"Επιμένουν να οδηγούν στις λεωφορειολωρίδες": Αμετανόητοι οι Έλληνες οδηγοί, καθώς το 40% δηλώνει ότι τις χρησιμοποιεί
Αγαπημένη κακή συνήθεια των οδηγών
Η κίνηση των Ελλήνων οδηγών στις λεωφορειολωρίδες παραμένει αγαπημένη κακή συνήθεια

Αγαπημένη κακή συνήθεια των οδηγών παραμένει, παρά τις απαγορεύσεις και τα πρόστιμα, η κίνησή τους στις λεωφορειολωρίδες. Ταυτόχρονα, Αθηναίοι και Θεσσαλονικείς δηλώνουν μεν ικανοποιημένοι από τη λειτουργία του μετρό, όμως, σε ό,τι αφορά την Αττική, 6 τους 10 εργαζόμενους επιλέγουν να μετακινηθούν με ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο. Στην έρευνα η οποία αναδεικνύει ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, το κυκλοφοριακό, αναφέρεται ότι 42% των οδηγών στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθήνα-Πειραιά, επιμένουν να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες είτε πάντα (1%) είτε συχνά (5%) είτε μερικές φορές (12%) ή σπάνια (24%). Παρόμοιο είναι το ποσοστό και στη Θεσσαλονίκη (41%). Την ίδια ώρα, το 60% των εργαζόμενων σε Αθήνα - Πειραιά χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του αυτοκίνητο, ταξί ή μηχανάκι, αντί για κάποιο από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία επιλέγει για τη μετακίνησή του το 35% των εργαζομένων.
Το 51% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η επέκταση του μετρό και των άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, είναι ο καταλληλότερος τρόπος για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική. Ακολουθούν η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών (20%) και η δημιουργία νέων ή ενίσχυση των υφιστάμενων οδικών αξόνων (13%). Αναφορικά με τον πιο προβληματικό οδικό άξονα στην Αττική -από καθυστερήσεις και μποτιλιαρίσματα- οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 32% ανέδειξαν τη λεωφόρο Κηφισού. Όπως λένε οι εργαζόμενοι σε Αθήνα και Πειραιά, ξοδεύουν καθημερινά περίπου μία ώρα τη μέρα κατά μέσο όρο (58 λεπτά), για τη μετακίνησή τους από και προς την εργασία τους! Στο μεταξύ, ένα άλλο πρόβλημα που πονοκεφαλιάζει καθημερινά τους κατοίκους των πόλεων, είναι ο χρόνος αναμονής σε στάσεις/σταθμούς. Οι χρήστες των ΜΜΜ αιτούνται να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων (53% από τους χρήστες των λεωφορείων/τρόλεϊ, 46% του προαστιακού, 42% του τραμ, 40% του μετρό και 33% του ηλεκτρικού).
Στη συμπρωτεύουσα, το 38% των κατοίκων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το μετρό της πόλης τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα και το 6% είπε ότι το χρησιµοποιεί καθηµερινά. Ένα 39% αναφέρει ότι οι συνθήκες στα λεωφορεία έχουν βελτιωθεί µετά τη λειτουργία του µετρό στη Θεσσαλονίκη, ένα 27% δηλώνει ότι χρησιµοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο για τις µετακινήσεις εντός της πόλης µετά τη λειτουργία του µετρό, ενώ το 14% αναφέρει ότι µετά τη λειτουργία του µετρό, είναι ευκολότερο να βρει θέση στάθµευσης στην πόλη. Μάλιστα, 8 στους 10 Θεσσαλονικείς (80%) θεωρούν ότι η επέκταση του µετρό πρέπει να είναι βασική προτεραιότητα της πολιτείας, µε το 60% να δηλώνει ότι η λειτουργία του έχει συνδράµει στη µείωση της κίνησης µέσα στην πόλη. Στο µεταξύ, το 52% αναφέρει ότι χρησιµοποιεί λεωφορεία ή τρόλεϊ τουλάχιστον µερικές φορές τον µήνα (το 13% αναφέρει καθηµερινή χρήση).
Σηµειώνεται ότι το 51% εκτιµά πως η κατασκευή του FLYOVER θα µειώσει το κυκλοφοριακό πρόβληµα στην πόλη. Από τη συγκεκριµένη έρευνα που έγινε από τις 26 έως τις 31 Μαρτίου 2025 και από τις 11 έως τις 16 Απριλίου 2025 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης και Λάρισα, προκύπτουν κι άλλα προβλήµατα, όπως η στάθµευση. Αναλυτικότερα, 7 στους 10 κατοίκους των µεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (70%) θεωρούν το κυκλοφοριακό «πολύ» (38%) ή «αρκετά» (32%) σηµαντικό πρόβληµα για την καθηµερινότητά τους. Μεγάλο πρόβληµα θεωρείται και η στάθµευση, καθώς περίπου 9 στους 10 (87%) το χαρακτήρισαν «πολύ» (67%) ή «αρκετά» (20%) σηµαντικό.
Αμετανόητοι οι Έλληνες οδηγοί: "Επιμένουν να οδηγούν στις λεωφορειολωρίδες"
Πάντως, το μετρό έρχεται πρώτο και με διαφορά από τα υπόλοιπα ΜΜΜ αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης των επιβατών, με το ποσοστό να αγγίζει το 69% σε Αθήνα - Πειραιά και το 75% σε Θεσσαλονίκη. Παρ’ όλα αυτά, οι Αθηναίοι και οι Πειραιώτες, σε ποσοστό 55%, δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το μετρό τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα, ενώ 14% το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα λεωφορεία/τρόλεϊ είναι 47% και 16%, για τον ηλεκτρικό (ΗΣΑΠ) 36% και 7%, για τον προαστιακό 12% και 1% και για το τραμ 9% και 2%.Το 51% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η επέκταση του μετρό και των άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, είναι ο καταλληλότερος τρόπος για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική. Ακολουθούν η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών (20%) και η δημιουργία νέων ή ενίσχυση των υφιστάμενων οδικών αξόνων (13%). Αναφορικά με τον πιο προβληματικό οδικό άξονα στην Αττική -από καθυστερήσεις και μποτιλιαρίσματα- οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 32% ανέδειξαν τη λεωφόρο Κηφισού. Όπως λένε οι εργαζόμενοι σε Αθήνα και Πειραιά, ξοδεύουν καθημερινά περίπου μία ώρα τη μέρα κατά μέσο όρο (58 λεπτά), για τη μετακίνησή τους από και προς την εργασία τους! Στο μεταξύ, ένα άλλο πρόβλημα που πονοκεφαλιάζει καθημερινά τους κατοίκους των πόλεων, είναι ο χρόνος αναμονής σε στάσεις/σταθμούς. Οι χρήστες των ΜΜΜ αιτούνται να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων (53% από τους χρήστες των λεωφορείων/τρόλεϊ, 46% του προαστιακού, 42% του τραμ, 40% του μετρό και 33% του ηλεκτρικού).
Στη συμπρωτεύουσα, το 38% των κατοίκων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το μετρό της πόλης τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα και το 6% είπε ότι το χρησιµοποιεί καθηµερινά. Ένα 39% αναφέρει ότι οι συνθήκες στα λεωφορεία έχουν βελτιωθεί µετά τη λειτουργία του µετρό στη Θεσσαλονίκη, ένα 27% δηλώνει ότι χρησιµοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο για τις µετακινήσεις εντός της πόλης µετά τη λειτουργία του µετρό, ενώ το 14% αναφέρει ότι µετά τη λειτουργία του µετρό, είναι ευκολότερο να βρει θέση στάθµευσης στην πόλη. Μάλιστα, 8 στους 10 Θεσσαλονικείς (80%) θεωρούν ότι η επέκταση του µετρό πρέπει να είναι βασική προτεραιότητα της πολιτείας, µε το 60% να δηλώνει ότι η λειτουργία του έχει συνδράµει στη µείωση της κίνησης µέσα στην πόλη. Στο µεταξύ, το 52% αναφέρει ότι χρησιµοποιεί λεωφορεία ή τρόλεϊ τουλάχιστον µερικές φορές τον µήνα (το 13% αναφέρει καθηµερινή χρήση).
Σηµειώνεται ότι το 51% εκτιµά πως η κατασκευή του FLYOVER θα µειώσει το κυκλοφοριακό πρόβληµα στην πόλη. Από τη συγκεκριµένη έρευνα που έγινε από τις 26 έως τις 31 Μαρτίου 2025 και από τις 11 έως τις 16 Απριλίου 2025 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης και Λάρισα, προκύπτουν κι άλλα προβλήµατα, όπως η στάθµευση. Αναλυτικότερα, 7 στους 10 κατοίκους των µεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (70%) θεωρούν το κυκλοφοριακό «πολύ» (38%) ή «αρκετά» (32%) σηµαντικό πρόβληµα για την καθηµερινότητά τους. Μεγάλο πρόβληµα θεωρείται και η στάθµευση, καθώς περίπου 9 στους 10 (87%) το χαρακτήρισαν «πολύ» (67%) ή «αρκετά» (20%) σηµαντικό.