Οι Αμερικανοί «ψηφίζουν» Ιούλιο για τα ταξίδια τους στην Ελλάδα, ενώ θα ξοδέψουν πάνω από 3.000 ευρώ ανά άτομο, σύμφωνα με νέα έρευνα για τον τουρισμό. Μήνες με υψηλές θερμοκρασίες, αλλά εκτός Αυγούστου, φαίνεται να προτιμούν όλο και περισσότερο οι τουρίστες από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και τη Γαλλία που επισκέπτονται φέτος την Ελλάδα. Η τάση αυτή αποτυπώνει μια επέκταση της τουριστικής σεζόν ανάμεσα σε εθνικότητες που ανέκαθεν συγκαταλέγονταν στις αγορές με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν δαπάνη στη χώρα μας.

Διαβάστε: Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Γιάννης Παράσχης: Οι αφίξεις από το εξωτερικό το 2024 ξεπέρασαν τα 40,7 εκατ.

Τουρισμός: Διαφορετικές προτιμήσεις ανά εθνικότητα για τα ταξίδια στην Ελλάδα

Αν και η περίοδος αιχμής παραμένει το «ευρωπαϊκό καλοκαίρι», η επιλογή του χρόνου επίσκεψης διαφέρει σημαντικά ανάλογα με τη χώρα προέλευσης. Οι Αμερικανοί τουρίστες επιλέγουν κυρίως τον Ιούλιο (21%) για τις διακοπές τους στην Ελλάδα, ενώ οι Βρετανοί φαίνεται να προτιμούν τον Μάιο (17%) και τον Ιούνιο (27%). Από την άλλη πλευρά, οι Γάλλοι επισκέπτες επιλέγουν να ταξιδέψουν κυρίως τον Σεπτέμβριο (20%).

Αυτά τα στοιχεία προκύπτουν από εκτενή έρευνα που διεξήγαγε η Ipsos για λογαριασμό της Visa, αποκαλύπτοντας νέες τάσεις στον ελληνικό τουρισμό.


Υψηλοί προϋπολογισμοί: Οι Αμερικανοί τουρίστες ξοδεύουν πάνω από 3.000 ευρώ ανά άτομο

Όσον αφορά τους προϋπολογισμούς των ταξιδιωτών, οι διαφορές είναι εντυπωσιακές. Οι Αμερικανοί υπολογίζεται ότι θα δαπανήσουν στην Ελλάδα κατά μέσον όρο 3.040 ευρώ το άτομο, ποσό σημαντικά υψηλότερο από τους άλλους επισκέπτες. Οι Βρετανοί και οι Γάλλοι ακολουθούν με 1.900 και 2.550 ευρώ κατ' άτομο αντίστοιχα.

Πρόκειται για ποσά σημαντικά υψηλότερα από τη συνολική μέση κατά κεφαλήν δαπάνη από όλες τις χώρες προέλευσης ταξιδιωτών στην Ελλάδα, γεγονός που καθιστά αυτές τις τρεις αγορές ιδιαίτερα σημαντικές για την ελληνική τουριστική βιομηχανία.


Σχεδιασμός ταξιδιού και νέες τεχνολογίες

Σχεδόν εννέα στους δέκα επισκέπτες προγραμματίζουν το ταξίδι τους περίπου ένα μήνα πριν από την άφιξή τους στην Ελλάδα. Ενώ οι πλατφόρμες κρατήσεων καταλυμάτων παραμένουν η πιο δημοφιλής πηγή πληροφοριών για ταξιδιωτικούς προορισμούς, συνοδευόμενες από επίσημες ιστοσελίδες ξενοδοχείων, υπηρεσιών και εστιατορίων, το ChatGPT αναδεικνύεται ως μια νέα πηγή πληροφοριών για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων.


Προτιμήσεις δραστηριοτήτων: Παραλίες και πολιτισμός

Το βασικό ελληνικό τουριστικό προϊόν που αγοράζουν οι επισκέπτες από τις τρεις χώρες είναι το "ήλιος και θάλασσα". Η έρευνα δείχνει ότι οι στιγμές στην παραλία (69%) αποτελούν τον σημαντικότερο λόγο επιλογής της Ελλάδας, με ακόμη υψηλότερα ποσοστά ανάμεσα στους Βρετανούς (72%) και τους Γάλλους (71%) ερωτηθέντες.

Ωστόσο, σημαντικό ρόλο στην απόφασή τους να επισκεφθούν τη χώρα μας παίζουν και οι επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού με 65%, με τους Γάλλους ταξιδιώτες να εκδηλώνουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον (72%).


Διάρκεια διαμονής και προτιμώμενοι προορισμοί

Οι μισοί από τους τουρίστες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία και τη Γαλλία που επισκέπτονται την Ελλάδα πραγματοποιούν ταξίδια τεσσάρων έως επτά ημερών, ενώ οι άλλοι μισοί μένουν περισσότερες από οκτώ ημέρες.

Η Αθήνα και τα νησιά παραμένουν οι κορυφαίες επιλογές:

  • Για τους Αμερικανούς: Αττική (41%), Νότιο Αιγαίο (31%), Κρήτη (27%)
  • Για τους Βρετανούς: Ιόνια Νησιά (32%), Νότιο Αιγαίο και Αττική (27%)
  • Για τους Γάλλους: Αττική (39%), Κρήτη (35%), Νότιο Αιγαίο (30%)


Μέθοδοι πληρωμής και μελλοντικές προοπτικές

Οι κάρτες στη φυσική μορφή τους εξακολουθούν να αποτελούν την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής για τις περισσότερες δραστηριότητες σε όλες τις ηλικιακές ομάδες των επισκεπτών.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa, επισημαίνει πως "καθώς η σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει, η έρευνα αποσκοπεί στο να βοηθήσει τον τουριστικό τομέα να πραγματοποιήσει καλύτερη στόχευση επισκεπτών και να προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες".