Προσωπικός Αριθμός: Τι είναι, πώς θα λειτουργεί και πότε θα τεθεί σε εφαρμογή
Ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους
Ο νέος Προσωπικός Αριθμός θα αποτελέσει το μοναδικό στοιχείο ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο, απλοποιώντας τις διαδικασίες και εξαλείφοντας τη γραφειοκρατία

Ο Προσωπικός Αριθμός έρχεται να φέρει επανάσταση στις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο, βάζοντας τέλος στη γραφειοκρατία και απλοποιώντας σημαντικά τις διαδικασίες. Η εφαρμογή myInfo του gov.gr, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές Ιουνίου, θα επιτρέψει σε κάθε πολίτη να δημιουργήσει τον δικό του μοναδικό Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα τον συνοδεύει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του και θα αποτελεί το βασικό στοιχείο ταυτοποίησης για κάθε επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Διαβάστε: Αργία του Αγίου Πνεύματος 2025: Ποιοι κερδίζουν τριήμερο και ποιοι θα δουλέψουν κανονικά
Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί έναν μοναδικό 12ψήφιο αναγνωριστικό που θα χρησιμοποιείται υποχρεωτικά για την επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα. Τα πρώτα 9 ψηφία του Προσωπικού Αριθμού θα αντιστοιχούν στον ΑΦΜ του πολίτη, ενώ τα υπόλοιπα 3 θα προστίθενται ως πρόθεμα, με τα δύο εξ αυτών να επιλέγονται από τον ίδιο τον πολίτη.
Ο Προσωπικός Αριθμός εκδίδεται και χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι ο νέος αριθμός δεν αντικαθιστά τα υπάρχοντα μητρώα, αλλά λειτουργεί ως η κεντρική ψηφιακή ταυτότητα για κάθε συναλλαγή με το Δημόσιο.
Η διαδικασία απόκτησης του Προσωπικού Αριθμού είναι απλή και πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου ψηφιακά. Συγκεκριμένα, ο πολίτης θα πρέπει:
- Να εισέλθει στην πλατφόρμα myInfo.gov.gr χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet
- Να ελέγξει τα συγκεντρωμένα προσωπικά του στοιχεία και όλους τους υπάρχοντες αριθμούς (ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, κλπ.)
- Να επιβεβαιώσει την ορθότητα των στοιχείων ή να διορθώσει τυχόν σφάλματα
- Να επιλέξει τα δύο από τα τρία πρόσθετα ψηφία που θα συμπληρώσουν τον Προσωπικό του Αριθμό
- Να ολοκληρώσει τη διαδικασία έκδοσης του αριθμού
Μέσω αυτής της διαδικασίας, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να διορθώσει τυχόν λανθασμένα στοιχεία, όπως ορθογραφικά λάθη στο όνομα, πριν προχωρήσει στην τελική επιβεβαίωση και έκδοση του Προσωπικού Αριθμού.
Το επόμενο σημαντικό βήμα στην ψηφιακή μεταρρύθμιση του κράτους είναι η ενσωμάτωση του Προσωπικού Αριθμού στη νέα ψηφιακή ταυτότητα του πολίτη. Αυτή η ενσωμάτωση θα ενισχύσει σημαντικά τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών, επιτρέποντας την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Αρχικά, το νέο σύστημα του Προσωπικού Αριθμού θα εφαρμοστεί στον δημόσιο τομέα και σταδιακά θα επεκταθεί και στον ιδιωτικό. Ο απώτερος στόχος είναι η εξάλειψη της ανάγκης για φυσικά έγγραφα ταυτοποίησης, όπως φωτοαντίγραφα ταυτότητας, καθώς ο πολίτης θα μπορεί να έχει άμεση ψηφιακή πρόσβαση στον Προσωπικό του Αριθμό μέσω του Gov.gr.
Η εφαρμογή του Προσωπικού Αριθμού αναμένεται να επιφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο για τους πολίτες όσο και για τη δημόσια διοίκηση. Με τον Προσωπικό Αριθμό θα διορθωθούν λάθη τα οποία υπάρχουν στα βασικά μητρώα του κράτους, συμπεριλαμβανομένων του Μητρώου Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, του Φορολογικού Μητρώου της ΑΑΔΕ, του Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ της ΗΔΙΚΑ Α.Ε., του Μητρώου Δελτίων Ταυτότητας της ΕΛ.ΑΣ. και του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας.
Επιπλέον, ο Προσωπικός Αριθμός θα απλοποιήσει σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο, μειώνοντας τον χρόνο εξυπηρέτησης και εξαλείφοντας την ανάγκη για πολλαπλά έγγραφα ταυτοποίησης. Αυτό θα οδηγήσει σε αποτελεσματικότερη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών και σε βελτιωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης για τους πολίτες.
Διαβάστε: Αργία του Αγίου Πνεύματος 2025: Ποιοι κερδίζουν τριήμερο και ποιοι θα δουλέψουν κανονικά
Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός και πώς λειτουργεί
Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί έναν μοναδικό 12ψήφιο αναγνωριστικό που θα χρησιμοποιείται υποχρεωτικά για την επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα. Τα πρώτα 9 ψηφία του Προσωπικού Αριθμού θα αντιστοιχούν στον ΑΦΜ του πολίτη, ενώ τα υπόλοιπα 3 θα προστίθενται ως πρόθεμα, με τα δύο εξ αυτών να επιλέγονται από τον ίδιο τον πολίτη.Ο Προσωπικός Αριθμός εκδίδεται και χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι ο νέος αριθμός δεν αντικαθιστά τα υπάρχοντα μητρώα, αλλά λειτουργεί ως η κεντρική ψηφιακή ταυτότητα για κάθε συναλλαγή με το Δημόσιο.
Πώς θα αποκτήσετε τον Προσωπικό σας Αριθμό μέσω της πλατφόρμας myInfo
Η διαδικασία απόκτησης του Προσωπικού Αριθμού είναι απλή και πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου ψηφιακά. Συγκεκριμένα, ο πολίτης θα πρέπει:- Να εισέλθει στην πλατφόρμα myInfo.gov.gr χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet
- Να ελέγξει τα συγκεντρωμένα προσωπικά του στοιχεία και όλους τους υπάρχοντες αριθμούς (ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, κλπ.)
- Να επιβεβαιώσει την ορθότητα των στοιχείων ή να διορθώσει τυχόν σφάλματα
- Να επιλέξει τα δύο από τα τρία πρόσθετα ψηφία που θα συμπληρώσουν τον Προσωπικό του Αριθμό
- Να ολοκληρώσει τη διαδικασία έκδοσης του αριθμού
Μέσω αυτής της διαδικασίας, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να διορθώσει τυχόν λανθασμένα στοιχεία, όπως ορθογραφικά λάθη στο όνομα, πριν προχωρήσει στην τελική επιβεβαίωση και έκδοση του Προσωπικού Αριθμού.
Ενσωμάτωση του Προσωπικού Αριθμού στη νέα ψηφιακή ταυτότητα
Το επόμενο σημαντικό βήμα στην ψηφιακή μεταρρύθμιση του κράτους είναι η ενσωμάτωση του Προσωπικού Αριθμού στη νέα ψηφιακή ταυτότητα του πολίτη. Αυτή η ενσωμάτωση θα ενισχύσει σημαντικά τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών, επιτρέποντας την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.Αρχικά, το νέο σύστημα του Προσωπικού Αριθμού θα εφαρμοστεί στον δημόσιο τομέα και σταδιακά θα επεκταθεί και στον ιδιωτικό. Ο απώτερος στόχος είναι η εξάλειψη της ανάγκης για φυσικά έγγραφα ταυτοποίησης, όπως φωτοαντίγραφα ταυτότητας, καθώς ο πολίτης θα μπορεί να έχει άμεση ψηφιακή πρόσβαση στον Προσωπικό του Αριθμό μέσω του Gov.gr.
Τα οφέλη του Προσωπικού Αριθμού για πολίτες και δημόσια διοίκηση
Η εφαρμογή του Προσωπικού Αριθμού αναμένεται να επιφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο για τους πολίτες όσο και για τη δημόσια διοίκηση. Με τον Προσωπικό Αριθμό θα διορθωθούν λάθη τα οποία υπάρχουν στα βασικά μητρώα του κράτους, συμπεριλαμβανομένων του Μητρώου Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, του Φορολογικού Μητρώου της ΑΑΔΕ, του Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ της ΗΔΙΚΑ Α.Ε., του Μητρώου Δελτίων Ταυτότητας της ΕΛ.ΑΣ. και του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας.Επιπλέον, ο Προσωπικός Αριθμός θα απλοποιήσει σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο, μειώνοντας τον χρόνο εξυπηρέτησης και εξαλείφοντας την ανάγκη για πολλαπλά έγγραφα ταυτοποίησης. Αυτό θα οδηγήσει σε αποτελεσματικότερη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών και σε βελτιωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης για τους πολίτες.