Στον στόχο να ενωθεί η Αθήνα με τα νησιά του Αργοσαρωνικούως ένα ενοποιημένο brand προσβλέπουν οι ξενοδόχοι Αττικής και Αργοσαρωνικού, η Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε., ο Δήμος και τουριστικοί παράγοντες του Πόρου - το νησί που αποτέλεσε το εφαλτήριο για την υλοποίηση της ιδέας. Αφορμή για τις νέες ανακοινώσεις στάθηκε η φετινή διοργάνωση του East Med Multihull Yacht Charter Show (EMMYS) που τα τελευταία χρόνια «μετακόμισε» από τη Μαρίνα Ζέας του Πειραιά στο γραφικό λιμάνι του Πόρου. Η ενέργεια αυτή όχι μόνο ενίσχυσε την προβολή του θαλάσσιου τουρισμού και ειδικά του yachting στην Ελλάδα, αλλά και τη Φιλοξενία.
Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος, για πρώτη φορά συμμετείχε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού και από το βήμα ειδικής εκδήλωσης που έγινε στον Πόρο, ο Ευγένιος Βασιλικός, πρόεδρος της ΕΞΑ τόνισε τον καταλυτικό ρόλο που θα παίξει για το μέλλον της τουριστικής ανάπτυξης η σύνδεση των νησιών του Αργοσαρωνικού με την Αθήνα και την ανάδειξή τους ως ένα ενιαίο τουριστικό προορισμό.
Αναφερόμενος στην αναγκαιότητα μιας αναπτυξιακής πολιτικής μακροπρόθεσμης ειδικά στο κομμάτι των υποδομών, υπενθύμισε πως το λιμάνι του Πόρου έχει εξασφαλίσει να κάνει ένα μεγάλο έργο υποδομής, την «Αναβάθμιση Τουριστικού Λιμένα Πόρου». Στόχος είναι το λιμάνι να μετεξελιχθεί σε πρότυπο υποδομής, βιώσιμο και πρωτοπόρο στη χρήση «έξυπνων» τεχνολογιών, εξασφαλίζοντας οργανωμένη μαρίνα για τον ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής.
Συγκριτικό πλεονέκτημα της Αθήνας και των νησιών του Αργοσαρωνικού
Θυμίζουμε πως, η Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού έχουν ως επί το πλείστον άριστες καιρικές συνθήκες. Τόσο η μεγάλη ακτογραμμή όσο και κοντινοί νησιωτικοί προορισμοί συνθέτουν έναν ενιαίο προορισμό για διακοπές με σκάφος ή ιστιοπλοϊκό για τους τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφθούν 2 ή 3 νησιά (π.χ. island hopping σε Ύδρα, Σπέτσες, Αίγινα κ.α.) σε μικρό χρονικό διάστημα ή ακόμα και για ημερήσιες αποδράσεις συνδυάζοντας τον επαγγελματικό τουρισμό και το city break.
Ο Κυριάκος Μάνεσης, Αντιπρόεδρος του Εμπορικού & Επαγγελματικού Συλλόγου Πόρου (ΕΕΣΠ) μιλώντας για τη μεγάλη αυτή ευκαιρία δικτύωσης και ανάπτυξης του Αργοσαρωνικού είπε πως από τη στιγμή που τα νησιά ανήκουν στο νομό Αττικής και μπορεί κανείς σε πολύ λίγη ώρα να βρεθεί σε μικρούς παραδείσους τα νησιά του Αργοσαρωνικού θα έπρεπε να λέγονται «Νησιά της Αθήνας». Άλλωστε στον Πόρο, η πρόσβαση γίνεται και οδικώς από το Γαλατά.
Στο νέο αυτό brand στάθηκε και ο Δημήτρης Φραγκάκης, πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε., δεσμευόμενος ότι μαζί με την Περιφέρεια Αττικής θα επενδύσει στα νέα σχέδια προβολής και προώθησης. Όπως υπογράμμισε, από μόνο του ένα νησί δεν αρκεί. Ούτε η Αττική, έχει ανάλογη δύναμη χωρίς τα νησιά της. Αντιθέτως. Όχι μόνο βλέπει έναν αποτελεσματικό συνδυασμό από την ένωση των προϊόντων Sun & Beach και City Break, αλλά θεωρεί πως θα δημιουργηθεί μια νέα ισχυρή αγορά. Οπως πληροφόρησε, έχουν ήδη ξεκινήσει απευθείας επαφές με παράγοντες τους εξωτερικού που λαμβάνουν υπ’ όψιν το συγκριτικό πλεονέκτημα της Αθήνας έναντι των άλλων πόλεων - ανταγωνιστών ως το επόμενο μελλοντικό short-island break.