Το συνολικό οδικό δίκτυο της Αθήνα έχει κορεστεί εδώ και χρόνια, ο Κηφισός θα είναι μπλοκαρισμένος όσο τα πράγματα δεν διαφοροποιούνται, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Πρωινές ιστορίες» ο Πάνος Παπαδάκος, Συγκοινωνιολόγος, πρώην Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Ειδικά για τον Κηφισό ανέφερε πως μετά τα έργα των Ολυμπιακών Αγώνων, δεν έχει κάποια βελτίωση είτε υποδομής είτε διαχειριστική και επισήμανε πως υπό συνθήκες θα μπορούσε να γίνει δρόμος σταθερής ροής, εφόσον υπάρχει στρόφιγγα στις εισόδους και εξόδους, εάν υπήρχε σηματοδότηση.

*Διαβάστε εδώ: Βόλος: Σοβαρό τροχαίο ατύχημα – Δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν και κατέληξαν σε πρόσοψη καφετέριας (Εικόνες)

Τόνισε πως δεν θα υπάρξει αποσυμφόρηση, αν δεν επεκταθεί το δίκτυο μέσων μεταφοράς ιδιαίτερα σταθερής τροχιάς και αν συνεχίζεται η παράνομη στάθμευση και τα διπλοπαρκαρισμένα.

Πρότεινε μέτρα ανακούφισης, όπως μακροπρόθεσμα έργα επέκτασης των δικτύων συγκοινωνίας και σταθερής τροχιάς, αλλά και μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα, όπως να ισχύσει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Ακόμα, σημείωσε πως πρέπει να ενισχυθούν μορφές μετακίνησης, όπως η πεζή και το ποδήλατο για κοντινές αποστάσεις.

Τέλος, ανέφερε πως ο Κηφισός επιβαρύνεται και από τις μετακινήσεις βαρέων οχημάτων.


Η συνέντευξη του Πάνου Παπαδάκου στα Παραπολιτικά 90,1

Ο συγκοινωνιολόγος, πρώην Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κος Πάνος Παπαδάκος, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Πρωινές Ιστορίες» με το δημοσιογράφο Γιάννη Αργυρό.

«Το συνολικό οδικό δίκτυο της Αθήνας έχει κορεστεί εδώ και πάρα πολλά χρονιά. Ο Κηφισός θα είναι μπλοκαρισμένος και θα παραμένει μπλοκαρισμένος όσο τα πράγματα δεν διαφοροποιούνται γιατί στον Κηφισό μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες που γίναν τα έργα στο νότιο τμήμα του, στην πρόσβαση με την παραλιακή λεωφόρο, δεν εχει γίνει κάποια βελτίωση είτε υποδομής είτε βελτίωση διαχειριστική, λειτουργική άρα είναι λογικό να μας έχουν ξεπεράσει τα πράγματα και τα πράγματα είναι η ζήτηση για μετακίνηση, η κυκλοφορία δηλαδή.

Ο Κηφισός θα μπορούσε υπό συνθήκες να μετατραπεί σε έναν δρόμο σταθερής ροής, εφόσον υπήρχε ένας έλεγχος, μια «στρόφιγγα» στις εισόδους και στις εξόδους και αυτό θα μπορούσε να γίνει με τη σηματοδότηση. Εδώ και δεκαετίες στο εξωτερικό υπάρχουν συστήματα που μετράνε την κυκλοφορία στο βασικό δρόμο και όταν αυτός φτάσει σε συνθήκες μη ικανής κυκλοφοριακής λειτουργίας «στραγγαλίζουν» την είσοδο επιπλέον κυκλοφορίας σε αυτόν.

Αυτό βέβαια δεν κάνει τίποτα παρά να μεταφέρει το πρόβλημα στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο, γι’ αυτό λέω ότι είναι μια τεχνητή βελτίωση, ουσιαστική βελτίωση δεν πρόκειται να υπάρχει, όχι μόνο στον Κηφισό αλλά στο σύνολο του δικτύου του Λεκανοπεδίου εφόσον παραμένουμε στην λογική της επιλογής του ΙΧ ως βασικό μέσο μετακίνησης, εφόσον δεν έχουμε ένα δίκτυο ΜΜΜ και κυρίως Μέσων Σταθερής τροχιάς ικανό για να απορροφήσει την τεράστια ζήτηση για καθημερινές μετακινήσεις, εφόσον δεν λειτουργούμε το δίκτυο είτε σε επίπεδο μεγάλων αξόνων είτε σε επίπεδο μικρότερων τοπικών οδών με στοιχειώδεις συνθήκες λογικής. Και μιλάμε για το παρκάρισμα, το διπλοπαρκάρισμα, το παράνομο παρκάρισμα, τη στάθμευση πάνω σε πλατείες που είναι ένα ελληνικό φαινόμενο πουθενά δεν συμβαίνει αυτό στον πολιτισμένο κόσμο.

Όλα αυτά τα μικρά πράγματα τα οποία ρυθμίζονται δηλαδή υπάρχουν κανόνες, διατάξεις, υπάρχει ο ΚΟΚ τα οποία πολλά από αυτά ρυθμίζονται απλώς δεν τηρούνται από κανέναν», είπε χαρακτηριστικά ο Πάνος Παπαδάκος.

«Η ανακούφιση της μετακίνησης θα γίνει με μακροπρόθεσμα μέτρα, τα οποία είναι δαπανηρά και είναι η επέκταση των δικτύων δημόσιας συγκοινωνίας και κυρίως των μέσων σταθερής αλλά μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα μπορούν να γίνουν όλα αυτά που ισχύουν στον ΚΟΚ και στη νομοθεσία και κανείς δεν τα τηρεί και στραγγαλίζεται η κυκλοφοριακή ικανότητα του οδικού δικτύου της Αθήνας είτε δεν μπαίνουμε και σε άλλες μορφές μετακίνησης τις οποίες θα πρέπει να τις ενισχύσουμε όπως είναι η πεζή μετακίνηση, όπως είναι το ποδήλατο, εναλλακτικά μέσα τουλάχιστον για κοντινές διαδρομές. Τέτοιου είδους μέτρα είναι εύκολο θεωρητικά και οικονομικά να εφαρμοστούν, απαιτούν και αυτά μια ολοκληρωμένη μελέτη και απαιτούν μια αποφασιστικότητα στην υλοποίηση και κυρίως στη λειτουργία τους», επισήμανε.

Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να απαγορευτεί η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων στον Κηφισό, απάντησε: «Σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις βαριάς κυκλοφορίας που διέρχονται απλά από τον Κηφισό και δεν έχουν το ένα άκρο της μετακίνησης δηλαδή την προέλευση ή τον προορισμό στον Κηφισό γιατί γνωρίζουμε ότι κατά μήκος του Κηφισού υπάρχουν πολλές μεγάλες βιοτεχνικές, βιομηχανικές μονάδες που εκ των πραγμάτων προσελκύουν την κυκλοφορία μεγάλων βαριών οχημάτων. Άρα ένα ποσοστό αυτών έχουν προέλευση και προορισμό τον Κηφισό οπότε εκ των πραγμάτων θα χρησιμοποιήσουν αυτό τον άξονα προφανώς αυτά τα οποία διέρχονται από την Λαμία για να πάνε στην Κόρινθο και σήμερα εκ των πραγμάτων περνάνε από τον Κηφισό και την Αττική Οδό με ένα τέτοιο εναλλακτικό δίκτυο σίγουρα θα παράκαμπταν. Ο Κηφισός αν θέλουμε σαν στοίχημα να τον βελτιώσουν θα μπορούσε να βελτιωθεί, δεν θα άλλαζε όμως η ουσία του προβλήματος».

Ερωτηθείς ποια είναι η χωρητικότητα του Κηφισού, είπε: «Μια λωρίδα κυκλοφορίας σε ελεύθερη ροή μπορεί να εξυπηρετήσει υπό συνθήκες 1.800-2000 αυτοκίνητα την ώρα άρα ο Κηφισός έχει τρεις –τέσσερις λωρίδες αν πολλαπλασιάσετε αυτό το μέγεθος με τον αριθμό των λωρίδων μπορείτε να δείτε πόσο μπορεί να εξυπηρετήσει αλλά αυτό συμβαίνει σε συγκεκριμένες ταχύτητες δηλαδή με μια ομαλή ροή όλα τα οχήματα να κινούνται με μια ταχύτητα 60-70 χλμ την ώρα. Αν σε αυτό προσθέσουμε την διαφορετική λειτουργική ταχύτητα των φορτηγών έναντι των ΙΧ ή έναντι των μοτοσυκλετών, αν προσθέσουμε την είσοδο-έξοδο από ανισόπεδους κόμβους που είναι πάρα πολύ κοντά ο ένας στον άλλο και τις πλέξεις που γίνονται οι οποίες δημιουργούν πρόσθετα εμπόδια, αν προσθέσουμε και μικροατυχήματα ή έστω και απότομα φρεναρίσματα τα οποία σε συνθήκες συμφόρησης δημιουργούν μια ανάσχεση και θέλουν πολλά λεπτά της ώρας για να λυθεί το πρόβλημα αντιλαμβάνεστε ότι είναι πάρα πολλές παράμετροι οι οποίες συνηγορούν ώστε να δημιουργείται καθημερινά αυτό το πρόβλημα».