Κηφισός: 6,5 εκατ. χαμένες ώρες πίσω από ένα τιμόνι το 2024
Οι πιο προβληματικοί άξονες κυκλοφορίας στην Αττική
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Αθανάσιος Τσιάνος υπολόγισε σε 6,5 εκατ. τις χαμένες ώρες των οδηγών μόνο στον Κηφισό για το έτος 2024, έναντι 3,5 εκατ. το 2018

Η κυκλοφορία στον Κηφισό έχει φτάσει σε κρίσιμα επίπεδα, με τους ειδικούς να υπολογίζουν 6,5 εκατομμύρια χαμένες ώρες για το 2024, σχεδόν διπλάσιες από το 2018. Ο Κηφισός, μαζί με τον Σκαραμαγκά και την παραλιακή λεωφόρο, αποτελούν τους οδικούς άξονες με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση κυκλοφορίας στην Αττική.
Διαβάστε: Ζάκυνθος: Σοβαρό τροχαίο για τουρίστα - Τραυματίστηκε στο κεφάλι, νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη ΜΕΘ
Σκαραμαγκάς, παραλιακή λεωφόρος και στην κορυφή ο Κηφισός αποτελούν τους οδικούς άξονες με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση κυκλοφορίας. Οι ειδικοί επιμένουν ότι οι μακροπρόθεσμες λύσεις που έχουν δρομολογηθεί πρέπει να υποστηριχτούν από άμεσες παρεμβάσεις που θα δώσουν ανάσα στους οδηγούς.
Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Αθανάσιος Τσιάνος υπολόγισε σε 6,5 εκατομμύρια τις χαμένες ώρες των οδηγών μόνο στον Κηφισό για το έτος 2024, έναντι 3,5 εκατομμυρίων το 2018. Η κυκλοφορία στον Κηφισό έχει επιδεινωθεί σημαντικά, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για συντονισμένες παρεμβάσεις.
Ο Τσιάνος επανέλαβε την πάγια θέση των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για την ανάγκη δημιουργίας ενός ενιαίου φορέα που θα έχει την πλήρη ευθύνη για τις μετακινήσεις στην Αττική. «Έως ότου ιδρυθεί αυτός ο φορέας είναι σκόπιμο να συσταθεί ένα συντονιστικό όργανο, να βρεθούν οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι», σημείωσε.
Η λύση για τον Κηφισό είναι περίπλοκη, όπως εξηγεί ο ειδικός: «Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην κυκλοφορία δεν μπορούν να επιλυθούν με παρεμβάσεις μόνο στον συγκεκριμένο άξονα. Απαιτείται ένα ευρύτερο πλέγμα παρεμβάσεων τόσο στο οδικό δίκτυο όσο και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
Ο Αθανάσιος Τσιάνος θύμισε τα σχέδια που έμειναν στα «χαρτιά»:
• Αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας στο τμήμα της λεωφόρου Κηφισού από την Αττική Οδό έως τις Τρεις Γέφυρες
• Κατασκευή του άξονα Ελευσίνα - Θήβα ως σημαντικό συνοδό έργο της αναβάθμισης της λεωφόρου Κηφισού
• Υλοποίηση του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά που σήμερα αναμένεται
Προστέθηκε ως πρόβλημα η λεωφόρος Βουλιαγμένης, με τον πρόεδρο των Συγκοινωνιολόγων να επισημαίνει: «Έχουμε επισημάνει την ανάγκη αναβάθμισης της λεωφόρου Βουλιαγμένης, όπως προβλέπεται και στο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας, με τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων και τη σύνδεσή της με την Αττική Οδό».
Το έργο αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λειτουργία του νέου μητροπολιτικού πόλου του Ελληνικού. «Φαντάζεστε να λειτουργεί το Ελληνικό και παράλληλα να γίνονται έργα στη λεωφόρο Βουλιαγμένης; Η Πολιτεία θα πρέπει να τρέξει», προειδοποιεί ο ειδικός.
Παράλληλα, ζητάει την κατάργηση του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, αντιπροτείνοντας τον σχεδιασμό ζωνών χαμηλών ρύπων για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και της ποιότητας ζωής στην πρωτεύουσα.
Διαβάστε: Ζάκυνθος: Σοβαρό τροχαίο για τουρίστα - Τραυματίστηκε στο κεφάλι, νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη ΜΕΘ
Οι πιο προβληματικοί άξονες κυκλοφορίας στην Αττική
Σκαραμαγκάς, παραλιακή λεωφόρος και στην κορυφή ο Κηφισός αποτελούν τους οδικούς άξονες με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση κυκλοφορίας. Οι ειδικοί επιμένουν ότι οι μακροπρόθεσμες λύσεις που έχουν δρομολογηθεί πρέπει να υποστηριχτούν από άμεσες παρεμβάσεις που θα δώσουν ανάσα στους οδηγούς.
Δραματική αύξηση των χαμένων ωρών στην κυκλοφορία
Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Αθανάσιος Τσιάνος υπολόγισε σε 6,5 εκατομμύρια τις χαμένες ώρες των οδηγών μόνο στον Κηφισό για το έτος 2024, έναντι 3,5 εκατομμυρίων το 2018. Η κυκλοφορία στον Κηφισό έχει επιδεινωθεί σημαντικά, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για συντονισμένες παρεμβάσεις.Ο Τσιάνος επανέλαβε την πάγια θέση των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για την ανάγκη δημιουργίας ενός ενιαίου φορέα που θα έχει την πλήρη ευθύνη για τις μετακινήσεις στην Αττική. «Έως ότου ιδρυθεί αυτός ο φορέας είναι σκόπιμο να συσταθεί ένα συντονιστικό όργανο, να βρεθούν οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι», σημείωσε.
Περίπλοκες λύσεις για την κυκλοφορία του Κηφισού
Η λύση για τον Κηφισό είναι περίπλοκη, όπως εξηγεί ο ειδικός: «Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην κυκλοφορία δεν μπορούν να επιλυθούν με παρεμβάσεις μόνο στον συγκεκριμένο άξονα. Απαιτείται ένα ευρύτερο πλέγμα παρεμβάσεων τόσο στο οδικό δίκτυο όσο και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
Έργα που έμειναν στα χαρτιά
Ο Αθανάσιος Τσιάνος θύμισε τα σχέδια που έμειναν στα «χαρτιά»:• Αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας στο τμήμα της λεωφόρου Κηφισού από την Αττική Οδό έως τις Τρεις Γέφυρες
• Κατασκευή του άξονα Ελευσίνα - Θήβα ως σημαντικό συνοδό έργο της αναβάθμισης της λεωφόρου Κηφισού
• Υλοποίηση του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά που σήμερα αναμένεται
Νέο πρόβλημα η λεωφόρος Βουλιαγμένης
Προστέθηκε ως πρόβλημα η λεωφόρος Βουλιαγμένης, με τον πρόεδρο των Συγκοινωνιολόγων να επισημαίνει: «Έχουμε επισημάνει την ανάγκη αναβάθμισης της λεωφόρου Βουλιαγμένης, όπως προβλέπεται και στο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας, με τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων και τη σύνδεσή της με την Αττική Οδό».Το έργο αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λειτουργία του νέου μητροπολιτικού πόλου του Ελληνικού. «Φαντάζεστε να λειτουργεί το Ελληνικό και παράλληλα να γίνονται έργα στη λεωφόρο Βουλιαγμένης; Η Πολιτεία θα πρέπει να τρέξει», προειδοποιεί ο ειδικός.
Παράλληλα, ζητάει την κατάργηση του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, αντιπροτείνοντας τον σχεδιασμό ζωνών χαμηλών ρύπων για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και της ποιότητας ζωής στην πρωτεύουσα.