτούν βοήθεια κι επέλεξαν να συνεχίσουν το μακάβριο ταξίδι τους. «Το Λιμενικό προσέγγισε δύο ώρες πριν από το ναυάγιο. Έπειτα από την προσέγγιση του Λιμενικού και μετά την άφιξή του στην περιοχή, το σκάφος συνέχισε την πορεία του. Έμεινε από μηχανή, σταμάτησε η μηχανή του στις 2 παρά 20 και στις 02:00 βυθίστηκε. Επομένως, δεν μπορεί να συναρτάται η προσέγγιση του Λιμενικού με τη βύθιση του σκάφους μόνο και μόνο χρονικά» είπε αρχικά και συνέχισε αναφερόμενος στη φήμη που ήθελε τη χρησιμοποίηση σκοινιού για επιχειρησιακούς λόγους: «Δεν έχει δώσει σχοινί προσέγγισης το Λιμενικό. Σχοινί χρησιμοποιείται στη θάλασσα για ρίψη εφοδίων από τα δύο παραπλέοντα εμπορικά. Σχοινί, όχι ρυμούλκησης, χρησιμοποίησε για λίγα λεπτά και το Λιμενικό κατά την προσέγγισή του από απόσταση. Στη συνέχεια, το πήραν οι επιβάτες στο αλιευτικό για λίγα λεπτά, Στη συνέχεια, το πέταξαν στη θάλασσα και συνέχισαν την πορεία τους. Δεν υπήρχε σχοινί πρόσδεσης. Ήταν σχοινί προκειμένου να σταθεροποιηθούν, να πλησιάσουν, να δουν αν θέλουν οποιαδήποτε βοήθεια. Την αρνήθηκαν, έλεγαν “No help... Go Italy” και συνέχισαν την πορεία τους» σημείωσε.
Μάλιστα ο κ. Σιακαντάρης επιβεβαίωσε πως υπήρχαν εντάσεις πάνω στο πλοίο: «Υπήρχε μια ένταση πάνω στο πλοίο απ’ ό,τι αναφέρουν, αλλά αυτά προκύπτουν σιγά-σιγά και από τις καταθέσεις».
* Σύμφωνα με πληροφορίες και όπως προέκυψε μέσα από τις καταθέσεις τόσο των εννέα κατηγορουμένων όσο και των διασωθέντων, ο καπετάνιος του μοιραίου αλιευτικού, που βυθίστηκε ανοιχτά της Πύλου, είναι ανάμεσα στους νεκρούς του ναυαγίου. Στο μεταξύ, το Σαββάτο αναμενόταν να ξεκινήσει η ιατροδικαστική εξέταση στις σορούς, που μεταφέρθηκαν στο Σχιστό Κορυδαλλού, ώστε να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες θανάτου τους.


Δημοσιεύτηκε στην «Ontime».