«Ως υπουργός Ναυτιλίας ανέλαβα πριν από 6 εβδομάδες και ήταν ήδη ανακοινωμένο από τους ακτοπλόους ότι θα αυξηθούν τα εισιτήρια κατά 13 ως 15%. Η κυβέρνηση στο σύνολό της έκανε μια συντονισμένη προσπάθεια, έφερα μια διάταξη στη Βουλή η οποία μειώνει τα λειτουργικά τέλη κατά 50%, αυτό μετακυλήθηκε αμέσως στα εισιτήρια και από 1η Μαΐου ενώ είχε ανακοινωθεί η αύξηση δεν έγινε αύξηση πουθενά. Ούτε το καλοκαίρι θα γίνει ούτε μέχρι το τέλος της χρονιάς» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη.

«Η μείωση έχει να κάνει κατά κύριο λόγο από τα ποσά τα οποία έμπαιναν πάνω στο εισιτήριο από τα λιμενικά τέλη. Εμείς το 50% των λιμενικών τελών τα οποία μειώνουμε θα τα ξαναδώσουμε στους δήμους και στα λιμενικά τέλη από το πράσινο ταμείο» πρόσθεσε ο υπουργός. Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, ο κ.Κικίλιας υπογράμμισε τα εξής: «Θα γίνουν προσλήψεις στο Λιμενικό Σώμα για τη σεζόν η οποία μας έρχεται σε όλη την κατανομή τους και κυρίως στα χαμηλότερα στάδια όπως λιμενεργατών που απαιτούνται και τους χρειαζόμαστε γιατί το Λιμενικό πρέπει να στηριχτεί και πρέπει να δοθεί νέα ώθηση σε ότι έχει να κάνει όχι μόνο στα ανατολικά μας θαλάσσια σύνορά μας και την πρόκληση την οποία αντιμετωπίζουμε αλλά και στο κομμάτι της ακτοπλοΐας απαιτείται τα λιμάνια είναι γεμάτα λιμενικούς». 
 
 
 

Βασίλης Κικίλιας: Ολόκληρη η συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90,1

Αναφορικά με τις σταθερές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Β.ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Η κυβέρνηση έχει ως πολιτική της την προσπάθεια να στηρίζει τους πολλούς και να προσπαθήσει να κάνει πιο ελαφριά τα βάρη τα οικονομικά και να στηρίξει και την τσέπη τους γιατί η μέση ελληνική οικογένεια και οι πολλοί είναι αυτοί που κυρίως μας ενδιαφέρουν και οι πολιτικές μας είναι στοχευμένες προς τα εκεί. Εγω ως υπουργός Ναυτιλίας ανέλαβα πριν από 6 εβδομάδες και ήταν ήδη ανακοινωμένο από τους ακτοπλόους ότι θα αυξηθούν τα εισιτήρια κατά 13 ως 15%. Η κυβέρνηση στο σύνολό της έκανε μια συντονισμένη προσπάθεια, έφερα μια διάταξη στη Βουλή η οποία μειώνει τα λειτουργικά τέλη κατά 50%, αυτό μετακυλήθηκε αμέσως στα εισιτήρια και από 1η Μαΐου ενώ είχε ανακοινωθεί η αύξηση δεν έγινε αύξηση πουθενά. Ούτε το καλοκαίρι θα γίνει ούτε μέχρι το τέλος της χρονιάς .

Β.ΚΙΚΙΛΙΑΣ: (Η μείωση) έχει να κάνει κατά κύριο λόγο από τα ποσά τα οποία έμπαιναν πάνω στο εισιτήριο από τα λιμενικά τέλη. Εμείς το 50% των λιμενικών τελών τα οποία μειώνουμε θα τα ξαναδώσουμε στους δήμους και στα λιμενικά τέλη από το πράσινο ταμείο. Είχε την ευγενή καλοσύνη να συνεργαστεί μαζί μας ως κ. Παπασταύρου και ο κ Τσάκος υπό τον κ.Χατζηδάκη και αυτό λειτουργεί γιατί και επενδύσεις πράσινες θα κάνουμε στα λιμάνια μας, και μειώθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων, μειώθηκαν και οι τιμές στο καύσιμο και όλα αυτά συνηγόρησαν στο να ακολουθήσει η αγορά και όπως βλέπετε δεν υπάρχουν αυξήσεις. Σαν να μην έφτανε αυτό ανακοίνωσαν τα ταχύπλοα, σε ότι έχει να κάνει την ακτοπλοΐα και τα νησιά μας, μειώσεις και εκπτώσεις στα εισιτήρια μέχρι 32%. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ ξανά στο παρελθόν και νομίζω ότι δίνει τη δυνατότητα στους συμπολίτες μας να κινηθούν προς τα νησιά μας.

Για το νησιωτικό ισοδύναμο

Β.ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Μέσα στο Μάϊο, ήδη ο κ.Παπαθανάσης αποδέσμευσε το κονδύλι αυτό για το υπουργειο Ναυτιλίας, ανακοινώνουμε 40 εκατομμύρια € που θα πάνε στους νησιώτες μας και στις επιχειρήσεις στα νησιά που είναι νησιωτικό ισοδύναμο. Δηλαδή είναι η στήριξή μας, του κράτους, στους νησιώτες για να ταξιδεύουν από και προς τα νησιά τους. Βρεθήκαμε με τον κ. Κουτουλάκη και ανακοινώσαμε ότι υπολογίζουμε για το έτος το οποίο τρέχει 1 εκ. 150 χιλιάδες € τις δαπάνες των νησιωτών προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα πλοία από αυτό το νησιωτικό ισοδύναμο τους δίνει πίσω 800 χιλιάδες ευρώ. Είναι ένα πολύ σημαντικό ποσό το οποίο θα δοθεί σε όλους τους νησιώτες, σε όλα τα νησιά μας εντός Μαΐου.

Αναφορικά με τις άγονες γραμμές

Β.ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Μέχρι σήμερα γινόντουσαν ετήσιοι διαγωνισμοί για τις άγονες γραμμές μας, η κυβερνηση αποφάσισε, και μετράμε το χρόνο ανάποδα προσμετρώντας τον χρόνο το οποίο απαιτείται για τα δικαστήρια αν και εφόσον υπάρχουν ενστάσεις, τον Ιούνιο να βγει ο νέος διαγωνισμός τετραετείς διαγωνισμός με αυξημένα ποσά σε ότι έχει να κάνει με τις άγονες γραμμές. Θα διαβουλευτούν και με τους περιφερειάρχες και με τους δημάρχους και με την κοινωνία και με την αγορά έτσι ώστε να μπορέσουμε με αυτό τον τρόπο να δωσουμε τη δυνατότητα προβλέψιμότητας στις εταιρείες άρα μεγαλύτερης συμμετοχής ενδεχομένως και με καλύτερα πλοία, και του μέγιστου δυνατού συνυπολογισμού όλων των συνδυασμών που μπορούν να έρθουν σε σχέση με την νησιωτικοτητά μας. Δηλαδή να συμπεριλάβουμε σε αυτό το διαγωνισμό όσο πιο πολλές και ποιοτικές διασυνδέσεις ηπειρωτικών λιμανιών έχουμε με τα νησιά μας και τα νησιά μεταξύ τους. Κάνουμε μια προσπάθεια αναβάθμισης του τρόπου με τον οποίο λειτουργούμε σε ότι έχει να κάνει με τις άγονες γραμμές δίνοντας προβλεψιμότητα βάθους τετραετίας.

Ερωτηθείς σε τι σημείο βρίσκεται το κομμάτι της διαχείρισης των θαλάσσιων μεταναστευτικών ροών

Β.ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Έχουμε μια άριστη συνεργασία με τον υπουργό Μετανάστευσης τον κ. Βορίδη. Είναι κοινός τόπος και στόχος να μπορέσουμε τα θαλάσσια σύνορά μας να τα υπερασπιστούμε και προφανώς να προσφέρουμε και την ανθρωπιστική βοήθεια που απαιτείται στις ανθρώπινες τραγωδίες που βλέπουμε. Καταλαβαίνω τη σημαντική δουλειά που έχει να κάνει το υπουργείο Μετανάστευσης με νέα νομοθεσία την οποία φέρνει ο κ. Υπουργός και την επόπτευση σε ότι έχει να κάνει με τις δομές που έχουμε των μεταναστών των παράνομων ροών και φυσικά την επαναπροώθησή τους με νόμιμο τρόπο πίσω. Στηρίζω τον κ. Βορίδη στην προσπάθεια την οποία κάνει.

Σχετικά με τις προσλήψεις στο Λιμενικό Σώμα

Β.ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Θα γίνουν προσλήψεις στο Λιμενικό Σώμα για τη σεζόν η οποία μας έρχεται σε όλη την κατανομή τους και κυρίως στα χαμηλότερα στάδια όπως λιμενεργατών που απαιτούνται και τους χρειαζόμαστε γιατί το Λιμενικό πρέπει να στηριχτεί και πρέπει να δοθεί νέα ώθηση σε ότι έχει να κάνει όχι μόνο στα ανατολικά μας θαλάσσια σύνορά μας και την πρόκληση την οποία αντιμετωπίζουμε αλλά και στο κομμάτι της ακτοπλοΐας απαιτείται τα λιμάνια είναι γεμάτα λιμενικούς. Σε αυτό το σκεπτικό κινούνται και οι αποφάσεις οι οποίες πήραμε με τον Αρχηγό του να φύγουν από τα γραφεία αρκετοί Λιμενικοί και από το υπουργείο και από άλλες δομές και να γυρίσουν στα λιμάνια εκεί που είναι ο επιχειρησιακός τους ρόλος.

Κληθείς να σχολιάσει το άρθρο του κ. Σαμαρά

Β.ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Δεν σχολιάζω τους πρώην πρωθυπουργούς της χώρας και προέδρους της ΝΔ.