Ανασφάλιστα οχήματα: Με AI και κάμερες ο έλεγχος πινακίδων
Το σχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας
Με ειδικά οχήματα, που θα κινούνται όλες τις ημέρες και ώρες του χρόνου και σε όλη την επικράτεια, θα βεβαιώνονται οι παραβάσεις των ιδιοκτητών και όχι του οδηγού

Στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Α.Ι.) καταφεύγουν το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και η ΑΑΔΕ για να δώσουν οριστικό τέλος στο χρόνιο πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων. Αν, μάλιστα, υλοποιηθεί το σύστημα με τον τρόπο που υπόσχονται οι ειδικοί, τότε οι ελεγκτικές Αρχές θα καταφέρουν σε σύντομο χρονικό διάστημα να εντοπίσουν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αδιαφορούν για το θεσμικό πλαίσιο. Κι αυτό γιατί με τον ίδιο τρόπο θα ελέγχονται τα οχήματα που είναι σε ακινησία, αλλά κινούνται παράνομα, τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ακόμα και τα εγκαταλελειμμένα οχήματα που βρίσκονται στους δρόμους.
Διαβάστε: Ψηφιακό "δίχτυ" επιτήρησης στο Αιγαίο με αισθητήρες και AI: Η χώρα θωρακίζεται από τον Έβρο έως το Καστελόριζο
Για να το πετύχει αυτό, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας αναμένεται να αξιοποιήσει μια εφαρμογή που θα επιτρέπει τον έλεγχο των πινακίδων από τις διάφορες κάμερες με τις οποίες θα εξοπλιστούν ειδικά οχήματα της ΑΑΔΕ. Πιο αναλυτικά, τα ειδικά αυτά οχήματα ελέγχου θα είναι συμβατικά αυτοκίνητα και θα κινούνται όλες τις μέρες και ώρες του χρόνου και σε όλη την επικράτεια, ηπειρωτική και νησιωτική. Στόχος τους θα είναι οι παραβάσεις των ιδιοκτητών και όχι του οδηγού. Οι ιδιοκτήτες θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά για το σχεικό πρόστιμο και θα παρακολουθούνται μέχρι της πλήρους συμμόρφωσής τους.
Τα πρόστιμα ανά περίπτωση είναι τσουχτερά και δεν επιδέχονται διαγραφή, εκτός και αν ο ιδιοκτήτης δικαιωθεί από την ένσταση που δύναται να καταθέσει εντός 10 ημερών. Το σύστημα που ετοίμασε η εταιρεία Α.Ι.-Audit Car θα ενημερώνει ακόμη τους ιδιοκτήτες οχημάτων για τη λήξη της ασφαλιστικής ενημερότητας του οχήματος, της ισχύος της κάρτας ΚΤΕΟ κ.ά. Σε όσους δεν συμμορφώνονται στη συνέχεια με την υποχρέω ση αυτή αμέσως θα επιβάλλεται πρόστιμο. Αξίζει να σημειωθεί πως με την εφαρμογή που αξιοποιεί τεχνικές Τεχνητής Νοημοσύνης εκτιμάται ότι θα βρεθούν και τα εγκαταλελειμμένα οχήματα. Υπολογίζεται ότι μόνο στην Αττική υπάρχουν 150.000 εγκαταλελειμμένα και σε ψηφιακή ακινησία οχήματα, η απομάκρυνση των οποίων θα μπορούσε να ανακουφίσει τους πολίτες που κινούνται στο λεκανοπέδιο.
Ειδικότερα, από την πειραματική λειτουργία του συστήματος A.I.- AuditCar έχει βρεθεί ότι περίπου:
Σημειώνεται ότι η απώλεια εισοδημάτων, φόρων κ.λπ. μόνον από τα ανασφάλιστα οχήματα ξεπερνά κάθε χρόνο τα 50 εκατ. ευρώ. Αν στα παραπάνω προστεθεί η απώλεια εσόδων και φόρων στα ΚΤΕΟ, εύκολα το ποσό φτάνει στα 70 εκατ. ευρώ και, τέλος, αν προστεθούν τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα που είναι σε ακινησία, αλλά τελικά κινούνται, τότε το ύψος της απώλειας εσόδων και φόρων ξεπερνά τα 120 εκατ. ευρώ ετησίως.
Διαβάστε: Ψηφιακό "δίχτυ" επιτήρησης στο Αιγαίο με αισθητήρες και AI: Η χώρα θωρακίζεται από τον Έβρο έως το Καστελόριζο
Το σχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας για τα ανασφάλιστα οχήματα
Για να το πετύχει αυτό, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας αναμένεται να αξιοποιήσει μια εφαρμογή που θα επιτρέπει τον έλεγχο των πινακίδων από τις διάφορες κάμερες με τις οποίες θα εξοπλιστούν ειδικά οχήματα της ΑΑΔΕ. Πιο αναλυτικά, τα ειδικά αυτά οχήματα ελέγχου θα είναι συμβατικά αυτοκίνητα και θα κινούνται όλες τις μέρες και ώρες του χρόνου και σε όλη την επικράτεια, ηπειρωτική και νησιωτική. Στόχος τους θα είναι οι παραβάσεις των ιδιοκτητών και όχι του οδηγού. Οι ιδιοκτήτες θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά για το σχεικό πρόστιμο και θα παρακολουθούνται μέχρι της πλήρους συμμόρφωσής τους.Τα πρόστιμα ανά περίπτωση είναι τσουχτερά και δεν επιδέχονται διαγραφή, εκτός και αν ο ιδιοκτήτης δικαιωθεί από την ένσταση που δύναται να καταθέσει εντός 10 ημερών. Το σύστημα που ετοίμασε η εταιρεία Α.Ι.-Audit Car θα ενημερώνει ακόμη τους ιδιοκτήτες οχημάτων για τη λήξη της ασφαλιστικής ενημερότητας του οχήματος, της ισχύος της κάρτας ΚΤΕΟ κ.ά. Σε όσους δεν συμμορφώνονται στη συνέχεια με την υποχρέω ση αυτή αμέσως θα επιβάλλεται πρόστιμο. Αξίζει να σημειωθεί πως με την εφαρμογή που αξιοποιεί τεχνικές Τεχνητής Νοημοσύνης εκτιμάται ότι θα βρεθούν και τα εγκαταλελειμμένα οχήματα. Υπολογίζεται ότι μόνο στην Αττική υπάρχουν 150.000 εγκαταλελειμμένα και σε ψηφιακή ακινησία οχήματα, η απομάκρυνση των οποίων θα μπορούσε να ανακουφίσει τους πολίτες που κινούνται στο λεκανοπέδιο.
Ειδικότερα, από την πειραματική λειτουργία του συστήματος A.I.- AuditCar έχει βρεθεί ότι περίπου:
- 210.000 οχήματα ή το 3% του στόλου κυκλοφορούν ανασφάλιστα.
- 196.000 οχήματα που είναι σε ακινησία ή ποσοστό 2,8% κινούνται.
- 315.000 οχήματα ή περίπου το 4,5% δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
- 7.000 οχήματα ή περίπου το 0,1% είναι κλεμμένα.
- 91.000 οχήματα ή το 1,3% του στόλου φέρει δυσδιάκριτες πινακίδες.
- 14.000 οχήματα ή το 0,2% έχει κάνει αλλαγή χρήσης.
Σημειώνεται ότι η απώλεια εισοδημάτων, φόρων κ.λπ. μόνον από τα ανασφάλιστα οχήματα ξεπερνά κάθε χρόνο τα 50 εκατ. ευρώ. Αν στα παραπάνω προστεθεί η απώλεια εσόδων και φόρων στα ΚΤΕΟ, εύκολα το ποσό φτάνει στα 70 εκατ. ευρώ και, τέλος, αν προστεθούν τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα που είναι σε ακινησία, αλλά τελικά κινούνται, τότε το ύψος της απώλειας εσόδων και φόρων ξεπερνά τα 120 εκατ. ευρώ ετησίως.