Πανεπιστήμια: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις αιτήσεις φοιτητών που θέλουν να μετακινηθούν σε άλλες σχολές
Νέες ευκαιρίες για τους φοιτητές ΑΕΙ
Από 21 έως 30 Μαΐου 2025 οι φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημίων μπορούν να υποβάλουν αίτηση για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026

Οι φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημίων έχουν πλέον τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας. Η πλατφόρμα άνοιξε σήμερα, Τετάρτη 21 Μαΐου, και θα παραμείνει διαθέσιμη έως την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025 και ώρα 14:00. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε προπτυχιακούς φοιτητές των ΑΕΙ που έχουν εισαχθεί μέσω πανελλαδικών εξετάσεων και επιθυμούν να μετακινηθούν σε άλλη σχολή για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026.
Διαβάστε: Παπαστεργίου για Τράπεζα Θεμάτων: ''Η κυβερνοεπίθεση αντιμετωπίστηκε πολύ γρήγορα'' - Τι αναφέρει το υπουργείο Παιδείας
Κάθε ενδιαφερόμενος φοιτητής έχει τη δυνατότητα να υποβάλει αίτηση μετακίνησης προς ένα Πανεπιστήμιο της επιλογής του, δηλώνοντας έως τρία προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου του ίδιου ΑΕΙ κατά σειρά προτίμησης. Η ηλεκτρονική αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα εξής απαραίτητα δικαιολογητικά που αναρτώνται στην ψηφιακή πλατφόρμα:
• Αντίγραφο ακαδημαϊκής ταυτότητας
• Βεβαίωση σπουδών του Τμήματος ή της Μονοτμηματικής Σχολής
• Σύντομο βιογραφικό σημείωμα βάσει του υποδείγματος Europass CV
• Επιστολή κινήτρων συμμετοχής στο πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας
Οι φοιτητές μπορούν επίσης να συνυποβάλουν πρόσθετα δικαιολογητικά που ενισχύουν την αίτησή τους, όπως πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας, συστατικές επιστολές διδακτικού προσωπικού, αντίγραφα τίτλων σπουδών ή πιστοποιητικά γνώσης ξένων γλωσσών.
Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://internalerasmus.it.minedu.gov.gr. Για την είσοδο στην εφαρμογή, οι φοιτητές θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) που τους έχουν χορηγηθεί από τη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματός τους για τις ακαδημαϊκές υπηρεσίες του Ιδρύματος στο οποίο φοιτούν (όπως φοιτητική ταυτότητα, Εύδοξος κτλ).
Οι φοιτητές που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 δεν θα έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετεγγραφής ή μετακίνησης για το ίδιο εξάμηνο. Επιπλέον, όσοι φοιτητές υπέβαλαν αίτηση για κατ' εξαίρεση μετεγγραφή ή μετακίνηση το διάστημα 8 έως 16 Μαΐου 2025, δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων φοιτητών και τα δικαιολογητικά διαβιβάζονται ηλεκτρονικά προς κάθε Πανεπιστήμιο και αξιολογούνται από τη Συνέλευση του Τμήματος ή της Μονοτμηματικής Σχολής υποδοχής. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες λεπτομέρειες στις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις που έχουν δημοσιευθεί.
Το ΦΕΚ για την εσωτερική κινητικότητα εδώ.
Το ΦΕΚ με την τροποποίηση εδώ.
Διαβάστε: Παπαστεργίου για Τράπεζα Θεμάτων: ''Η κυβερνοεπίθεση αντιμετωπίστηκε πολύ γρήγορα'' - Τι αναφέρει το υπουργείο Παιδείας
Διαδικασία υποβολής αίτησης για μετακίνηση φοιτητών
Κάθε ενδιαφερόμενος φοιτητής έχει τη δυνατότητα να υποβάλει αίτηση μετακίνησης προς ένα Πανεπιστήμιο της επιλογής του, δηλώνοντας έως τρία προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου του ίδιου ΑΕΙ κατά σειρά προτίμησης. Η ηλεκτρονική αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα εξής απαραίτητα δικαιολογητικά που αναρτώνται στην ψηφιακή πλατφόρμα:• Αντίγραφο ακαδημαϊκής ταυτότητας
• Βεβαίωση σπουδών του Τμήματος ή της Μονοτμηματικής Σχολής
• Σύντομο βιογραφικό σημείωμα βάσει του υποδείγματος Europass CV
• Επιστολή κινήτρων συμμετοχής στο πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας
Οι φοιτητές μπορούν επίσης να συνυποβάλουν πρόσθετα δικαιολογητικά που ενισχύουν την αίτησή τους, όπως πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας, συστατικές επιστολές διδακτικού προσωπικού, αντίγραφα τίτλων σπουδών ή πιστοποιητικά γνώσης ξένων γλωσσών.
Πώς γίνεται η υποβολή αίτησης στα πανεπιστήμια
Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://internalerasmus.it.minedu.gov.gr. Για την είσοδο στην εφαρμογή, οι φοιτητές θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) που τους έχουν χορηγηθεί από τη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματός τους για τις ακαδημαϊκές υπηρεσίες του Ιδρύματος στο οποίο φοιτούν (όπως φοιτητική ταυτότητα, Εύδοξος κτλ).
Σημαντικές πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους φοιτητές
Οι φοιτητές που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 δεν θα έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετεγγραφής ή μετακίνησης για το ίδιο εξάμηνο. Επιπλέον, όσοι φοιτητές υπέβαλαν αίτηση για κατ' εξαίρεση μετεγγραφή ή μετακίνηση το διάστημα 8 έως 16 Μαΐου 2025, δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Διαδικασία αξιολόγησης αιτήσεων
Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων φοιτητών και τα δικαιολογητικά διαβιβάζονται ηλεκτρονικά προς κάθε Πανεπιστήμιο και αξιολογούνται από τη Συνέλευση του Τμήματος ή της Μονοτμηματικής Σχολής υποδοχής. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες λεπτομέρειες στις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις που έχουν δημοσιευθεί.Το ΦΕΚ για την εσωτερική κινητικότητα εδώ.
Το ΦΕΚ με την τροποποίηση εδώ.