Η επόμενη ημέρα, βρίσκει τους συγγενείς να θρηνούν, τους τραυματίες και αυτόπτες μάρτυρες της φονικής καραμπόλας, να ζουν με τις τραγικές μνήμες και τη βιωματική εμπειρία  να βλέπουν τη φονική νταλίκα να σκορπάει το θάνατο. Πέντε νεκροί, περισσότεροι από 30τραυματίες, μεταξύ των οποίων τρεις σοβαρά πολυτραυματίες, και δύο ανήλικα, ένα βρέφος 16μηνών, και ένα νήπιο 4ετών.  Σήμερα (06/10) εννέα από τους τραυματίες, οι οποίοι διακομίσθηκαν (05/10) στο Νοσοκομείο της Βέροιας, έλαβαν εξιτήριο.

Ο Ρουμάνος οδηγός της νταλίκας, οδηγήθηκε σήμερα στον Εισαγγελέα της Βέροιας, με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας. Φέρεται να υποστήριξε τον υπερασπιστικό ισχυρισμό που παρέθεσε και στους Αξιωματικούς της Τροχαία Βέροιας, αποδίδοντας την τραγωδία σε «υπερθέρμανση των φρένων» του οχήματός του. "Δυστυχώς λόγω της κατηφόρας δεν μπορούσα να σταματήσω τη νταλίκα. Τα φρένα είχαν μπλοκάρει. Κοντά στον κόμβο της Βέροιας βλέπω 2 άτομα της Εγνατίας, ο πρώτος στα 800 μέτρα πριν και ο άλλος στα 300 μέτρα πριν με σημαίες, να μου κάνουν σήμα να σταματήσω». Σε άλλο σημείο του υπερασπιστικού του ισχυρισμού, για το δυστύχημα φέρεται να έχει αναφέρει, «Στα 500 μέτρα βλέπω ακινητοποιημένα οχήματα. Προσπάθησα να το ελέγξω αλλά είχαν πάρει φωτιά τα λάστιχα. Έκανα ότι μπορούσα. Δεν μπορούσα να το αποφύγω. Ζητώ συγγνώμη"..

Τον ισχυρισμό του Ρουμάνου οδηγού της νταλίκας, φέρεται να υποστηρίζουν οι δύο εργάτες με τα «σημαιάκια» της αναδόχου εταιρείας. Ο πρώτες εργάτες, φέρεται να έχει καταθέσει «Ο οδηγός της νταλίκας με μεγάλη ταχύτητα προσέγγισε τον κόμβο της Βέροιας όπου βρισκόμουν. Του έκανα νόημα με την κόκκινη σημαία να σταματήσει. Αυτός συνέχισε την πορεία του χωρίς να ανακόψει κάνοντας παράλληλα χειρονομίες κουνώντας τα δυο του χέρια». Ενώ και ο δεύτερος εργάτης, φέρεται να έχει υποστηρίξει ότι «Μόλις πλησίασε προς το μέρος μου(σσ νταλίκα) του έκανα νόημα με την κόκκινη σημαία να σταματήσει και αυτός μου έκανε χειρονομίες (με μούντζωσε). Δεν έκοψε ταχύτητα κι εγώ πήδηξα πάνω από το διαχωριστικό στηθαίο για να μη με παρασύρει» υποστηρίζει.

Για τους συγγενείς όσων έχασαν τη ζωή τους, όσων έμειναν πίσω, όσων έζησαν το πρωί της Κυριακής (05/10) τα όσα αποτυπώθηκαν σε φωτογραφικά στιγμιότυπα και βιντεοληπτικό υλικό, μετά το τροχαίο δυστύχημα, δεν μπορούν να περιγράψουν τα δευτερόλεπτα της φονικής πορείας που ακολούθησε η νταλίκα έμφορτη με σταφύλια.

Ευθύνες σε βάρος όσων με εγκληματική αμέλεια δεν έλαβαν τα απαραίτητα μέτρα για να αποτραπεί η τραγωδία.  Όπως προβλέπεται -σε περιπτώσεις «κατάληψης οδοστρώματος» και «εργασιών σε οδικά δίκτυα»- η ανάδοχος εταιρεία, έχει αποστείλει προς την αρμόδια υπηρεσία, ΤΤ Βέροιας, σχετικό έγγραφο ενημέρωσης, προς τις εργασίες οι οποίες θα πραγματοποιηθούν . Ο Διοικητής του ΤΤ Βέροιας, ενημερώνει την ΑΔ Ημαθίας, εποπτεύουσα υπηρεσίας, – σύμφωνα με την οποία έχει εκδοθεί και η σχετική ανακοίνωση- και με υπηρεσιακό έγγραφο διαβιβάζεται η σχετική ενημέρωση προς την ανάδοχο εταιρεία, την Εγνατία Οδό ΑΕ και το ΤΤ Βέροια.

Η ανακοίνωση με ημερομηνία 3 Οκτωβρίου 2014 της Α.Δ. Ημαθίας, γνωστοποιεί την υπηρεσιακή απόφαση για "Ολιγόλεπτη διακοπή της κυκλοφορίας στην Εγνατία Οδό". Η απόφαση αναφέρει ότι η διακοπή θα είναι μόλις δεκάλεπτη, από τις 9:30 έως τις 9:40, με τη διακοπή της κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα του Εθνικού Οδικού δικτύου, για εργασίες της ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να περάσει "τρεις αγωγούς μέσης τάσης" από το συγκεκριμένο σημείο. Ενώ και τα τοπικά ΜΜΕ, είχαν ενημερώσει για τις εργασίες τους κατοίκους της περιοχής.

Μέχρι το πρωί της Κυριακής(05/10- 10:20) τα μέτρα, η κινητοποίηση και η ενημέρωση, ήταν μια υπόθεση ρουτίνας.. Σύμφωνα με την απόφαση, "οι ρυθμιστικές πινακίδες και οι λοιπές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με μέριμνα του αναδόχου του έργου, ο οποίος θα αναλάβει και τα μέτρα τροχαίας, σε συνεργασία με την "Εγνατία Οδό" και την υπηρεσία μας" αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της ΑΔ Ημαθίας.

Αυτόπτες μάρτυρες, αναφέρουν στις καταθέσεις τους, ωστόσο την παρουσία μόνο «δύο ατόμων με σημαιάκια σε απόσταση 800m και 300m από τα έργα, καθώς και την τοποθέτηση δοκών σήμανσης», ως προειδοποίηση των διερχόμενων οδηγών από το Οδικό Δίκτυο, σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, Κυριακή πρωί. Ωστόσο όπως επισημαίνουν ειδικοί πραγματογνώμονες, σε εργασίες οι οποίες πραγματοποιούνται σε Εθνικό οδικό δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας, η σήμανση, προβλέπεται τουλάχιστον σε απόσταση 1000μέτρων από το σημείο των εργασιών, και προβλέπεται η διακοπή της κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, κάτι που στην περίπτωση δε συνέβη. Ενώ από τις μαρτυρίες, δεν υπήρχε στο σημείο του δυστυχήματος, όχημα της Εγνατίας Οδού με φωτεινή ένδειξη- πινακίδα σήμανσης, για το επικίνδυνο σημείο- «έργα εν οδό» - ούτε περιπολικό της τροχαίας, για λήψη μέτρων αποτροπής τροχαίου, σε σημείο του Εθνικού Δικτύου, ταχείας κυκλοφορίας. Κάποιες μαρτυρίες ωστόσο, έχουν κάνει αναφορά στην παρουσία ενός και μόνο οχήματος, και όχι παρουσίας ενστόλων της τροχαίας, στο σημείο των έργων, και όχι σε απόσταση ώστε να ενημερώνουν για τα έργα τα οποία ήταν σε εξέλιξη στο οδικό δίκτυο.

Η αναφορά στη διακοπή κυκλοφορίας, προσδιορίζει το χρόνο, «από τις 9:30 έως τις 9:40- 05/10), αν και ή ώρα περασμένη (σχεδόν μια ώρα αργότερα, -10:20 το πρωί της Κυριακής) ο δρόμος παρέμενε κλειστός, χωρίς καμία άλλη σήμανση, ή ένδειξη στους διερχόμενους οδηγούς. Μοναδική σήμανση, στο σημείο των έργων, ήτα τα δύο άτομα να κουνάνε σημαιάκια, σε απόσταση 800m από το σημείο των εργασιών, με την κίνηση ωστόσο αυξημένη, και την ανάσχεση με τα ακινητοποιημένα οχήματα να εκτείνεται στο 1.5χλμ, σχεδόν μετά την τελευταία στροφή.

Οι οδηγοί, έχουν διέλθει τα 14τούνελ του Εθνικού Οδικού Δικτύου, πριν τον κόμβο μεταξύ των περιοχών Πολυμήλι και Μήλεσι και βρίσκονται μπροστά στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, χωρίς μέχρι εκείνη τη στιγμή, καμία ένδειξη με προειδοποίηση για τα έργα στο οδικό δίκτυο. Όπως έχουν αναφέρει πραγματογνώμονες οδικών τροχαίων ατυχημάτων, θα μπορούσε η τραγωδία να έχει αποτραπεί, με την κίνηση όπως στη συνέχεια, μετά το τροχαίο ελήφθη σχετική απόφαση, αν στο σημείο είχε γίνει διακοπή και εκτροπή της κυκλοφορίας από και προς Πολυμήλι και Μήλεσι, για τη διαδρομή προς Θεσσαλονίκη και Βέροια.

Γνωρίζοντες την περιοχή, αναφέρουν ότι σε περίπτωση που ισχύει ο υπερασπιστικός ισχυρισμός του Ρουμάνου οδηγού της νταλίκας, και όσα υποστηρίζουν οι εργάτες και ο υπεύθυνος της αναδόχου στο οδικό δίκτυο, υπάρχουν 14τούνελ, στα οποία έχουν τοποθετηθεί και λειτουργούν επί 24ωρου κάμερες κυκλοφορίας, και τις οποίες παρακολουθούν υπάλληλοι της Εγνατίας Οδού. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «σε περίπτωση που το φορτηγό, αντιμετώπιζε το οποιοδήποτε πρόβλημα, θα είχε προσδιορισθεί και θα είχε αποσταλεί όχημα της οδικής βοήθειας από την «Εγνατία Οδό ΑΕ», όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Σε αυτή την περίπτωση, όχημα της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» δεν κινητοποιήθηκε να μεταβεί στο σημείο.»

Από το ΤΟΤΑ της Βέροιας, κατά τη διερεύνηση του τροχαίου- σύμφωνα με πληροφορίες- δεν εντοπίζεται στο οδόστρωμα πρόσφυση, ένδειξη που υποδηλώνει ότι δεν έγινε προσπάθεια πέδησης από τον οδηγό, ούτε προσπάθεια να αλλάξει την πορεία του οχήματός του, ακολουθώντας ευθεία πορεία χωρίς προσπάθεια να αποφύγει τη σύγκρουση. Ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο ο οδηγός της νταλίκας, να αντιμετώπισε το «σύνδρομο των οδηγών φορτηγών».

Η νταλίκα φορτωμένη με 19 τόνους σταφύλια κατεβαίνει την τελευταία κατηφόρα πριν φτάσει στην ευθεία του κάμπου της Βέροιας. Μετά την τελευταία δεξιά στροφή, χωρίς ορατότητα, με κλίση 10% στο σημείο του δρόμου, ο οδηγός της νταλίκας, βρίσκεται μπροστά στα ακινητοποιημένα οχήματα. Με ταχύτητα, παρασύρει αυτοκίνητα, και ανθρώπους που βρίσκονται στο σημείο του Εθνικού Οδικού δικτύου. Το βαρύ όχημα, σταματάει 100 μέτρα πιο κάτω, ενώ αυτοκίνητο που ακολουθεί, προσκρούει στη μάζα σιδερικών και ξεσπάει πυρκαγιά.

Τραγικός απολογισμός, 5 νεκροί, 32τραυματίες, πανικός, φρίκη και θάνατος. Τραγική ειρωνεία, σήμερα, μέχρι και την Πέμπτη (06-09/10) έχει προγραμματισθεί η διεξαγωγή έκθεσης της Τροχαίας Βέροια " Ενημέρωση-Πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων".

Ο Ρουμάνος οδηγός ζήτησε κι έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί την Πέμπτη (09/10) με ποινική δίωξη σε βάρος του για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συναυτουργία, και Σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συναυτουργία, και κρατείται. Ο επίσης κρατούμενος υπεύθυνος του έργου, αναμένεται να οδηγηθεί (07/10) στον Εισαγγελέα Βέροιας, για παραβάσεις του Νόμου περί συγκοινωνιών.. ενώ από σήμερα, σε περιοχές της Β.Ελλάδος, τελέσθηκαν οι κηδείες των θυμάτων της τραγωδίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Η ανακοίνωση της Εγνατίας για την καραμπόλα του θανάτου