Στο πένθος έχει βυθιστεί η χώρα για τον άδικο χαμό των δύο πιλότων του Canadair που συνετρίβη την Τρίτη (25/07) στην Κάρυστο. Ο σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης «έπεσαν» στο καθήκον κατά τη διάρκεια επιχείρησης στη φωτιά.

Κι ενώ οι ειδικοί ψάχνουν τα ακριβή αίτια της τραγωδίας στην Κάρυστο, ο ταξίαρχος εν αποστρατεία Μάμας Κρασσάς, ο γιος του οποίου ήταν ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους που επιχειρούσε στο σημείο, μίλησε στο Open κάνοντας τη δική του εκτίμηση για το πώς έγινε η μοιραία πτώση του Canadair. Ο ταξίαρχος εν αποστρατεία ανέφερε επίσης ότι ο γιος του τού είπε πως τα δέντρα που υπήρχαν στο σημείο δεν ήταν ορατά λόγω των καπνών.

Όπως ανέφερε ο κ. Κρασσάς που χειριζόταν τρεις δεκαετίες Canadair: «Οι χειριστές προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στη φωτιά, να τη σβήσουν. Πάντα κατεβαίνουν με αντίθετη ροή ανέμων για να υπάρχει στήριξη στο αεροπλάνο. Οι καπνοί από τη φωτιά πήγαιναν προς το μέρος τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουν πίσω από τη φωτιά τα δέντρα. Στην απαγκίστρωση, στη δεξιά στροφή, βρήκε το ακρυπτερύγιο του δεξιού φτερού του αεροσκάφους στα δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας και απ' ό,τι φαίνεται χτύπησε τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα (για να σωθούν). Είναι ανεξέλεγκτο το αεροπλάνο, κάνει ό,τι θέλει αυτό, δεν υπακούει στις εντολές του χειριστή καθώς δεν υπάρχουν πηδάλια για να το οδηγήσεις. Εάν έφευγε μόνο αυτό το κομμάτι (που φαίνεται στο βίντεο), το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει κανονικά, δεν υπάρχει πρόβλημα, πλην όμως το γεγονός πως φαίνεται ότι όπως αποκολλήθηκε από το φτερό χτύπησε πίσω στην άκρη του φτερού που είναι τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Αυτό είναι δική μου προσωπική εκτίμηση».

«O χειριστής κατά πάσα πιθανότητα δεν είδε τι υπήρχε πίσω από τον καπνό. Αυτό μου το επιβεβαίωσε και ο γιος μου, ο οποίος μου είπε ότι "ούτε εγώ καθώς έπεφτα είδα το δέντρο πίσω από τη φωτιά". Είχαν σβήσει μισό βουνό, όπως μου είπε ο γιος μου, που κινδύνευε να πάει σε ένα χωριό και τους έστειλαν εκεί. Αυτή ήταν η τελευταία ρίψη και θα έφευγαν μετά για επιστροφή», επισημαίνει. 

Ο ταξίαρχος εν αποστρατεία τονίζει πως «όσο παλιό και αν είναι ένα αεροπλάνο, όταν είναι ελεγμένο, όταν είναι συντηρημένο, πετάει και αποδίδει όπως ακριβώς όταν είναι καινούργιο. Το πρόβλημά τους είναι πως κατά τη χρήση τους παρουσιάζουν συχνά βλάβες, όπως ένα αυτοκίνητο».

Δείτε αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο: