Το βασιλικό βαγόνι που μετέφερε το βασιλικό ζεύγος Παύλο και Φρειδερίκη, και φυλάσσεται στο σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου, μπαίνει ξανά στις ράγες. Η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού προσανατολίζεται να ξαναδρομολογήσει τα βασιλικά βαγόνια, όπως αναφέρει ο taxydromos.gr

Ο πρόεδρος της ΕΕΣΣΤΥ Στέφανος Αγιάσογλου, σε δηλώσεις του στην ιστοσελίδα των «Σιδηροδρομικών Νέων», τόνισε ότι δύο βασιλικά βαγόνια που βρίσκονται στο Βόλο θα μεταφερθούν στην Πελοπόννησο, ώστε να χρησιμοποιηθούν στο μετρικό δίκτυο, ενώ τα βαγόνια του Οριάν Εξπρές που επίσης ανήκουν στον ΟΣΕ θα αξιοποιηθούν στο δίκτυο κανονικού εύρους.

Επίσης, ο κ. Αγιάσογλου ανέφερε ότι γίνονται συνεννοήσεις με το υπουργείο Τουρισμού για την τουριστική αξιοποίηση του μουσειακού τροχαίου υλικού, που διατηρείται σε άριστη κατάσταση χάρη στο μεράκι και την προσπάθεια των φίλων του σιδηροδρόμου.

Τα βασιλικά βαγόνια στο Βόλο όπως είναι γνωστό φυλάσσονται σε έναν ειδικό χώρο εδώ και πολλά χρόνια μέσα στο σιδηροδρομικό σταθμό στην πλευρά που συνορεύει με την Φερών, ειδικά προστατευμένα προκειμένου να μην υποστούν φθορές.

Η αξιοποίηση μουσειακών και τουριστικών τρένων είναι μια διαδεδομένη εναλλακτική μορφή τουρισμού, την οποία έχουν αναπτύξει αρκετές χώρες, αλλά στην Ελλάδα δεν έχει βρει πεδίο εκμετάλλευσης.

Στο Πήλιο όπως είναι γνωστό λειτουργεί η τουριστική γραμμή που ξεκινάει από το Βόλο, αλλά θεωρείται ότι δεν έχει αναπτύξει όλη τη δυναμική της. Το τροχαίο υλικό (βαγόνια και ατμομηχανή) που κυκλοφορεί στο  Πήλιο έχει ηλικία πλέον των 100 ετών και εξακολουθεί να κινείται επισκευασμένο σε γραμμή 60 εκατοστών. Στο εξωτερικό ολόκληρα σιδηροδρομικά δίκτυα και όχι μόνο τμήματα γραμμής, απασχολούνται αποκλειστικά με το σιδηροδρομικό τουρισμό και μεγάλες περιοχές στηρίζουν την οικονομία τους στα τουριστικά τρένα. Ο σιδηροδρομικός τουρισμός είναι μια μορφή ειδικευμένου τουρισμού, όπως, π.χ. ο καταδυτικός, ο ορειβατικός ή ακόμα και ο θρησκευτικός τουρισμός την οποία πλέον ο ΟΣΕ θέλει να αξιοποιήσει.

Στην Ελλάδα υπάρχουν και πολλές ανενεργές γραμμές που έχουν καταργηθεί είτε γιατί έχουν χαραχτεί νέες είτε γιατί κρίθηκαν οικονομικά ασύμφορες, που μπορούν να αξιοποιηθούν τουριστικά. Στην Πελοπόννησο μπορεί να αξιοποιηθεί η ανενεργή γραμμή Κόρινθος - Αργος – Ναύπλιο, στην Κεντρική Ελλάδα οι γραμμές στα Τέμπη, στον Πλαταμώνα και η ανενεργή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Αιγινίου και Κορινού, ενώ στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη μπορεί να δρομολογηθεί μουσειακό τουριστικό τρένο στη διαδρομή του Νέστου, από την οποία σήμερα διέρχονται μόνο δύο ζεύγη αμαξοστοιχιών.