Εννέα μήνες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στη Ρόδο, το "Ρόδος Pass" έρχεται ξανά στο προσκήνιο, καθώς περίπου 25.000 παραθεριστές, κυρίως από τη Βρετανία, αναμένουν τα voucher των διακοπών.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση, μετά τις φωτιές που έκαψαν περίπου το 15% του νησιού και ανάγκασαν 30.000 τουρίστες να απομακρυνθούν, είχε εξαγγείλει voucher τουρισμού ύψους 500 ευρώ για επτά ημέρες διαμονής.

Η πρωτοβουλία διεξάγεται σε δύο φάσεις: από τώρα έως τις 31 Μαΐου και από την 1η Οκτωβρίου έως τις 15 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ελληνικού υπουργείου Τουρισμού, Μύρων Φλουρή, το πρόγραμμα "είναι σε λειτουργία, όπως υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός".

Ο κ. Φλουρής τόνισε στον Guardian ότι η υλοποίηση του προγράμματος ήταν "μια πολύ περίπλοκη διαδικασία", καθώς η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που εφαρμόζει κάτι αντίστοιχο.

Η αποδοχή είναι ήδη μεγάλη, λένε αξιωματούχοι του τουρισμού στη Ρόδο, με περισσότερους από 5.000 τουρίστες να έχουν εγγραφεί στο μητρώο δικαιούχων του προγράμματος. «Όποιος διέμενε σε περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές είναι επιλέξιμος», δήλωσε ο Γιάννης Παπαβασιλείου, επικεφαλής της Ένωσης Ξενοδόχων του νησιού. «Η ανταπόκριση ήταν πολύ καλή και μας είπαν ότι θα είναι ακόμη μεγαλύτερη το φθινόπωρο» πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε ο κ. Παπαβασιλείου, η αποζημίωση θα αντικατοπτρίζει το ποσό που οι πελάτες αρχικά κατέβαλαν στους ταξιδιωτικούς πράκτορες και θα κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ. «Θα ισχύει μόνο για ξενοδοχεία, όχι για ιδιωτικά καταλύματα τύπου Airbnb. Στο τέλος της ημέρας η Ελλάδα τηρεί την υπόσχεσή της να αποζημιώσει όλους εκείνους που έχασαν τις διακοπές τους λόγω της κλιματικής αλλαγής» είπε χαρακτηριστικά.

Μια Βρετανίδα τουρίστρια που σχεδιάζει να κάνει χρήση του voucher είναι η Sara van Oostrum -ιδιοκτήτρια επιχείρησης από το Χαμσάιρ- και ο σύντροφός της, αν και δήλωσε ότι η κόρη της δεν θα συμμετάσχει, καθώς αισθάνεται τραυματισμένη από την εμπειρία. «Νομίζαμε ότι εκείνη τη στιγμή η κόρη μας αντιμετώπιζε πολύ καλά την κατάσταση, αλλά τώρα που το ξανασκέφτομαι, τα παιδιά είναι περίεργα πράγματα, είναι σαν σφουγγάρια και απορροφούν τα πάντα και δεν βγαίνει παρά μόνο μετά - δεν θέλει να επιστρέψει», είπε.

Από τότε που η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρωτοβουλία πέρυσι, η Van Oostrum έστειλε μηνύματα στον ταξιδιωτικό της πράκτορα, την Tui, και μόλις πρόσφατα κατάφερε να λάβει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κουπόνι. Έχει μπερδευτεί με τους όρους της προσφοράς, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων που θα είναι διαθέσιμα, του αν θα λάβει δωρεάν ταξίδι ή έκπτωση και αν καλύπτει τα παιδιά.

Είπε ότι το ζευγάρι έχει «ανάμεικτα συναισθήματα» σχετικά με το αν θα επιστρέψει στο ξενοδοχείο και την παραλία που έμεινε στη Ρόδο. «Πιθανότατα θα προτιμούσαμε να μείνουμε αλλού στο νησί για να ξεπεράσουμε την όλη εμπειρία. Θέλουν να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να επιστρέψουν, πράγμα που είναι ωραίο. Θα δεχτούμε την προσφορά και θα ξοδέψουμε χρήματα στο νησί» σημείωσε.

Αν και πολλοί Βρετανοί επισκέπτονται τη Ρόδο με τουριστικούς πράκτορες, συμπεριλαμβανομένων των Jet2, TUI και Thomas Cook, αναμένεται να έρθουν σε επαφή απευθείας με την ελληνική κυβέρνηση για να λάβουν τα κουπόνια τους. Η TUI δήλωσε ότι οι πελάτες της θα πρέπει να επικοινωνήσουν μεμονωμένα με την ελληνική κυβέρνηση μέσω διαδικτύου, ενώ η Thomas Cook δήλωσε ότι η διαδικασία διαχειρίζεται από το ελληνικό τουριστικό γραφείο, τις αρχές της Ρόδου και τους συμμετέχοντες ξενοδόχους και όχι από την ομάδα της.