Ένας Έλληνας, ο Πέτρος Μαθιουδάκης, βρέθηκε το 2019 μέσα στο υποβρύχιο Titan, συντρίμμια του οποίου εντοπίστηκαν χθες στα βάθη του Ατλαντικού, κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού.

Ο ίδιος με μια φωτογραφία του στο Facebook περιέγραψε την εμπειρία του στον βυθό, σημειώνοντας ότι  ολοκλήρωσε δύο καταδύσεις με το Titan μαζί με τον Ρας. Στη μία κατάδυση μάλιστα βρέθηκε σε βάθος τουλάχιστον 3.760 μέτρων, καταρρίπτοντας το ρεκόρ βαθιάς κατάδυσης.

«Αυτή η κατάδυση ήταν ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την εξερεύνηση βαθιών θαλασσών» δήλωνε τότε ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, Στόκτον Ρας, ο οποίος είναι ένας από τους ανθρώπους που χάθηκαν στον Ατλαντικό.

Τότε, το υποβρύχιο Titan χρειάστηκε δύο ώρες για να κατέβει στον πυθμένα του Ατλαντικού έξω από το Λιτλ Χάρμπορ, κοντά στις Μπαχάμες.

Εμπειρία που του άλλαξε τη ζωή

Ο Πέτρος Μαθιουδάκης είχε δηλώσει ότι η κατάδυση αυτή ήταν μια εμπειρία που του άλλαξε τη ζωή.


«Ήταν συναρπαστικό να είμαι μέρος αυτού του πληρώματος που καταρρίπτει το ρεκόρ. Η κατάδυση παρείχε πρακτική εμπειρία ενόψει της αποστολής του Τιτανικού και οι πληροφορίες που συλλέξαμε κατά τη διάρκεια της κατάδυσης θα βοηθήσουν στον εξορθολογισμό του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιούμε σαρώσεις και καταγράφουμε δεδομένα ενώ βρισκόμαστε στη θάλασσα αυτό το καλοκαίρι»
είχε πει, σύμφωνα με το GeekWire.

 Ο Πέτρος Μαθιουδάκης εργάζεται ως μηχανικός ηλεκτρονικών συστημάτων στην εταιρεία θαλάσσιας τεχνολογίας Kraken Robotics, που κατασκευάζει σύνθετους υποθαλάσσιους αισθητήρες, ραντάρ και άλλα ρομποτικά συστήματα.

Θλίψη για την τραγωδία

 Μετά την τραγωδία δεν έκρυψε την θλίψη του για την τραγική κατάληξη του Titan.

«Είμαι λυπημένος από όλη την παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί και τις κατηγορίες από ειδικούς της πολυθρόνας για την έλλειψη ποιότητας της κατασκευής του Titan ή για την έλλειψη τεχνικής ικανότητας ολόκληρης της ομάδας», δήλωσε στο Semafor.

Ξεκαθάρισε επίσης ότι δεν υπήρξε ποτέ υπάλληλος της OceanGate, αλλά είχε προσληφθεί ως τεχνικός για ξεχωριστά πρότζεκτ της εταιρείας και είχε αναπτύξει φιλία με τον διευθύνοντα σύμβουλο Στόκτον Ρας και τον Γάλλο εξερευνητή Πολ-Ανρί Ναρτζολέτ, οι οποίοι χάθηκαν στο Titan. 

«Η OceanGate είχε αλλάξει το κύτος για να αυξήσει το επίπεδο ασφάλειας»

Σχολιάζοντας μάλιστα τις ανησυχίες για την ασφάλεια που εκφράστηκαν από δύο πρώην υπαλλήλους της OceanGate το 2018, τόνισε ότι η OceanGate είχε ανταποκριθεί σε αυτές τις ανησυχίες και άλλαξε το κύτος για να αυξήσει το επίπεδο ασφάλειας.

«Το Titan ήταν ένα από τα ελάχιστα οχήματα που μπορούσαν να μεταφέρουν επιβάτες σε αυτά τα βάθη. Πολλοί ρυθμιστικοί φορείς περιμένουν να κατασκευαστεί ένα ακριβές αντίγραφο για να μελετηθεί και να δοκιμαστεί, κάτι που δεν είναι ένα εφικτό αίτημα. Αυτό δεν είναι ένα όχημα μαζικής παραγωγής, είναι μοναδικό», δήλωσε.

Όσον αφορά στην κριτική για τις δυνατότητες επικοινωνίας του σκάφους, ο ίδιος δήλωσε ότι «είναι πολύ δύσκολο να επικοινωνήσεις μέσω του νερού σε σύγκριση με τον αέρα».