Με την υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης προβλέπεται ότι το, έως τώρα, στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης θα χρησιμοποιείται πλέον και ως πολιτικό με στόχο να είναι ανταγωνιστικό ακόμη και σε αυτό της Αθήνας, προσφέροντας «στέγη» στις εταιρείες χαμηλού κόστους.

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη η Περιφέρεια θα προχωρήσει σε αναζήτηση επενδυτή που θα αναπτύξει το αεροδρόμιο σε σύμπραξη με το δημόσιο (ΣΔΙΤ).

Ο σχετικός διαγωνισμός θα προχωρήσει με συνοπτικές διαδικασίες και αναμένεται ότι θα βγει στον αέρα ως το τέλος του χρόνου. Η χρηματοδότηση της επένδυσης, που υπολογίζεται περίπου στα 100 εκατομμύρια ευρώ, θα γίνει, σύμφωνα με την Περιφέρεια, από ιδιωτικούς πόρους.

Να σημειωθεί ότι η μελέτη για την μετατροπή του αεροδρομίου έχει ήδη εκπονηθεί από την καναδική εταιρεία ΙΒΙ Group. Σύμφωνα με αυτή, ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται στα 75-90 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ τα έξοδα για τη λειτουργία του εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 1,5-2,5 εκατ. ευρώ ετησίως.

Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο θα είναι το εγγύτερο στην περιοχή της Αθήνας, καθώς οι δύο πόλεις απέχουν περίπου 155 χιλιόμετρα. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια, με την αναβάθμιση των οδικών υποδομών, ο χρόνος του ταξιδιού Αθήνα – Τρίπολη, έχει περιοριστεί περίπου στην 1,5 ώρα.

Με αυτά τα δεδομένα δεν πρέπει να θεωρείται απίθανο το ενδεχόμενο κάποιες low cost εταιρείες να εξετάσουν την Τρίπολη ως μια εναλλακτική, φθηνότερη, λύση για ταξίδια από και προς τη χώρα μας. ’λλωστε εδώ και χρόνια οι αεροπορικές εταιρείες διαμαρτύρονται για τις χρεώσεις του αεροδρομίου της Αθήνας, τις οποίες χαρακτηρίζουν, ακριβές, αλλά και για το γεγονός ότι δεν υπάρχει εναλλακτικό αεροδρόμιο σε κοντινή απόσταση. Να θυμίσουμε ότι η σύμβαση του αερολιμένα της Αθήνας προβλέπει ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει άλλο αεροδρόμιο σε απόσταση μικρότερη των 100 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα.