Βλασόπουλος στα Παραπολιτικά 90,1: Οι πολίτες πρέπει να προσέξουν πολύ καλά με τα πιστοποιητικά ανελκυστήρων των ιδιωτικών φορέων
Συνέντευξη στα Παραπολιτικά 90,1
"Το πρώτο μέλημα των ιδιοκτητών-διαχειριστών είναι η υλοποίηση ενός αιτήματος, εδώ και τριάντα χρόνια, της Ομοσπονδίας για την απογραφή των υφιστάμενων ανελκυστήρων", σημείωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων

Την προσοχή των πολιτών εφιστά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων, Γιώργος Βλασόπουλος, ο οποίος, όπως τόνισε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Πρώτο πρωινό», με τον δημοσιογράφο Αλέξανδρο Κλώσσα, κυκλοφορούν πολλά "μαϊμού" πιστοποιητικά.
Διαβάστε: Θεοδωρικάκος: Από τον Ιούλιο η πλατφόρμα απογραφής ανελκυστήρων
«Το πρώτο μέλημα των ιδιοκτητών-διαχειριστών είναι η υλοποίηση ενός αιτήματος, εδώ και τριάντα χρόνια, της Ομοσπονδίας για την απογραφή των υφιστάμενων ανελκυστήρων. Είναι μια νίκη απέναντι στην εμμονική άρνηση υπηρεσιακών παραγόντων εδώ και τριάντα χρόνια που εξυπηρετούσαν κάποιες καταστάσεις οι οποίες θα βγουν στην επιφάνεια με την εφαρμογή του νόμου», είπε αρχικά.
«Οι πολίτες πρέπει να προσέξουν πολύ καλά με τα πιστοποιητικά των ιδιωτικών φορέων, γιατί εχθές ήρθε στα χέρια μου ένα πιστοποιητικό, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα στον συγκεκριμένο ανελκυστήρα και υπάρχουν δεκάδες τέτοια πιστοποιητικά. Ο ιδιοκτήτης ή διαχειριστής, διαβάζοντας την τεχνική έκθεση, μπορεί να διαπιστώσει αν υπάρχει πραγματική αντιστοιχία με τα τεχνικά-τεχνολογικά δεδομένα του ανελκυστήρα. Διαβάζοντας ακόμα και το πιστοποιητικό, τα στοιχεία, θα διαπιστώσει αν πράγματι αναφέρονται κάποια τα οποία δεν υπάρχουν στην εγκατάσταση. Πρέπει να το προσέξουν πολύ οι ιδιοκτήτες-διαχειριστές. Τέλος τα παπαγαλάκια, οι κεδροσκόποι, οι επιτήδειοι στη γωνία όλοι. Ο νόμος θα εφαρμοστεί μέχρι τις 30 Νοεμβρίου και χαλαρά οι ιδιοκτήτες- διαχειριστές θα έχουν το χρόνο να προβούν σταδιακά σε αναβάθμιση μόνο των υποχρεωτικών ασφαλιστικών διατάξεων αναβάθμισης και τίποτα περαιτέρω. Δυστυχώς οι ιδιωτικοί φορείς ελέγχου γράφουν ένα κατεβατό και εκεί δημιουργείται μια δυσαρέσκεια από την οικονομική δυσπραγία που υπάρχει», πρόσθεσε.
Για τα πλαστά πιστοποιητικά, είπε: «Κατά τα δημοσιεύματα, μιλάμε για 17 εταιρείες, ιδιωτικοί φορείς ελέγχου, οι οποίοι είναι διαπιστευμένοι από το εθνικό συμβούλιο διαπίστευσης το θέμα είναι ότι το εθνικό συμβούλιο διαπίστευσης δέχεται και καταγράφει τα πιστοποιητικά αυτά των εγκαταστάσεων, δεν κάνει έλεγχο έστω δειγματοληπτικό κατά τακτά χρονικά διαστήματα να δει αν πράγματι ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Υπάρχει ένα μεγάλο θέμα ότι και ιδιωτικοί φορείς ελέγχου πρέπει να καταλήξουν σε ορισμένα θέματα ποια είναι υποχρεωτικά και ποια δεν είναι υποχρεωτικά. Πρέπει να κατευθύνουν σωστά τους επιθεωρητές που έχουν στο τι πρέπει να καταγράφουν οι επιθεωρητές και να μην συστήνουν περαιτέρω αναβαθμίσεις στον ανελκυστήρα. Αν θέλουν οι διαχειριστές μπορούν να τον αναβαθμίσουν τον ανελκυστήρα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αυτό όμως δεν είναι υποχρεωτικό. Υποχρεωτικό είναι οι προβλεπόμενες τέσσερις-πέντε ασφαλιστικές διατάξεις για την έκδοση του πιστοποιητικού».
Διαβάστε: Θεοδωρικάκος: Από τον Ιούλιο η πλατφόρμα απογραφής ανελκυστήρων
«Το πρώτο μέλημα των ιδιοκτητών-διαχειριστών είναι η υλοποίηση ενός αιτήματος, εδώ και τριάντα χρόνια, της Ομοσπονδίας για την απογραφή των υφιστάμενων ανελκυστήρων. Είναι μια νίκη απέναντι στην εμμονική άρνηση υπηρεσιακών παραγόντων εδώ και τριάντα χρόνια που εξυπηρετούσαν κάποιες καταστάσεις οι οποίες θα βγουν στην επιφάνεια με την εφαρμογή του νόμου», είπε αρχικά.
Γιώργος Βλασόπουλος για πιστοποίηση ανελκυστήρων: Ο νόμος θα εφαρμοστεί μέχρι τις 30 Νοεμβρίου
«Οι πολίτες πρέπει να προσέξουν πολύ καλά με τα πιστοποιητικά των ιδιωτικών φορέων, γιατί εχθές ήρθε στα χέρια μου ένα πιστοποιητικό, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα στον συγκεκριμένο ανελκυστήρα και υπάρχουν δεκάδες τέτοια πιστοποιητικά. Ο ιδιοκτήτης ή διαχειριστής, διαβάζοντας την τεχνική έκθεση, μπορεί να διαπιστώσει αν υπάρχει πραγματική αντιστοιχία με τα τεχνικά-τεχνολογικά δεδομένα του ανελκυστήρα. Διαβάζοντας ακόμα και το πιστοποιητικό, τα στοιχεία, θα διαπιστώσει αν πράγματι αναφέρονται κάποια τα οποία δεν υπάρχουν στην εγκατάσταση. Πρέπει να το προσέξουν πολύ οι ιδιοκτήτες-διαχειριστές. Τέλος τα παπαγαλάκια, οι κεδροσκόποι, οι επιτήδειοι στη γωνία όλοι. Ο νόμος θα εφαρμοστεί μέχρι τις 30 Νοεμβρίου και χαλαρά οι ιδιοκτήτες- διαχειριστές θα έχουν το χρόνο να προβούν σταδιακά σε αναβάθμιση μόνο των υποχρεωτικών ασφαλιστικών διατάξεων αναβάθμισης και τίποτα περαιτέρω. Δυστυχώς οι ιδιωτικοί φορείς ελέγχου γράφουν ένα κατεβατό και εκεί δημιουργείται μια δυσαρέσκεια από την οικονομική δυσπραγία που υπάρχει», πρόσθεσε.Για τα πλαστά πιστοποιητικά, είπε: «Κατά τα δημοσιεύματα, μιλάμε για 17 εταιρείες, ιδιωτικοί φορείς ελέγχου, οι οποίοι είναι διαπιστευμένοι από το εθνικό συμβούλιο διαπίστευσης το θέμα είναι ότι το εθνικό συμβούλιο διαπίστευσης δέχεται και καταγράφει τα πιστοποιητικά αυτά των εγκαταστάσεων, δεν κάνει έλεγχο έστω δειγματοληπτικό κατά τακτά χρονικά διαστήματα να δει αν πράγματι ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Υπάρχει ένα μεγάλο θέμα ότι και ιδιωτικοί φορείς ελέγχου πρέπει να καταλήξουν σε ορισμένα θέματα ποια είναι υποχρεωτικά και ποια δεν είναι υποχρεωτικά. Πρέπει να κατευθύνουν σωστά τους επιθεωρητές που έχουν στο τι πρέπει να καταγράφουν οι επιθεωρητές και να μην συστήνουν περαιτέρω αναβαθμίσεις στον ανελκυστήρα. Αν θέλουν οι διαχειριστές μπορούν να τον αναβαθμίσουν τον ανελκυστήρα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αυτό όμως δεν είναι υποχρεωτικό. Υποχρεωτικό είναι οι προβλεπόμενες τέσσερις-πέντε ασφαλιστικές διατάξεις για την έκδοση του πιστοποιητικού».