Θέµα ηµερών είναι η ενεργοποίηση του αριθµού «10201», στον οποίο οι πολίτες θα µπορούν να καλούν και να καταγγέλλουν πάσης φύσεως περιστατικά που αφορούν τη βία ανηλίκων. Πρόκειται για µια ενιαία διαδικασία υποδοχής καταγγελιών για την ανήλικη παραβατικότητα, το σχέδιο της οποίας παρουσιάζουν τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ».

Η κατακόρυφη αύξηση των κρουσµάτων παραβατικότητας ανάµεσα σε ανήλικους, που «φούντωσε» µετά την περίοδο της καραντίνας εξαιτίας του COVID-19, έχει ξεπεράσει κάθε όριο όχι µόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσµο. Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε µια προσπάθεια να αντιµετωπίσει αποτελεσµατικά το κοινωνικό φαινόµενο, προχώρησε στη χαρτογράφηση των περιοχών όπου καταγράφονται τα περισσότερα κρούσµατα παραβατικότητας. Σε αυτές τις περιοχές αποφάσισε την παρουσία άοπλων αστυνοµικών, κυρίως γυναικών, µε συνεχείς περιπολίες Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, ηµέρες κατά τις οποίες εντοπίζονται τα περισσότερα περιστατικά.

Σε μόνο ένα κέντρο θα συγκεντώνονται τα περιστατικά παραβατικότητας ανηλίκων

Οι περιπολίες αυτές µέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστηµα απέδειξαν πως φέρνουν αποτέλεσµα, αφού µέχρι στιγµής έχουν αποτραπεί αρκετές συµπλοκές µεταξύ ανηλίκων. Το πρόβληµα όµως, παραµένει έντονο, µε τον υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη να ζητά πλέον από την ΕΛ.ΑΣ. να προχωρήσει στη σύσταση ενός τηλεφωνικού κέντρου στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι καταγγελίες που αφορούν την ανήλικη παραβατικότητα: ανήλικους παραβάτες, ανήλικα θύµατα συµπλοκών, εν εξελίξει περιστατικά, αλλά και ανήλικους-θύµατα ενδοοικογενειακής βίας. Με στόχο, όπως προκύπτει από το σχέδιο λειτουργίας της νέας τηλεφωνικής γραµµής, που αποκαλύπτουν τα «Π», να συγκεντρώνονται σε µόνο ένα κέντρο τα περιστατικά που αφορούν την παραβατικότητα των παιδιών και η διαχείρισή τους να γίνεται ορθά προς τις αρµόδιες υπηρεσίες.

Σύµφωνα µε το σχέδιο, το οποίο θα παρουσιάσει ο κ. Χρυσοχοΐδης, «πρόκειται για ένα τηλεφωνικό κέντρο πανελλαδικής εµβέλειας, το οποίο θα φιλοξενείται στα γραφεία της Ασφάλειας Αττικής και συγκεκριµένα στα γραφεία της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων». Το προσωπικό που θα στελεχώνει το κέντρο υποδοχής έχει λάβει ειδική εκπαίδευση, η οποία ολοκληρώνεται µέσα στις επόµενες ώρες. Οι αστυνοµικοί που θα απαντούν στις κλήσεις θα ασχολούνται αποκλειστικά µε το συγκεκριµένο αντικείµενο και δεν θα αποσπώνται σε άλλες υπηρεσίες, π.χ. µέτρα ή άλλα Αστυνοµικά Τµήµατα.


Η γραμμή θα δέχεται καταγγελίες για κάθε περιστατικό που αφορά ανηλίκους

Το τµήµα αυτό θα διαθέτει δύο επικεφαλής αξιωµατικούς και σε πρώτη φάση θα περιλαµβάνει 12-15 αστυνοµικούς. Είναι οι άνθρωποι που θα απαντούν στα τηλέφωνα. Θα καταγράφουν τα στοιχεία του θύµατος ή του θύτη, το σηµείο του περιστατικού και άλλα χρήσιµα στοιχεία στην ειδική πλατφόρµα που έχει σχεδιαστεί γι' αυτόν τον λόγο. «Η συγκεκριµένη τηλεφωνική γραµµή/εφαρµογή θα δέχεται καταγγελίες για κάθε περιστατικό που αφορά ανηλίκους. Οποιος θέλει να καταγγείλει ανήλικη παραβατικότητα, περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης, περιστατικά µέσω ∆ιαδικτύου, ενδοοικογενειακή βία και γενικά κάθε είδους περιστατικό στο οποίο εµπλέκεται ως θύτης ή ως θύµα ανήλικος θα καταγράφεται στην πλατφόρµα. Αλλος αστυνοµικός θα διαχειρίζεται τα περιστατικά και εν συνεχεία, εάν πρόκειται για κάποιο εν εξελίξει περιστατικό, θα ενηµερώνεται κατ’ αρχάς η Αµεση ∆ράση, ενώ, εάν πρόκειται για περιστατικό που χρήζει διερεύνησης, θα ανατίθεται στο καθ’ ύλην αρµόδιο Αστυνοµικό Τµήµα».

Το ειδικό γραφείο θα λειτουργεί 24/7

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχέδιο λειτουργίας της νέας τηλεφωνικής γραµµής, το ειδικό γραφείο θα λειτουργεί 24/7, δηλαδή δεν θα σταµατά ποτέ. Η τηλεφωνική αυτή γραµµή έχει στόχο να διευκολύνει τους πολίτες για να καταγγέλλουν τα όποια περιστατικά ανήλικης παραβατικότητας, αφού σήµερα υπάρχουν πολλές τηλεφωνικές γραµµές από κρατικές υπηρεσίες και, κυρίως, ιδιωτικούς φορείς, µε αποτέλεσµα πολλοί, αντί να ενηµερώνουν τους αρµόδιους για τα περιστατικά, να ενηµερώνουν συµβουλευτικές γραµµές και τρίτους, που ουδέποτε ενηµερώνουν µε τη σειρά τους τις αρµόδιες υπηρεσίες. Στόχος, δηλαδή, είναι η απλούστευση των διαδικασιών για την άµεση κινητοποίηση των διωκτικών Αρχών. Αυτή η ενιαία υποδοχή καταγγελιών θα βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση των περιστατικών, αφού αυτά θα χωρίζονται ανάλογα µε την περιοχή, την αρµόδια υπηρεσία και, έτσι, ο καταγγέλλων δεν θα… χάνεται ανάµεσα στις υπηρεσίες, που η µία δηλώνει αναρµόδια και τον παραπέµπει σε άλλη.

*Δημοσιεύθηκε στα «Παραπολιτικά»