Προσωπικός Αριθμός: Πώς αντικαθιστά ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και Ταυτότητα - Τι γίνεται με όσους δεν τον θέλουν
Νέα εποχή στις συναλλαγές με το Δημόσιο
Ο Προσωπικός Αριθμός ξεκίνησε να εκδίδεται από σήμερα Τρίτη (3/6) μέσω της πλατφόρμας MyInfo. Μάθετε τη διαδικασία έκδοσης και πώς θα απλοποιήσει τις συναλλαγές με το Δημόσιο.

Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί την πιο σημαντική μεταρρύθμιση στις συναλλαγές των πολιτών με το κράτος, καθώς ξεκίνησε σήμερα, Τρίτη (3/6) η λειτουργία της πλατφόρμας MyInfo για την έκδοσή του. Ο νέος αυτός ενιαίος αριθμός θα αντικαταστήσει σταδιακά τον ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ και τον αριθμό ταυτότητας, απλοποιώντας δραστικά τις διαδικασίες τόσο με τον δημόσιο όσο και με τον ιδιωτικό τομέα.
*Διαβάστε: Προσωπικός Αριθμός: 21.000 πολίτες τον έχουν εκδώσει ήδη από την πρώτη ώρα λειτουργίας του MyInfo - Αναλυτικά η διαδικασία
Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, ο Προσωπικός Αριθμός αναγράφεται στο Δελτίο Ταυτότητας των Ελλήνων πολιτών και αποθηκεύεται στο ενσωματωμένο ηλεκτρονικό μέσο του δελτίου. Σκοπός είναι η παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και η διευκόλυνση των συναλλαγών του Δημοσίου με τους πολίτες.
• Σύνδεση στο MyInfo με κωδικούς Taxisnet
• Ασφαλής πρόσβαση με διπλή ταυτοποίηση (OTP)
• Επισκόπηση στοιχείων από τα κρατικά μητρώα
• Επιβεβαίωση ή διόρθωση στοιχείων
• Αυτόματος συγχρονισμός μητρώων και έκδοση του Προσωπικού Αριθμού
Η διαδικασία είναι πλήρως ψηφιακή και δεν απαιτεί φυσική παρουσία, εξασφαλίζοντας ταχύτητα και ευκολία για τους πολίτες.
Μετά την περίοδο των 30 ημερών, ο Προσωπικός Αριθμός καθίσταται απαραίτητο στοιχείο για την έκδοση δελτίου ταυτότητας, ανεξαρτήτως της βούλησης του ενδιαφερομένου. Εξαίρεση αποτελούν μόνο οι περιπτώσεις μη επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας έκδοσης του αριθμού.
Όσοι έχουν ήδη εκδώσει τη νέα ταυτότητα δεν χρειάζεται να εκδώσουν καινούργια. Ο Προσωπικός Αριθμός θα αναγράφεται για τυπικούς λόγους, ως τρόπος αποθήκευσης και εύκολης ανάκλησης. Ωστόσο, όποιος επιθυμεί την ολοκληρωμένη έκδοση με ενσωματωμένο τον Προσωπικό Αριθμό, μπορεί να αιτηθεί αντικατάσταση του εγγράφου ακολουθώντας τη συνήθη διαδικασία.
Η έκδοση νέου τύπου αστυνομικής ταυτότητας απαιτεί επίσκεψη σε αστυνομικό τμήμα, αφού πρώτα προγραμματιστεί ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, εξετάζεται η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των υπηρεσιών, ακόμη και τις Κυριακές.
Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί το επόμενο βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, υποσχόμενος απλούστερες και ταχύτερες διαδικασίες για όλους τους πολίτες.
*Διαβάστε: Προσωπικός Αριθμός: 21.000 πολίτες τον έχουν εκδώσει ήδη από την πρώτη ώρα λειτουργίας του MyInfo - Αναλυτικά η διαδικασία
Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός και πώς λειτουργεί
Ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) αποτελεί ένα μοναδικό αναγνωριστικό που θα συνοδεύει κάθε πολίτη σε όλες τις συναλλαγές του. Αρχικά θα συμπληρώνει τα υφιστάμενα μητρώα χωρίς να καταργεί άμεσα τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ. Σταδιακά όμως, ο Προσωπικός Αριθμός αναμένεται να γίνει το αποκλειστικό αναγνωριστικό για κάθε πολίτη, υπερκαλύπτοντας πλήρως τους υπόλοιπους αριθμούς.Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, ο Προσωπικός Αριθμός αναγράφεται στο Δελτίο Ταυτότητας των Ελλήνων πολιτών και αποθηκεύεται στο ενσωματωμένο ηλεκτρονικό μέσο του δελτίου. Σκοπός είναι η παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και η διευκόλυνση των συναλλαγών του Δημοσίου με τους πολίτες.
Πώς εκδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός
Η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας MyInfo με απλά βήματα:• Σύνδεση στο MyInfo με κωδικούς Taxisnet
• Ασφαλής πρόσβαση με διπλή ταυτοποίηση (OTP)
• Επισκόπηση στοιχείων από τα κρατικά μητρώα
• Επιβεβαίωση ή διόρθωση στοιχείων
• Αυτόματος συγχρονισμός μητρώων και έκδοση του Προσωπικού Αριθμού
Η διαδικασία είναι πλήρως ψηφιακή και δεν απαιτεί φυσική παρουσία, εξασφαλίζοντας ταχύτητα και ευκολία για τους πολίτες.
Τι ισχύει με τον Προσωπικό Αριθμό και τις νέες ταυτότητες
Για τις πρώτες 30 ημέρες από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας, όσοι πολίτες διαθέτουν Προσωπικό Αριθμό θα τον ενσωματώνουν στο νέο δελτίο ταυτότητας. Όσοι δεν διαθέτουν ακόμη τον αριθμό, μπορούν να εκδώσουν ταυτότητα χωρίς αυτόν και το δελτίο θα ισχύει κανονικά.Μετά την περίοδο των 30 ημερών, ο Προσωπικός Αριθμός καθίσταται απαραίτητο στοιχείο για την έκδοση δελτίου ταυτότητας, ανεξαρτήτως της βούλησης του ενδιαφερομένου. Εξαίρεση αποτελούν μόνο οι περιπτώσεις μη επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας έκδοσης του αριθμού.
Τι ισχύει για τις υφιστάμενες ταυτότητες
Οι παλαιές μπλε ταυτότητες θα καταργηθούν σταδιακά σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, με προθεσμία τον Αύγουστο του 2026, εφόσον δεν δοθεί παράταση. Η έκδοση νέας ταυτότητας είναι υποχρεωτική και συνδυάζεται με την απονομή του Προσωπικού Αριθμού.Όσοι έχουν ήδη εκδώσει τη νέα ταυτότητα δεν χρειάζεται να εκδώσουν καινούργια. Ο Προσωπικός Αριθμός θα αναγράφεται για τυπικούς λόγους, ως τρόπος αποθήκευσης και εύκολης ανάκλησης. Ωστόσο, όποιος επιθυμεί την ολοκληρωμένη έκδοση με ενσωματωμένο τον Προσωπικό Αριθμό, μπορεί να αιτηθεί αντικατάσταση του εγγράφου ακολουθώντας τη συνήθη διαδικασία.
Πρακτικές πληροφορίες για την έκδοση νέας ταυτότητας
Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια νέες ταυτότητες. Οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν νέα ταυτότητα σε οποιαδήποτε από τις 371 Υπηρεσίες Έκδοσης που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους.Η έκδοση νέου τύπου αστυνομικής ταυτότητας απαιτεί επίσκεψη σε αστυνομικό τμήμα, αφού πρώτα προγραμματιστεί ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, εξετάζεται η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των υπηρεσιών, ακόμη και τις Κυριακές.
Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί το επόμενο βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, υποσχόμενος απλούστερες και ταχύτερες διαδικασίες για όλους τους πολίτες.