Το υπουργείο Εσωτερικών έδωσε χθες, Τετάρτη, στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, προκύπτουν σημαντικά συμπεράσματα, ιδιαίτερα σε σχέση με την πρόοδο της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών. Ενδεικτικό είναι πως οι ψηφιακές υπηρεσίες του Gov.gr λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση καθολικά και ανεξαρτήτως ηλικιακής ομάδας των ερωτώμενων.

Διαβάστε: Λιβάνιος: Ανά εξάμηνο η αξιολόγηση του Δημοσίου - Πού τα πήγαν καλά και πού όχι οι υπηρεσίες του κράτους, δείτε τα στοιχεία

Ακόμη, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σημαντική αποδοχή των εισιτηρίων αγώνων επαγγελματικού ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης στο gov.gr wallet, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των περιοχών όπου εδρεύουν επαγγελματικές ομάδες αυτών των αθλημάτων. Ωστόσο, σύμφωνα με την αξιολόγηση, χρειάζεται βελτίωση η πλατφόρμα για αναφορά περιστατικών παραβατικότητας από/σε ανηλίκους, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη «ορατότητα» της εφαρμογής.

Ποια υπηρεσία του gov.gr ξεχωρίζει στην αξιολόγηση 

Σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν οι πολίτες σχετικά με το gov.gr, πρόκειται για ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, καθώς μειώνει τη γραφειοκρατία και χαμένο χρόνο αναμονής σε υπηρεσίες με φυσική παρουσία. Από τα στοιχεία προκύπτει πως η υπηρεσία που σαρώνει είναι η υπεύθυνη δήλωση. Πλέον με τους κωδικούς Taxis, όποιος το επιθυμεί εκδίδει μέσα σε ελάχιστα λεπτά υπεύθυνη δήλωση, χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνει σε ΚΕΠ ή αστυνομικό τμήμα, όπως γινόταν στο παρελθόν.

Οι υπηρεσίες του gov.gr με τις υψηλότερες βαθμολογίες ήταν η υπεύθυνη δήλωση, η έκδοση ποινικού μητρώου, η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου, το ηλεκτρονικό παράβολο και gov.grWallet είναι οι πρώτες πέντε.

Αναλυτικά όσα προέκυψαν από την αξιολόγηση των πολιτών για τις υπηρεσίες του gov.gr

axiologisi-gov-2_jpg

Οι υπηρεσίες του gov.gr με τις υψηλότερες βαθμολογίες

axiologisi-gov-1_jpg
axiologisi-gov-3_jpg

Οι προτάσεις των πολιτών για τις ψηφιακές υπηρεσίες

Καθώς οι ψηφιακές υπηρεσίες διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών, εξοικονομώντας χρόνο και αποφεύγοντας περιττή ταλαιπωρία, η επιθυμία για ακόμη περισσότερες τέτοιες λύσεις ολοένα και αυξάνεται. Σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν οι ίδιοι οι πολίτες στην αξιολόγηση, οι προτάσεις τους για νέες ψηφιακές υπηρεσίες είναι οι εξής:

  • Πολεοδομία: Ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών της πολεοδομίας χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση.
  • Υγεία: Ψηφιακά ραντεβού σε νοσοκομεία και ιατρεία, μεταφορά φακέλου οικογενειακού ιατρού.
  • Ασφάλεια: Ηλεκτρονική αναφορά παραβάσεων στην αστυνομία με φωτογραφία και GPS.
  • Δικαιοσύνη: Ψηφιοποίηση επιδόσεων, αγοραπωλησιών και εξωδίκων.
  • Δημόσια Διοίκηση: Ηλεκτρονική ψήφος, διαφάνεια στον καθαρισμό δρόμων, έκδοση διαβατηρίου online
  • Κοινωνική ασφάλιση: Αυτόματη αποζημίωση φαρμακευτικών δαπανών, απομακρυσμένη απογραφή στον e-ΕΦΚΑ.

Λοιπές προτάσεις: Ψηφιακό Κράτος & Προτάσεις Μεταρρύθμισης

  • Αυτόματη Έκδοση Πιστοποιητικών: Επέκταση των αυτόματα εκδιδόμενων εγγράφων.
  • Οργάνωση Ραντεβού: Καλύτερη διαχείριση ραντεβού με δημόσιους φορείς.
  • Διασύνδεση Δεδομένων: Αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών.
  • Επέκταση Gov.gr: Περισσότερες υπηρεσίες στην ψηφιακή πύλη.