Ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των ηλεκτρικών λεωφορείων στην Αθήνα, με στόχο την σταδιακή αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων και την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.

Συγκεκριμένα, 38 λεωφορεία (32 στην Αθήνα, 6 στη Θεσσαλονίκη) πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια για 18 ώρες την ημέρα με στόχο να καλύψουν 5.000 χιλιομέτρα εντός ενός μηνός.

Για τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία των αστικών συγκοινωνιών που έχουν ξεκινήσει τα δοκιμαστικά τους δρομολόγια στην Αθήνα μίλησε στο EΡΤΝews ο Στέφανος Αγιάσογλου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ).

Δείχνοντας ένα από τα εκατό σαράντα λεωφορεία που αυτή την περίοδο κάνουν δοκιμαστικά δρομολόγια φορτωμένα με βάρη ο κ. Αγιάσογλου εξήγησε ότι αυτό επιβάλλεται από τη σύμβαση που έχει υπογραφεί. «Ξεκινάμε με τα 140 στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη» πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ λέγοντας ότι αυτή την περίοδο δοκιμάζονται 38 λεωφορεία σε σύνολο 250. Και όπως είπε, «τριάντα δύο από αυτά θα κινηθούν στην Αθήνα και τα έξι στη Θεσσαλονίκη».

Μιλώντας για τον τρόπο λειτουργίας τους ο κ. Αγιάγογλου εξήγησε ότι υπάρχουν επτά μεγάλα power bank, για περίπτωση ανάγκης, τρία στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα στην Αθήνα, που όπως τόνισε από τις δοκιμές φαίνεται ότι δεν θα χρειαστούν.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d0fd9rg6z881)

«Οι δοκιμές έχουν δείξει ότι η εμβέλεια των λεωφορείων αυτών, η μπαταρία τους από τη βασική τους φόρτιση είναι αρκετή για να κάνουν τα δρομολόγια τους» σημείωσε. Και όπως αποκάλυψε ο κ. Αγιάσογλου τα ηλεκτρικά λεωφορεία από την περασμένη εβδομάδα και για έναν ημερολογιακό μήνα θα κάνουν δοκιμές για 18 ώρες την ημέρα στο δρόμο ή έως ότου συμπληρώσουν 5.000 χιλιόμετρα. «Τα λεωφορεία αυτά δεν είναι μόνο ηλεκτρικά. Έχουν όλη τη σύγχρονη τεχνολογία πάνω τους» προσέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ.

Φιλικά προς τους χρήστες και αθόρυβα

Επιπλέον, όπως είπε, τα σύγχρονα αυτά λεωφορεία διαθέτουν ράμπα για άτομα με κινητικές δυσκολίες καθώς και usb θύρες για να φορτίζουν οι επιβάτες τα κινητά τους.

«Είναι ένα σύγχρονο λεωφορείο το οποίο είναι αθόρυβο και έχει όλο το “πακέτο” για να οδηγούμε καλύτερα» δήλωσε από την πλευρά του ένας οδηγός.

«Ο υπουργός εξετάζει τη δυνατότητα ενός γενικότερου φορέα, ο οποίος θα κοιτάει τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και αυτό θα περιλαμβάνει τα πάντα. Γιατί ναι μεν τα λεωφορεία είναι σύγχρονα, αλλά και οι δήμοι και η Τροχαία και η Περιφέρεια πρέπει να να βοηθήσουν όλοι μαζί γι’ αυτό» ώστε όπως είπε ο κ. Αγιάσογλου να μπορέσουμε πολύ σύντομα να κινούνται καλύτερα τα οχήματα στο δρόμο.