Με μαθήματα Προσανατολισμού συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλήνιες 2025 για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων, καθώς οι μαθητές των ΓΕΛ εξετάστηκαν σε:
  • Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, δείτε τα θέματα ΕΔΩ)
  • Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, δείτε τα θέματα ΕΔΩ)
  • Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής, δείτε τα θέματα ΕΔΩ)

Διαβάστε: Πανελλαδικές 2025: Μηδενίστηκε γραπτό υποψήφιας που φορούσε ακουστικά Bluetooth

Σε συνεργασία των «Παραπολιτικών» με το Φροντιστήριο «Νέο», δείτε τις απαντήσεις στα θέματα που «έπεσαν» στα Λατινικά ΕΔΩ, την Πληροφορική ΕΔΩ και τη Χημεία ΕΔΩ.

Πανελλήνιες 2025: Ο σχολιασμός των θεμάτων της Χημείας

Το σύνολο της εξεταστέας ύλης κάλυπταν τα θέματα που έπεσαν στη Χημεία στις Πανελλήνιες, όπως αναφέρει η Κακκαβά Γαρυφαλλιά, Χημικός Ομίλου Φροντιστηρίων «Νέο». Ειδικότερα, στον επιμερούς σχολιασμό των θεμάτων (δείτε τα ΕΔΩ) αναφέρονται τα εξής:

«Τα φετινά θέματα στη Χημεία κάλυπταν το σύνολο της εξεταστέας ύλης.
Στο Θέμα Α, οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ήταν σαφείς και αναμένεται να απαντηθούν με ευκολία από τους υποψηφίους.
Το Θέμα Β περιλάμβανε τυπικά ερωτήματα θεωρίας, τα οποία απαιτούσαν αναλυτική αιτιολόγηση και καλή γνώση της θεωρητικής ύλης.
Το Θέμα Γ εξετάζει βασικές γνώσεις οργανικής χημείας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν με σχετική άνεση.
Τέλος, το Θέμα Δ είχε κατανοητές εκφωνήσεις, ενώ οι λύσεις του βασίζονταν κυρίως σε απλούς στοιχειομετρικούς υπολογισμούς».


Πανελλήνιες 2025: Ο σχολιασμός των θεμάτων της Πληροφορικής

Απαιτητικά κρίνονται τα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι των Πανελληνίων σε σχέση με τα προηγούμενα 2 χρόνια στην Πληροφορική, όπως αναφέρει στο σχολιασμό των θεμάτων ο Καθηγητής Πληροφορικής Ομίλου Φροντιστηρίων «Νέο», Μάκης Διαλεκτάκης. Ειδικότερα, αναφέρει τα εξής:

«Τα θέματα της φετινής εξέτασης στο μάθημα ΑΕΠΠ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ κρίνονται απαιτητικά σε σχέση με τα προηγούμενα 2 χρόνια. Ως γνωστό η εξέταση στο μάθημα Πληροφορικής, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων κλιμακούμενης δυσκολίας. Α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική και συγκριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων, την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο. Β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκπαίδευση αυτών για την επίλυσή τους. Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του. Η βαθμολογία προκύπτει κατά 25% για έκαστο θέμα.

Ας δούμε τα θέματα από την αρχή ξεκινώντας από το θέμα Α

Α1. Αφορούσε ερωτήσεις θεωρίας Σωστού-Λάθους… Συλλογή όλων των κεφαλαίων

Α2. Αφορούσε υλοποίηση ενός τμήματος προγράμματος σε στοίβα σε έναν πίνακα

Α3. Αφορούσε  ανάπτυξη των διαφορών πινάκων με λίστες

Α4. Αφορούσε στην αναφορά στα είδη εμβέλειας.

ΘΕΜΑ Β

Β1. Αφορούσε αντικειμενοστραφή προγραμματισμό και συγκεκριμένα σε σχεδιασμό ιεραρχίας με βάση ένα σενάριο.

Β2. Του ίδιου θέματος μετατροπή διαγράμματος σε ψευδογλώσσα.

Β3. Αφορούσε συμπλήρωση κενών σε μια συνάρτηση με βάση το περιεχόμενο τετραγωνικού πίνακα

Σε γενικές γραμμές τα συγκεκριμένα ερωτήματα ήταν αναμενόμενα αφού οι εξεταζόμενοι σε τέτοια περίπτωση περίμεναν κάτι σύνθετο

Να αναφέρουμε ότι οι εξεταζόμενοι  και εξεταζόμενες οι οποίοι είχαν άριστη γνώση της θεωρίας και των ασκήσεων που βασίζονται στη θεωρία… εκτιμώ ότι θα λάβουν το μέγιστο της βαθμολογίας των θεμάτων Α και Β που αγγίζει το 50/100 του συνόλου της βαθμολογίας που σημαίνει 10 Μονάδες στην κλίμακα του 20.

ΘΕΜΑ Γ ΚΑΙ ΘΕΜΑ Δ

Βαρύτητας 25/100 έκαστο δηλαδή 5 μονάδες στην κλίμακα του 20 και τα δύο αυτά απαιτούσαν προσεκτική ανάγνωση και κατανόηση των ζητουμένων του προβλήματος ώστε να βρουν τον βέλτιστο δυνατό τρόπο επίλυσης.

Ο βαθμός δυσκολίας του θέματος Γ ήταν σχετικά υψηλός και ήθελε ιδιαίτερη προσοχή λόγω άγνωστου πλήθους επανάληψης.

Το θέμα Δ σε σχέση με το θέμα Γ ήταν πιο σύνθετο σχετικά και απαιτούσε γνώση και μεθοδολογία πινάκων και υποπρογραμμάτων».