Με δύο κατηγορίες ειδοποιήσεων, η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει την ήπια ενημέρωση των πολιτών που οφείλουν στην Εφορία, δηλαδή όλων όσοι ξέχασαν ή δεν πρόλαβαν τις προθεσμίες πληρωμών και τις ρυθμίσεις. Προσοχή, όμως, όταν απαντάτε σε τέτοια μηνύματα. Ελέγξτε πρώτα αν είναι αυθεντική η ειδοποίηση της ΑΑΔΕ, γιατί μπορεί να έχετε προβλήματα με απατεώνες του πληκτρολογίου.

Με λίγα λόγια, αν δεν έχετε τακτοποιήσει τις υποχρεώσεις σας προς την Εφορία ή αφήσατε την οφειλή σας μετέωρη ή έχετε ανείσπρακτα χρέη προς τις ΔΟΥ, ήρθε η ώρα να παραλάβετε «ραβασάκι»!

Στόχος η φορολογική συμμόρφωση

«Στόχος είναι η πλήρης φορολογική συμμόρφωση», τονίζουν στην ΑΑΔΕ για την αποστολή μηνυμάτων για χρέη εν υπνώσει ή για υποχρεώσεις που δεν έχουν ρυθμιστεί ή για μη ολοκληρωθείσες διαδικασίες τακτοποίησης. Ουσιαστικά, τα SMS έρχονται να δώσουν τη λύση στο πλαίσιο μιας γιγαντιαίας διαδικασίας ενημέρωσης που ενεργοποιεί τους οφειλέτες, κινητοποιεί τους «ξεχασιάρηδες», τακτοποιεί εκκρεμότητες και ολοκληρώνει εκκαθαρίσεις χρεών. Ήδη ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, στην προσπάθεια της Ανεξάρτητης Αρχής να πετύχει το απόλυτο της ταυτοποίησης χρεών και φορολογουμένων, έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα την ενημέρωση όλων των πολιτών με άμεσο και σαφή τρόπο.

Έτσι, λοιπόν, δεν θα υπάρχουν λιμνάζουσες οφειλές σε ΔΟΥ, συγκεκριμενοποιούνται όλα τα ανείσπρακτα χρέη, ενισχύεται η φορολογική συμμόρφωση και ο πολίτης μπαίνει σε μια σειρά υποχρεώσεων που κάποτε αμελούσε ή δεν ήθελε να ακούει…

Τώρα το SMS θα λειτουργεί σαν προειδοποιητικό καμπανάκι για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο. Υπάρχουν όμως και οι τηλεφωνικές κλήσεις. Ήδη έχει δημιουργηθεί τηλεφωνικό κέντρο από υπαλλήλους της ΑΑΔΕ με αρμοδιότητα την τηλεφωνική επικοινωνία με φορολογούμενους πολίτες και στόχο την επίτευξη εκούσιας συμμόρφωσης ως προς την υποβολή των δηλώσεων και τη συμπερίληψη σε αυτές όλων των δεδομένων, καθώς και την καταβολή των οφειλών.

Ο δεύτερος στόχος της αποστολής σημειωμάτων, κατά τα στελέχη της ΑΑΔΕ, είναι «η έγκαιρη υποβολή των φορολογικών δηλώσεων» σε κάθε φορολογική κατηγορία. Μάλιστα, προς αυτήν την κατεύθυνση στέλνει κάθε στοιχείο, όπως οι φορολογικές διευθύνσεις όλων των αρμόδιων υπηρεσιών. Επίσης, θα είναι στη διάθεση των φορολογουμένων όλες οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις Φορολογικής Συμμόρφωσης, όπως no.reply@taxisnet.gr και dfs1@aade.gr.

Δηλαδή, αν λάβετε μήνυμα, θα απαντάτε μόνο σε αυτές τις διευθύνσεις, τονίζει η ΑΑΔΕ. Ο κίνδυνος -σε διαφορετική περίπτωση- είναι τεράστιος. Οι απατεώνες του πληκτρολογίου μπορεί να σας χακάρουν και να αποσπάσουν τεράστια ποσά από τον λογαριασμό σας. Η ΑΑΔΕ εφιστά την προσοχή, λοιπόν, στους φορολογουμένους, καθώς ο κίνδυνος για υποκλοπή προσωπικών δεδομένων είναι μεγάλος…

Τρόποι ενημέρωσης από την ΑΑΔΕ

Όσα μηνύματα αποστέλλονται από την ΑΑΔΕ διακρίνονται ποιοτικά σε δύο ενότητες:

1. SMS που υπενθυμίζουν. Εδώ ο στόχος είναι προφανής. Να θέσουν τον οφειλέτη σε θέση ευθύνης. Στην κατηγορία αυτή θα δούμε μηνύματα υπενθύμισης που έχουν σχέση με την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ από επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά και διπλογραφικά βιβλία. Αυτά η ΑΑΔΕ τα στέλνει σε μηνιαία βάση ή τέσσερις φορές τον χρόνο, λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, ώστε να γίνει έγκαιρα η υπενθύμιση της συγκεκριμένης υποχρέωσης. Τα λαμβάνουν, δε, όσοι -με βάση συγκεκριμένα κριτήρια- διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.

2. Μηνύματα αμεσότητας. Είναι τα λεγόμενα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού. Αποστέλλονται σε όσους δεν έχουν εκπληρώσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Η αποστολή τους γίνεται έπειτα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των χρεών.

Αφορούν:

● Εξόφληση ΦΠΑ για επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά και διπλογραφικά βιβλία και αποστέλλονται όταν δεν έχει κατατεθεί η περιοδική δήλωση στην ώρα της.
● Φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων: Αποστέλλεται όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση στην καθορισμένη ημερομηνία.
● Φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων: Αποστέλλεται όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα.
● Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Εδώ αποστέλλεται ειδοποίηση με ολόκληρο το ποσό.
● Φόρο μισθωτών υπηρεσιών: Έρχεται όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα.
● Μη υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων: συγκεντρωτικές πελατών-προμηθευτών, μη υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων, υποβολή κενών δηλώσεων ΦΠΑ κ.ά.
● Έλεγχο διασταυρώσεων: Αποστέλλονται όταν εντοπιστούν πρόσωπα που δεν έχουν καταθέσει δήλωση, είτε έχουν αποκτήσει εισοδήματα τα οποία δεν έχουν συμπεριλάβει σε δήλωσή τους.

Μαζική αποστολή μηνυμάτων

Εδώ αναφέρεται η ΑΑΔΕ στα μαζικά μηνύματα από την ηλεκτρονική διεύθυνση no.reply@taxisnet.gr.

Ο πολίτης μπορεί να απαντήσει μέσω της for-sym@aade.gr. Δείτε μερικές περιπτώσεις μηνυμάτων: «Εάν έχετε τακτοποιήσει τη φορολογική σας υποχρέωση μετά την ημερομηνία αναζήτησής της στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, τότε λαμβάνετε ηλεκτρονικό μήνυμα εντοπισμού ή υπενθύμισης, αφού η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης δεν έχει ενημερωθεί εγκαίρως για την τακτοποίηση αυτήν.

Η ημερομηνία αναζήτησης αναγράφεται πάντοτε στα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού. Σε περίπτωση που έχετε ήδη τακτοποιήσει τη συγκεκριμένη υποχρέωση, αγνοήστε το μήνυμα που λάβατε».

Γι’ αυτό, λοιπόν, προσοχή! Μην αμελήσετε ό,τι σας στείλει η ΑΑΔΕ…

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 28/9