Με τους δρόμους κατεστραμμένους, τις γέφυρες γκρεμισμένες, τα χωριά αποκομμένα, η εφοδιαστική αλυσίδα από και προς τη Θεσσαλία δεν έχει απλώς διαρραγεί… έχει εξ ολοκλήρου διαλυθεί.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η πόλη της Λάρισας -αφού και η λαχαναγορά της πλημμύρισε από τα νερά του Πηνειού- προμηθεύεται τρόφιμα από τη Θεσσαλονίκη, αλλά τα οχήματα που τα μεταφέρουν θα πρέπει να διασχίσουν τουλάχιστον τη διπλή διαδρομή από τη συνηθισμένη.

Τα τρόφιμα κάνουν... κύκλους

Όπως μας ανέφεραν οι υπεύθυνοι του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, τα τρόφιμα κάνουν… κύκλους, αφού από Θεσσαλονίκη φτάνουν στη Λάρισα μέσω της διαδρομής Εγνατία - Βέροια - Γρεβενά - Καλαμπάκα - Τρίκαλα.

Παράλληλα, κλειστό παραμένει το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου από τη Γυρτώνη μέχρι το Συκούριο και στα δύο ρεύματα (366ο χλμ.), από τα ξημερώματα του Σαββάτου. Η Ελλάδα, λοιπόν, παραμένει «κομμένη στα δύο».

Έτσι, και οι εταιρείες μεταφορών της Αθήνας έχουν δύο μη συμφέρουσες λύσεις για να προσεγγίσουν τη Θεσσαλονίκη: Η πρώτη είναι να κατευθυνθούν προς Δομοκό, να ανεβούν τα βουνά και να πάνε από Γρεβενά. Η δεύτερη λύση είναι να χρησιμοποιήσουν την Αθηνών - Πατρών, να μπουν στην Ιόνια Οδό και από Γιάννινα και Εγνατία Οδό να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη.

Σήμερα ελπίζουν οι υπεύθυνοι του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, όπως λένε στην «Α», να καταφέρουν να εκδώσουν μια αισιόδοξη ανακοίνωση, ανάλογα και με τη βελτίωση της εικόνας στη συγκεκριμένη περιοχή. Πάντως, μιλώντας στην ΕΡΤ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εκτίμησε ότι «το Σάββατο το πρωί θα ανοίξει το οδικό δίκτυο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και θα επιδιώξουμε να ανοίξει την Κυριακή το πρωί κάποια λωρίδα από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Αλλά αυτές είναι οι εκτιμήσεις. Μπορεί να μεταβληθούν» είπε και εξήγησε ότι το προβληματικό κομμάτι, στο οποίο το νερό είχε φτάσει σε ένα ύψος περίπου 35 εκατοστών, ήταν 3 χιλιόμετρα και, πλέον, έχει περιοριστεί στα 450 μέτρα.

Οι πρώτες ελλείψεις

Στις λαϊκές αγορές της Καρδίτσας, των Φαρσάλων και της Λάρισας έχουν ήδη παρουσιαστεί οι πρώτες ελλείψεις προϊόντων. Εκτός της δυσκολίας να προμηθευτούν εσπεριδοειδή από την Πελοπόννησο, οι περιοχές αυτές έχουν ακόμη μια δυσκολία: δεν επικοινωνούν ούτε η μία με την άλλη, καθώς το επαρχιακό οδικό δίκτυο είναι, επίσης, κατεστραμμένο.

Έτσι, τα ευαίσθητα κηπευτικά που δεν αντέχουν μεγάλα… ταξίδια δύσκολα φτάνουν από τη μία περιοχή στην άλλη. Κολοκύθια και χόρτα είναι τα προϊόντα που δύσκολα βρίσκει κάποιος στους πάγκους, ενώ τα φασολάκια και οι μπάμιες φτάνουν τα 5 ευρώ στις θεσσαλικές αγορές. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι στη λαϊκή αγορά της Λάρισας η ντομάτα «πήρε» 1 ευρώ αύξηση της τιμής της -από 2 ευρώ προ θεομηνίας άγγιξε, πια, τα 3 ευρώ το κιλό.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή