Ρέθυμνο: Φοιτήτρια καταγγέλλει αποκλεισμό από λεωφορείο - "Δεν θα μπεις, είναι για τουρίστες" - Η επίσημη απάντηση της εταιρίας
Καταγγελία για επιλεκτική εξυπηρέτηση
Οδηγός λεωφορείου στο Ρέθυμνο της απαγόρευσε να επιβιβαστει για δεύτερη συνεχόμενη φορά - Τι απαντά σε επίσημη ανακοίνωση η εταιρία

Με μια ιδιαίτερα προσβλητική εμπειρία φέρεται να βρέθηκε αντιμέτωπη μια φοιτήτρια στο Ρέθυμνο, όταν προσπάθησε να επιβιβαστεί σε λεωφορείο του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου. Όπως καταγγέλλει η νεαρή κοπέλα, ο οδηγός του λεωφορείου δεν της επέτρεψε να επιβιβαστεί λέγοντας της ότι το όχημα εξυπηρετεί μόνο τουρίστες. Μάλιστα δεν ήταν η πρώτη φορά που αντιμετώπισε παρόμοια συμπεριφορά, καθώς – όπως υποστηρίζει – της είχε απαγορευτεί η επιβίβαση και σε προηγούμενη προσπάθειά της από τον ίδιο οδηγό.
Ωστόσο, σε επίσημη ανακοίνωσή της η εταιρεία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε.» δίνει διαφορετική εκδοχή του περιστατικού, απορρίπτοντας κάθε ισχυρισμό περί διάκρισης λόγω ιδιότητας ή εντοπιότητας. Όπως διευκρινίζεται, η φοιτήτρια επιχείρησε να επιβιβαστεί σε λάθος λεωφορείο — συγκεκριμένα στη γραμμή 20 με προορισμό το Πάνορμο — ενώ για την περιοχή στην οποία ήθελε να μεταβεί (Περιβόλια), το σωστό δρομολόγιο είναι η γραμμή 10.
Διαβάστε:Κρήτη: Τι απαντά το ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου για τον οδηγό που έπαιζε με το κινητό του
Μέσω της επιστολής της, που δημοσιεύτηκε στα «Ρεθεμνιώτικα Νέα», ζητά την άμεση διερεύνηση του περιστατικού από τις αρμόδιες αρχές και την επίσημη τοποθέτηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, ενώ μεταξύ άλλων ζητά τη διασφάλιση ίσης πρόσβασης στα ΜΜΜ για όλους, την ενίσχυση των δρομολογίων σε περιόδους τουριστικής αιχμής και την επιμόρφωση προσωπικού σε θέματα εξυπηρέτησης και ισότητας.
Η επιστολή, σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, θέτει και το ερώτημα για την ισορροπία μεταξύ τουριστικής ανάπτυξης και σεβασμού προς τους κατοίκους της πόλης, με το περιστατικό να έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με φοιτητές και κατοίκους να μοιράζονται αντίστοιχες εμπειρίες. Η τοπική κοινωνία ζητά σαφείς απαντήσεις, καθώς το Ρέθυμνο εξακολουθεί να βασίζεται στο ΚΤΕΛ ως μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς, και τέτοια περιστατικά δεν χωρούν σε μια σύγχρονη, τουριστική – αλλά και ζωντανή – πόλη.
«Το λεωφορείο Ν.20, αν και διέρχεται από τη στάση του Δημοτικού Κήπου, δεν ενδείκνυται για μετακίνηση προς Περιβόλια, καθώς εξυπηρετεί αποκλειστικά τον προορισμό Πάνορμο. Η χρήση του από επιβάτες άλλων προορισμών δημιουργεί πρόβλημα μεταφοράς σε εργαζομένους, κατοίκους και τουρίστες που κατευθύνονται προς τα ξενοδοχεία της περιοχής», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση. Η διοίκηση διευκρινίζει ότι δεν εφαρμόζεται καμία πολιτική προτεραιότητας για αλλοδαπούς επιβάτες ή τουρίστες, σημειώνοντας πως στόχος είναι η δίκαιη και λειτουργική εξυπηρέτηση όλων των επιβατών με βάση τον ορθό προορισμό και τη σωστή χρήση των γραμμών.
Παράλληλα, τονίζεται πως οι γραμμές 10 και 20 έχουν σχεδιαστεί να περνούν από την ίδια στάση με μικρή χρονική απόκλιση, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των επιβατών χωρίς καθυστερήσεις ή αποκλεισμούς.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση:
Με έκπληξη η Εταιρείας μας έλαβε την έγγραφη καταγγελία σας που μας αποστείλατε στις 07-06-2025, για «περιστατικά διακριτικής μεταχείρισης από το ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου εις βάρος ντόπιων πολιτών», όπως ισχυρίζεστε.
Εξετάζοντας με προσοχή τις αιτιάσεις σας, η Εταιρεία μας στέκεται αρχικά στην ουσία του θέματος που θίγετε, αφήνοντας κατά μέρος τους οποίους χαρακτηρισμούς σας για «απαράδεκτη και καταφανώς διακριτική μεταχείριση, που κάνουν ορισμένοι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, απαγορεύοντας σε Έλληνες και ιδίως σε ντόπιους πολίτες την επιβίβαση τους στα λεωφορεία»….
Και τις δύο ημέρες στις οποίες αναφέρετε (5 και 6 Ιουνίου 2025) ότι χρειάστηκε να μετακινηθείτε με το λεωφορείο «Ν.20» από τη στάση έξω από το δημοτικό κήπο προς τα Περιβόλια που στεγάζεται η Δ.Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου στην οποία φοιτάτε, δυστυχώς επιλέξατε να μετακινηθείτε με το λάθος λεωφορείο που είναι το «Ν. 20».
Η σωστή επιλογή λεωφορείου είναι το «Ν. 10» που εκτελεί τη γραμμή του Πανεπιστημίου Κρήτης και το οποίο διέρχεται κανονικά από τα Περιβόλια με κατάληξη τον Τσεσμέ.
Το λεωφορείο «Ν. 20» που εκτελεί τη γραμμή του Πανόρμου, αν και διέρχεται από το σημείο της επιλογής σας, εντούτοις δεν ενδείκνυται για τη μετακίνησης σας, καθώς έτσι στερείται η δυνατότητα στους αλλοδαπούς επισκέπτες, στους εργαζόμενους και στους κατοίκους του Πανόρμου να φτάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους με το λεωφορείο που εκτελεί τη συγκεκριμένη γραμμή και που δεν υπάρχει άλλο την ίδια ώρα.
Η εντύπωση που έχετε ότι τάχα κάνουμε «διαχωρισμό» των επιβατών δίδοντας προβάδισμα στους τουρίστες έναντι των Ελλήνων, είναι πέρα για πέρα λανθασμένη.
Αυτό που στην ουσία κάνουν οι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, είναι να ενημερώνουν και να κατευθύνουν τους επιβάτες στο κατάλληλο λεωφορείο που θα πρέπει να επιβιβαστούν ανάλογα με τον προορισμό τους.
Αναρωτηθήκατε άραγε πως θα φτάσει ένας επισκέπτης του τόπου μας ή ένας Ρεθυμνιώτης εργαζόμενος σε ξενοδοχείο του Πανόρμου για παράδειγμα, εάν το λεωφορείο του, που είναι το «Ν. 20», γεμίσει από επιβάτες που δεν έχουν τον ίδιο προορισμό από τη στάση του Δημοτικού Κήπου ή από τις επόμενες;
Το αρμόδιο Γραφείο της Εταιρείας μας έχει προβλέψει τη διέλευση των δύο λεωφορείων (Ν. 20 και Ν. 10) από τις στάσεις με διαφορά λίγων λεπτών της ώρας, με σκοπό να εξυπηρετούνται άμεσα όλοι οι επιβάτες ανάλογα με τον προορισμό τους.
Από τα γραφόμενα σας μάλιστα γίνεται αντιληπτό ότι εργαζόμενοι στο κιόσκι του δημοτικού κήπου και οδηγοί της Εταιρείας μας, σας ενημέρωσαν για το πως θα έπρεπε να μετακινηθείτε, χωρίς όμως να τους λάβετε υπόψη σας.
Όσον αφορά δε τα περί μονοπωλίου, φαινομένων αποκλεισμού πολιτών από δημόσια αγαθά με βάση την εθνικότητα ή την εντοπιότητα και για το εάν εγείρονται σοβαρά ερωτήματα νομιμότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης και ισονομίας, καθώς και πολλά άλλα, που «χρεώνετε» στο ΚΤΕΛ μέσω τους αφηγήματος σας, η Εταιρεία μας φυσικά και τα απορρίπτει στο σύνολο τους με κατηγορηματικό τρόπο.
Η μακροχρόνια πορεία της «ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου Α.Ε.» και οι παρεχόμενες υπηρεσίες της στον τομέα των χερσαίων μεταφορών έχει αποδείξει περίτρανα σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται την Εταιρείας μας ότι τέτοιου είδους πρακτικές και ενέργειες ουδέποτε βρήκαν πρόσφορο έδαφος στο ΚΤΕΛ για να «ανθίσουν».
Σας ευχαριστούμε πολύ.
Ωστόσο, σε επίσημη ανακοίνωσή της η εταιρεία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε.» δίνει διαφορετική εκδοχή του περιστατικού, απορρίπτοντας κάθε ισχυρισμό περί διάκρισης λόγω ιδιότητας ή εντοπιότητας. Όπως διευκρινίζεται, η φοιτήτρια επιχείρησε να επιβιβαστεί σε λάθος λεωφορείο — συγκεκριμένα στη γραμμή 20 με προορισμό το Πάνορμο — ενώ για την περιοχή στην οποία ήθελε να μεταβεί (Περιβόλια), το σωστό δρομολόγιο είναι η γραμμή 10.
Διαβάστε:Κρήτη: Τι απαντά το ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου για τον οδηγό που έπαιζε με το κινητό του
Φοιτήτρια καταγγέλλει αποκλεισμό από λεωφορείο στο Ρέθυμνο:«Το λεωφορείο είναι μόνο για τουρίστες που πάνε στα ξενοδοχεία τους» - Της είχαν απαγορεύσει ξανά την επιβίβαση
Ειδικότερα, το εν λόγω περιστατικό σημειώθηκε στις 5 και 6 Ιουνίου , γύρω στις 16:00, όταν η νεαρή κοπέλα περίμενε στη στάση απέναντι από τον Δημοτικό Κήπο, με προορισμό την περιοχή Περιβόλια, όπου φοιτά στη Δ.Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου. Παρά το γεγονός ότι είχε στη διάθεση της μειωμένο εισιτήριο και φοιτητικό πάσο, τόσο ο οδηγός όσο και υπάλληλος του ΚΤΕΛ της απαγόρευσαν την επιβίβαση, λέγοντας ότι «το λεωφορείο είναι μόνο για τουρίστες που πάνε στα ξενοδοχεία τους». Στη συνέχεια, η φοιτήτρια επεσήμανε πως είχε ήδη καθυστερήσει και δεν μπορούσε να περιμένει άλλο δρομολόγιο. Ωστόσο, αντιμετώπισε άρνηση και απαξίωση. «Αν θέλεις, πάρε τηλέφωνο στο ΚΤΕΛ να σου πουν», της απάντησαν, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλει, μπροστά σε δεκάδες επιβάτες, προκαλώντας της αίσθημα δημόσιας διαπόμπευσης.Η καταγγελία της νεαρής φοιτήτριας: "Υπάρχει τακτική αποκλεισμού Ελλήνων επιβατών τους θερινούς μήνες, για χάρη των τουριστών"
Όπως αναφέρει η καταγγέλλουσα, δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, αλλά υπάρχει γενικευμένη τακτική αποκλεισμού Ελλήνων επιβατών, κυρίως φοιτητών και ντόπιων, από συγκεκριμένες διαδρομές κατά τους θερινούς μήνες, για χάρη των τουριστών. Μάλιστα, η νεαρή κοπέλα τονίζει οτι «Πολίτες που έχουν χαρακτηριστικά Ελλήνων αποτρέπονται από την επιβίβαση, σε αντίθεση με τουρίστες που γίνονται αποδεκτοί χωρίς ερωτήσεις ή έλεγχο»,Μέσω της επιστολής της, που δημοσιεύτηκε στα «Ρεθεμνιώτικα Νέα», ζητά την άμεση διερεύνηση του περιστατικού από τις αρμόδιες αρχές και την επίσημη τοποθέτηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, ενώ μεταξύ άλλων ζητά τη διασφάλιση ίσης πρόσβασης στα ΜΜΜ για όλους, την ενίσχυση των δρομολογίων σε περιόδους τουριστικής αιχμής και την επιμόρφωση προσωπικού σε θέματα εξυπηρέτησης και ισότητας.
Η επιστολή, σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, θέτει και το ερώτημα για την ισορροπία μεταξύ τουριστικής ανάπτυξης και σεβασμού προς τους κατοίκους της πόλης, με το περιστατικό να έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με φοιτητές και κατοίκους να μοιράζονται αντίστοιχες εμπειρίες. Η τοπική κοινωνία ζητά σαφείς απαντήσεις, καθώς το Ρέθυμνο εξακολουθεί να βασίζεται στο ΚΤΕΛ ως μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς, και τέτοια περιστατικά δεν χωρούν σε μια σύγχρονη, τουριστική – αλλά και ζωντανή – πόλη.
Τι απαντάει η εταιρία ΚΤΕΛ: "Το συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν μόνο για τουρίστες και εργαζόμενους σε ξενοδοχεία"
Σε αναλυτική ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στις 7 Ιουνίου 2025, η διοίκηση της «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε.» προχώρησε σε κατηγορηματική διάψευση των καταγγελιών περί διακριτικής μεταχείρισης με βάση την εντοπιότητα ή την ιδιότητα του επιβάτη. Σύμφωνα με την εταιρεία, η φοιτήτρια επιχείρησε να επιβιβαστεί σε λάθος γραμμή — συγκεκριμένα στη γραμμή 20 με προορισμό το Πάνορμο — ενώ ο προορισμός της εξυπηρετείται από τη γραμμή 10, η οποία περνά από τα Περιβόλια και το Πανεπιστήμιο Κρήτης.«Το λεωφορείο Ν.20, αν και διέρχεται από τη στάση του Δημοτικού Κήπου, δεν ενδείκνυται για μετακίνηση προς Περιβόλια, καθώς εξυπηρετεί αποκλειστικά τον προορισμό Πάνορμο. Η χρήση του από επιβάτες άλλων προορισμών δημιουργεί πρόβλημα μεταφοράς σε εργαζομένους, κατοίκους και τουρίστες που κατευθύνονται προς τα ξενοδοχεία της περιοχής», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση. Η διοίκηση διευκρινίζει ότι δεν εφαρμόζεται καμία πολιτική προτεραιότητας για αλλοδαπούς επιβάτες ή τουρίστες, σημειώνοντας πως στόχος είναι η δίκαιη και λειτουργική εξυπηρέτηση όλων των επιβατών με βάση τον ορθό προορισμό και τη σωστή χρήση των γραμμών.
Παράλληλα, τονίζεται πως οι γραμμές 10 και 20 έχουν σχεδιαστεί να περνούν από την ίδια στάση με μικρή χρονική απόκλιση, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των επιβατών χωρίς καθυστερήσεις ή αποκλεισμούς.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση:
Με έκπληξη η Εταιρείας μας έλαβε την έγγραφη καταγγελία σας που μας αποστείλατε στις 07-06-2025, για «περιστατικά διακριτικής μεταχείρισης από το ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου εις βάρος ντόπιων πολιτών», όπως ισχυρίζεστε.
Εξετάζοντας με προσοχή τις αιτιάσεις σας, η Εταιρεία μας στέκεται αρχικά στην ουσία του θέματος που θίγετε, αφήνοντας κατά μέρος τους οποίους χαρακτηρισμούς σας για «απαράδεκτη και καταφανώς διακριτική μεταχείριση, που κάνουν ορισμένοι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, απαγορεύοντας σε Έλληνες και ιδίως σε ντόπιους πολίτες την επιβίβαση τους στα λεωφορεία»….
Και τις δύο ημέρες στις οποίες αναφέρετε (5 και 6 Ιουνίου 2025) ότι χρειάστηκε να μετακινηθείτε με το λεωφορείο «Ν.20» από τη στάση έξω από το δημοτικό κήπο προς τα Περιβόλια που στεγάζεται η Δ.Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου στην οποία φοιτάτε, δυστυχώς επιλέξατε να μετακινηθείτε με το λάθος λεωφορείο που είναι το «Ν. 20».
Η σωστή επιλογή λεωφορείου είναι το «Ν. 10» που εκτελεί τη γραμμή του Πανεπιστημίου Κρήτης και το οποίο διέρχεται κανονικά από τα Περιβόλια με κατάληξη τον Τσεσμέ.
Το λεωφορείο «Ν. 20» που εκτελεί τη γραμμή του Πανόρμου, αν και διέρχεται από το σημείο της επιλογής σας, εντούτοις δεν ενδείκνυται για τη μετακίνησης σας, καθώς έτσι στερείται η δυνατότητα στους αλλοδαπούς επισκέπτες, στους εργαζόμενους και στους κατοίκους του Πανόρμου να φτάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους με το λεωφορείο που εκτελεί τη συγκεκριμένη γραμμή και που δεν υπάρχει άλλο την ίδια ώρα.
Η εντύπωση που έχετε ότι τάχα κάνουμε «διαχωρισμό» των επιβατών δίδοντας προβάδισμα στους τουρίστες έναντι των Ελλήνων, είναι πέρα για πέρα λανθασμένη.
Αυτό που στην ουσία κάνουν οι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, είναι να ενημερώνουν και να κατευθύνουν τους επιβάτες στο κατάλληλο λεωφορείο που θα πρέπει να επιβιβαστούν ανάλογα με τον προορισμό τους.
Αναρωτηθήκατε άραγε πως θα φτάσει ένας επισκέπτης του τόπου μας ή ένας Ρεθυμνιώτης εργαζόμενος σε ξενοδοχείο του Πανόρμου για παράδειγμα, εάν το λεωφορείο του, που είναι το «Ν. 20», γεμίσει από επιβάτες που δεν έχουν τον ίδιο προορισμό από τη στάση του Δημοτικού Κήπου ή από τις επόμενες;
Το αρμόδιο Γραφείο της Εταιρείας μας έχει προβλέψει τη διέλευση των δύο λεωφορείων (Ν. 20 και Ν. 10) από τις στάσεις με διαφορά λίγων λεπτών της ώρας, με σκοπό να εξυπηρετούνται άμεσα όλοι οι επιβάτες ανάλογα με τον προορισμό τους.
Από τα γραφόμενα σας μάλιστα γίνεται αντιληπτό ότι εργαζόμενοι στο κιόσκι του δημοτικού κήπου και οδηγοί της Εταιρείας μας, σας ενημέρωσαν για το πως θα έπρεπε να μετακινηθείτε, χωρίς όμως να τους λάβετε υπόψη σας.
Όσον αφορά δε τα περί μονοπωλίου, φαινομένων αποκλεισμού πολιτών από δημόσια αγαθά με βάση την εθνικότητα ή την εντοπιότητα και για το εάν εγείρονται σοβαρά ερωτήματα νομιμότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης και ισονομίας, καθώς και πολλά άλλα, που «χρεώνετε» στο ΚΤΕΛ μέσω τους αφηγήματος σας, η Εταιρεία μας φυσικά και τα απορρίπτει στο σύνολο τους με κατηγορηματικό τρόπο.
Η μακροχρόνια πορεία της «ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου Α.Ε.» και οι παρεχόμενες υπηρεσίες της στον τομέα των χερσαίων μεταφορών έχει αποδείξει περίτρανα σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται την Εταιρείας μας ότι τέτοιου είδους πρακτικές και ενέργειες ουδέποτε βρήκαν πρόσφορο έδαφος στο ΚΤΕΛ για να «ανθίσουν».
Σας ευχαριστούμε πολύ.