Με αφορμή τη συντριβή του Canadair στην Κάρυστο μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη, ο μηχανολόγος αεροναυπηγός μηχανικός, πραγματογνώμονας, Κώστας Λακαφώσης.

«Δεν είναι η πρώτη και δεν θα είναι η τελευταία, γιατί η δασοπυρόσβεση είναι πόλεμος. Πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι άλλο πράγμα το να πηγαίνει κάποιος σε μια κανονική πτήση και να μεταφέρει επιβάτες, είναι το αντίστοιχο του να κυκλοφορεί κάποιος στον δρόμο. Αν ξεκινήσει κάποιος να πηγαίνει στον δρόμο, πρέπει να τηρεί τα μέτρα ασφαλείας, αν βλέπουμε όμως στην τηλεόραση αγώνα F1 δεν θα πούμε ''γιατί τρέχει τόσο πολύ'', είναι δουλειά του να τρέχει. Αντίστοιχα, αν βλέπουμε αεροπυρόσβεση, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι βλέπουμε κάτι που δεν λειτουργεί με τους φυσιολογικούς όρους των μεταφορών και των μέτρων ασφαλείας, είναι πόλεμος κανονικός. Πολεμάμε με τη φωτιά. Παίρνουμε τα μέτρα ασφαλείας με έναν άλλον τρόπο, τα όρια τα σπρώχνουμε πολύ μακρύτερα απ' ό,τι κανονικά και εκεί πια συμβαίνουν πράγματα. Γιατί παγκόσμια, αν ψάξει κανείς την παγκόσμια βιβλιογραφία, βλέπει συνέχεια κάθε χρόνο δυστυχώς να έχουμε απώλειες αεροσκαφών διαφόρων ειδών και κατηγοριών πάνω στην αεροπυρόσβεση, είναι το πιο επικίνδυνο πράγμα που αναγκαζόμαστε να κάνουμε, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λακαφώσης.

Αναφορικά με τη χαμηλή πτήση του Canadair, ο ειδικός είπε: «Αυτό που βλέπουμε και αυτό που συνέβη δεν είναι κάτι πρωτοφανές και παράξενο, δυστυχώς έτσι γίνεται. Δηλαδή, αν θέλεις να κάνεις τη δουλειά σου καλά, θα την κάνεις από όσο πιο χαμηλά γίνεται και μπαίνοντας μέσα στα στενά. Γιατί αν κάποιος θέλει να μην κάνει καλά την αεροπυρόσβεση και να είναι ασφαλής, μπορεί να πάει από πολύ μακριά, να μην κατεβαίνει χαμηλά, να μην παίρνει κανένα ρίσκο και να μην πετυχαίνει και κανέναν στόχο. Αν κάποιος πηγαίνει στην αεροπυρόσβεση και την κάνει σωστά, αναγκαστικά παίρνει μεγάλα και πολύ σοβαρά ρίσκα».

Αναφορικά με τη συζήτηση ότι τα πυροσβεστικά αεροπλάνα δεν έχουν σύστημα εκτίναξης, διευκρίνισε ότι «δεν υπάρχει αυτό το σύστημα σε κανένα πυροσβεστικό αεροπλάνο στον κόσμο».

Για την αεροπυρόσβεση ο κ. Λακαφώσης επισήμανε: «Όλοι αυτοί που δεν ξέρουν το αντικείμενο και το σχολιάζουν από μακριά ας πάρουν το παράδειγμα της Αμερικής, που η φωτιά κάθε χρόνο μπαίνει στην Καλιφόρνια και καίει σπίτια. Όταν οι Αμερικάνοι, που είναι Νο1 στον κόσμο σε τεχνολογία, σε μέσα, έχουν λεφτά, ό,τι χρειάζεται το έχουν, όταν αυτοί δεν καταφέρνουν να νικήσουν τη φωτιά σε κάποιες πολύ συγκεκριμένες και δύσκολες συνθήκες, αυτό να μας υποψιάσει ότι η πυρκαγιά είναι κάτι άτιμο, δεν ελέγχεται πάντα τόσο εύκολα. Δεν πατάς ένα κουμπί και την έσβησες, απλά εδώ χάζευες, αυτό συνολικά να το έχουμε στο μυαλό μας».

«Ο διοικητής μου στην Πολεμική Αεροπορία έλεγε ότι αν δεν την προλάβεις τη φωτιά στην πρώτη, στη δεύτερη ρίψη, μετά η φωτιά σταματάει στη θάλασσα. Δεν μπορείς να την προλάβεις μετά. Ο στόχος του αεροπλάνου είναι να την προλάβει νωρίς», υπογράμμισε ο ίδιος.

«Ο πυροσβέστης λεει πάντα ''η φωτιά σβήνει πάντα από την μπότα του πυροσβέστη, όχι από το αεροπλάνο''. Δηλαδή το αεροπλάνο ρίχνει το νερό, τη σταματάει τη μεγάλη φωτιά, αλλά πρέπει να έρθει το πεζοπόρο τμήμα να την πατήσει με το πόδι του για να σταματήσει. Άρα μπορεί να ρίχνεις νερό, να ρίχνεις, να κόβεις ένα μέτωπο, αλλά μετά από λίγη ώρα αν έχει αέρα θα ξαναφουντώσει. Γι' αυτό λέμε ότι δυστυχώς οι μεγάλες φωτιές τελικά σταματάνε στη θάλασσα ή αν τύχει να αλλάξει φορά ο αέρας δεν ελέγχονται τόσο εύκολα όσο θα θέλαμε», κατέληξε.