Έπειτα από έναν και πλέον χρόνο αναμονής, η παράδοση του πορίσματος του καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Δημήτρη Καρώνη στα χέρια του ειδικού εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη για την υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών αποτελεί ένα κομβικό σημείο της ανακριτικής διαδικασίας, το οποίο βάζει μία τελεία σε θεωρίες που είχαν αναπτυχθεί σχετικά με την ύπαρξη παράνομου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία. Ο καθηγητής, απαντώντας στα κρίσιμα ερωτήματα που του έθεσε ο εφέτης ανακριτής, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η πυρόσφαιρα να δημιουργήθηκε από τα έλαια σιλικόνης των μηχανών, ενώ απέκλεισε την πιθανότητα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία να βρισκόταν παράνομο φορτίο. Ο Δημήτρης Καρώνης ξεκαθάρισε στο πόρισμά του ότι «δεν αναφέρεται πουθενά καταγραφή υλικού που θα έχει χαρακτηριστικά αυτών που απαιτούνται για τον σχηματισμό εύφλεκτου νέφους ατμών, που θα μπορούσε να οδηγήσει στον σχηματισμό πύρινης σφαίρας» και «άρα δεν μπορεί να τεκμηριωθεί ο σχηματισμός κάποιας ουσίας που θα μπορούσε να οδηγήσει στον σχηματισμό εύφλεκτου μάγματος». Ο ανακριτής, πριν από την πραγματογνωμοσύνη Καρώνη, είχε στα χέρια του άλλες δεκατρείς εκθέσεις, οι οποίες κατέληγαν σε διαφορετικά, μερικές φορές και αντικρουόμενα μεταξύ τους συμπεράσματα, ωστόσο πλέον φαίνεται πως, όσον αφορά αυτό το σκέλος της υπόθεσης, την πιθανότητα δηλαδή της ύπαρξης παράνομου φορτίου, κλείνει και πλέον όλα τα πορίσματα θα αξιολογηθούν από τα δικαστήρια που θα ακολουθήσουν.

Διαβάστε: Τέμπη: Τα επίσημα πορίσματα "καίνε" θεωρίες συνωμοσίας για την πυρόσφαιρα – Τι αποκαλύπτουν ειδικοί και επιστήμονες

Τέμπη: Χωρίς ίχνη καψίματος τα μεταλλικά υπολείμματα που εξετάστηκαν

Σε αυτό συνηγορεί και το δεύτερο πόρισμα, που παραδόθηκε στον κ. Μπακαΐμη πρόσφατα, από τον αναπληρωτή καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Πέτρο Τσακιρίδη και αντικείμενό του ήταν ο εργαστηριακός έλεγχος εννέα μεταλλικών υπολειμμάτων από την ηλεκτράμαξα και τον θάλαμο μηχανοδήγησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ενεπλάκη στο δυστύχημα των Τεμπών. Σκοπός του εργαστηριακού ελέγχου ήταν να διαπιστωθεί εάν υπήρχαν σημάδια από φωτιά ή μόνο χτυπήματα λόγω της σύγκρουσης. Η πραγματογνωμοσύνη καταλήγει ότι τα μεταλλικά υπολείμματα που εξετάστηκαν δεν φέρουν ίχνη καψίματος, αλλά μόνο παραμορφώσεις, που προκλήθηκαν από τη σύγκρουση των δύο τρένων. Πλέον, αναμένεται να παραδοθεί και η πλήρης αυτοψία της Πυροσβεστικής από το Κουλούρι, ενώ ο ανακριτής συνεχίζει την έρευνά του για άλλα σκέλη της υπόθεσης.

Ο ανακριτής είχε άλλες 13 εκθέσεις, που κατέληγαν σε διαφορετικά, μερικές φορές και αντικρουόμενα συμπεράσματα

Συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον της κύριας ανάκρισης έχει στραφεί στις ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών της περιόδου 2016-2023. Ειδικότερα, ο κ. Μπακαΐμης εξετάζει τις ευθύνες επτά προσώπων που διετέλεσαν γενικοί γραμματείς Μεταφορών και Υποδομών την επίμαχη χρονική περίοδο σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρισκόταν το σιδηροδρομικό δίκτυο και με τα ζητήματα ασφαλείας που αντιμετώπιζε. Σε κάθε περίπτωση, εάν δεν προκύψουν νέα ζητήματα, τα οποία θα πρέπει να διερευνηθούν το επόμενο διάστημα, αναμένεται η κύρια ανάκριση να ολοκληρωθεί και να αρχίσει να μετράει ο χρόνος αντίστροφα για την έναρξη της δίκης.

Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά