Λύση στο κυκλοφοριακό θα δώσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δήλωσε ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Γιαννής, στο πλαίσιο της μεγάλης έρευνας του ραδιοσταθμού Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Πρωινές Ιστορίες» με τον Γιάννη Αργυρό για το κυκλοφοριακό στον σημαντικότερο οδικό άξονα της Αττικής.
Είπε πως στον Κηφισό μπορούν να γίνουν βελτιώσεις, όπως να σταματήσει η μεταβαλλόμενη διατομή με τις τρεις ή τις τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας., ενώ σημείωσε πως η Αττική χρειάζεται 8 γραμμές ΜΕΤΡΟ. Σε καμία πόλη της Ευρώπης δεν λύθηκε το κυκλοφοριακό με υποδομές, τόνισε, αναφέροντας πως λύση αποτελούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενώ είπε πως όσο δίνουμε χώρο στα ΙΧ τόσο περισσότερα θα κυκλοφορούν Είπε πως η πολιτεία δεν εργάζεται σοβαρά για τα μέσα μεταφοράς και οι μετακινούμενοι δεν αφήνουν το όχημα τους. Επισήμανε πως θα πρέπει να δουλεύουμε σοβαρά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τονίζοντας πως χρειαζόμαστε καλύτερα μέσα μεταφοράς. Είπε πως στον  Κηφισό μπορούμε να κάνουμε βελτιώσεις, να σταματήσουμε τη μεταβαλλόμενη διατομή αλλού τρεις αλλού τέσσερις λωρίδες, ενώ σημείωσε πως στον άξονα θα πρέπει να υπάρχουν τρεις λωρίδες για καλύτερη ροή. Τόνισε ότι τα συμβάντα στον Κηφισό θα πρέπει να επιλαμβάνονται άμεσα, καταλήγοντας πως το οδικό δίκτυο είναι συγκοινωνούντα δοχεία και πως όταν οι οδηγοί βλέπουν ότι ο ένας άξονες πάει καλύτερα από τον άλλον προτιμούν τον άλλον Ξεκαθάρισε πως η Αττική χρειάζεται 8 γραμμές ΜΕΤΡΟ.


Αναλυτικά οι δηλώσεις του Γιώργου Γιαννή

Σε καμία πόλη της Ευρώπης δεν λύσανε τα συγκοινωνιακά τους ζητήματα με υποδομές, σε όσες πόλεις φτιάχτηκαν καινούργιες υποδομές η συμφόρηση αυξήθηκε. Πρέπει να καταλάβουμε ότι όσο δίνουμε χώρο στα αυτοκίνητα τόσο χώρο θα παίρνουν και τόσο πιο πολλά αυτοκίνητα θα θέλουν να κυκλοφορήσουν άρα η λύση δεν είναι οι υποδομές, ειδικά οι οδικές υποδομές, η λύση είναι μια πρέπει οι πολίτες να κυκλοφορούνε με τα ΜΜΜ.

Στο θέμα υπάρχουν δύο μεγάλοι απόντες, η πολιτεία που δεν δουλεύει σοβαρά για τα ΜΜΜ και οι μετακινούμενοι οι οποίοι δεν θέλουν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους. Όσο κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση το μόνο που θα βλέπουμε είναι να χειροτερεύει η κυκλοφορία και η συμφόρηση.

Ο Κηφισός όπως και κάθε Κηφισός σε όλη την Ευρώπη θα είναι «συμφορημένος» πάντα και συνεχώς περισσότερες ώρες ο μόνος τρόπος για να ζήσουμε σε αυτή την πόλη και σε κάθε μεγαλούπολη στην Ευρώπη είναι να δουλεύουμε σοβαρά με τα ΜΜΜ. Τα ΜΜΜ δεν είναι μόνο να αγοράσω λεωφορεία και να έχω πιο καθαρά λεωφορεία, ξέρουμε ότι το βασικότερο κριτήριο για την επιλογή του Μέσου Μεταφοράς για τους μετακινούμενους είναι ο χρόνος, αν δώσουμε προτεραιότητα στα ΜΜΜ με διαχειριστικά μέτρα ο κόσμος θα πηγαίνει πιο πολύ στα ΜΜΜ. Σήμερα δεν πηγαίνει επειδή η εναλλακτική αυτή είναι χειρότερη. Χρειαζόμαστε καλύτερα ΜΜΜ.

Δίνουμε προτεραιότητα στα ΜΜΜ, αυτό είναι το πραγματικό ερώτημα σήμερα για το συγκοινωνιακό της Αθήνας και όχι τη θα γίνει με τη συμφόρηση.

Στον Κηφισό μπορούμε να κάνουμε σημαντικές βελτιώσεις, η πρώτη είναι να σταματήσουμε να έχουμε αυτή τη μεταβαλλόμενη διατομή και να έχουμε αλλού τέσσερις λωρίδες και αλλού τρείς. Στον άξονα αυτό πρέπει να έχει συνέχεια τρεις λωρίδες για να έχει καλύτερη ροή. Το δεύτερο είναι τα συμβάντα. Πρέπει να επιλαμβάνονται άμεσα. Πρέπει να γίνεται πολύ γρήγορα η αντιμετώπιση των συμβάντων.

Το οδικό δίκτυο είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Οι οδηγοί είναι πάρα πολύ ευέλικτοι όταν βλέπουν ότι ένας άξονας πάει καλύτερα από έναν άλλο θα προτιμήσουνε τον άλλο. Η κυκλοφορία διαχέεται παντού.

Χρειάζονται υποδομές για τα ΜΜΜ. Προφανώς χρειάζεται να φτιάξουμε το μετρό, 8 γραμμές χρειάζεται η Αθήνα, Δεν είναι δυνατόν τη γραμμή 4 να βάζουμε χρονοδιάγραμμα δέκα χρόνων για να γίνει. Αυτό δεν είναι χρονοδιάγραμμα εξυπηρέτησης μετακινουμένων, είναι χρονοδιάγραμμα εξυπηρέτησης εργολάβων. Στις υποδομές των ΜΜΜ πρέπει να πέσουν οι επενδύσεις με μεγάλη προτεραιότητα.