Σε πλήρη εξέλιξη η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ στα πλοία της Αδριατικής: Δεν φεύγει τίποτα από Πάτρα & Ηγουμενίτσα - "Δεν μας έχει απαντήσει ο υπουργός" λένε οι ναυτεργάτες
Τι δηλώνουν στο parapolitika.gr
Οι ναυτεργάτες απεργούν για την υποστελέχωση στα πλοία της Αδριατικής. Απαιτούν την άμεση αντιμετώπιση του θέματος από τον υπουργό

Σε εξέλιξη βρίσκεται η 48ωρη απεργία στα πλοία της Αδριατικής, με τους ναυτεργάτες που εργάζονται στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ιταλία, να δηλώνουν στο parapolitika.gr ότι ο υπουργός εδώ και 10 ημέρες δεν τους έχει απαντήσει στα μηνύματά τους και απαιτούν άμεση αντιμετώπιση του θέματος.
Διαβάστε: ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία της Αδριατικής - Στο προσκήνιο ξανά η υποστελέχωση
Κύριο αίτημα της απεργίας, που ξεκίνησε τα μεσάνυχτα της 3ης Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα της 4ης Ιουνίου, έπειτα από απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), είναι στελέχωση των πλοίων της Αδριατικής με ικανό αριθμό ναυτεργατών, για να καταπολεμηθεί η διαπιστωμένη υπερεργασία, αλλά και να θωρακισθεί επιπλέον η ασφάλεια για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Όπως προκύπτει από τη σχετική ανακοίνωση, η Ομοσπονδία καταγγέλλει σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, που επιβαρύνουν δυσανάλογα τα υπάρχοντα μέλη των πληρωμάτων, οδηγώντας σε εξουθενωτικά ωράρια, υπερεργασία και φαινόμενα επαγγελματικής εξάντλησης, με άμεσες επιπτώσεις στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, η ΠΝΟ απέστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τον Πρόεδρο του ΣΕΕΝ και τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του ΥΝΑΝΠ, καταθέτοντας συγκεκριμένη πρόταση για την αναγκαία στελέχωση των πλοίων της Αδριατικής. Συγκεκριμένα, η στελέχωση του πληρώματος καταστρώματος και μηχανοστασίου πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής:
- Κατάστρωμα: 1 Λοστρόμος, 2 Υπολοστρόμοι, 12 Ναύτες, 2 Ναυτόπαις (νέων ναυτικών)
- Μηχανοστάσιο: 4 Μηχνοδηγοί, 1 Καθαριστής
Επιπλέον, στα υπό Ιταλική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της Grimaldi Lines, που εκτελούν δρομολόγια Πάτρα-Ιταλία, ζητήθηκε να ελεγχθεί και να αποκατασταθεί άμεσα η ναυτολόγηση των Ελλήνων ναυτεργατών με βάση το πιστοποιητικό που διαθέτουν και όχι να ναυτολογούνται σε υποδεέστερες ειδικότητες. Ακόμη, τονίστηκε πως παραμένουν σε εκκρεμότητα με ευθύνη του ΣΕΕΝ τα ζητήματα των διανυκτερεύσεων και των εξπρές δρομολογίων για την ακτοπλοΐα.
Η ΠΝΟ ζητεί την αποκατάσταση των αιτημάτων της ενημερώνοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση, θα συνεχίσει τις συνδικαλιστικές της παρεμβάσεις, μέχρι να δοθεί λύση στα προβλήματά μας.