Χωρίς ταξί είναι και σήμερα, Πέμπτη (29/05) η Αττική, καθώς είναι σε εξέλιξη η 48ωρη απεργία του ΣΑΤΑ. Μάλιστα, πριν από λίγη ώρα, έληξε η κινητοποίηση των αυτοκινητιστών έξω από το υπουργείο Μεταφορών, όπου νωρίτερα επικράτησε ένταση, ύστερα από ώρες διαμαρτυριών. Αυτή την ώρα, οι οδηγοί ταξί βρίσκονται στο Σύνταγμα και διαμαρτύρονται έξω από τη Βουλή, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που αποτύπωσε ο φακός του parapolitika.gr. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην είσοδο της Βουλής έχουν τοποθετηθεί ΜΑΤ για λόγους ασφαλείας.

Διαβάστε: Απεργία ταξί: "Θα κλιμακώσουμε τις αντιδράσεις μας" είπε ο Λυμπερόπουλος μετά την ολοκλήρωση των κινητοποιήσεων

Δείτε τις φωτογραφίες:

taxi-vouli-apergia__3_
taxi-vouli-apergia__2_

 

Απεργία ταξί: Τι αναφέρει ο ΣΑΤΑ και ποια είναι τα αιτήματα

Υπενθυμίζεται ότι χωρίς ταξί θα παραμείνει και σήμερα η Αττική, μετά τη 48ωρη απεργία που εξήγγειλαν επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Η απόφαση ελήφθη σε έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συνδικάτου και η απεργία ξεκίνησε από τις 6 το πρωί της Τετάρτης 28 Μαΐου και θα ολοκληρωθεί στις 6 το πρωί της Παρασκευής 30 Μαΐου. Απεργιακή συγκέντρωση από ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί πραγματοποιήθηκε νωρίτερα, στις 09:30, στη συμβολή των οδών Λ. Αθηνών & Σπ. Πάτση. Ο ΣΑΤΑ προχώρησε, όπως είχε προαναγγείλει, σε αυτοκινητοπορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών.

Με ανακοίνωσή του ο ΣΑΤΑ κάλεσε όλα τα μέλη του να συμμετέχουν στην απεργία.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του σωματείου:

«Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, κ. Κώστας Κυρανάκης, επιμένει να αρνείται να κάνει διάλογο με το προεδρείο του ΣΑΤΑ παρότι αποστέλλουμε καθημερινά αιτήματα για συνάντηση μαζί του, αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους “ήπιους” συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ.

Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να δηλώσει ότι ακυρώνει την απόφαση για διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.

Το δεύτερο ήταν να πει ότι σκέφτεται να εφαρμόσει το καταστροφικό για το ταξί “Σουηδικό μοντέλο”.

Το τρίτο ήταν να χρησιμοποιήσει το ταξί για την επιδότηση χρήσης αλκοόλ, θέλοντας να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου, δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού.

Το πολυαναμενόμενο “ερανιστικό νομοσχέδιο” που διευθετεί κάποιες ανορθογραφίες του παρελθόντος ο κ. Κυρανάκης το έχει βάλει στο συρτάρι.

Η Ομοσπονδία αρνείται να συνεργαστεί με το ΣΑΤΑ για τη λύση των προβλημάτων των ταξί της Αθήνας.

Υπουργείο και Ομοσπονδία θέλουν να αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς. Τι άλλο περιέχει η κρυφή ατζέντα Κυρανάκη;

Οι θέσεις μας είναι ξεκάθαρες και αδιαπραγμάτευτες. Δεν χαρίζουμε μεταφορικό έργο που ανήκει στο ταξί, δεν διαπραγματευόμαστε την επαγγελματική μας υπόσταση.

Δεν είναι τυχαία η εγκατάσταση παράνομης πιάτσας της Uber δίπλα στη νόμιμη πιάτσα των Ταξί στο ΔΑΑ “ Ελ. Βενιζέλος” έναν μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του κ. Κυρανάκη.

Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΥΠΟΥΡΓΟ

Συνάδελφε

Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.

Θέλουμε απάντηση από την κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. ταξί είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματά τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί μόνο φορολογικά βάρη.

Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για τη μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.

Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.

Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.

Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.

Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.

Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.

Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.

Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.

Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.

Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή ταξί σε μόνιμη βάση.

Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί.

Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΑ ΛΥΣΕΙΣ

Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη. Το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2025 ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Μητσοτάκη ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ.

ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ».