Εστάλησαν ήδη τα πρώτα 2.312 μηνύματα για αξιολόγηση νοσοκομείων, καθώς από σήμερα Δευτέρα (14/7) έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το νέο σύστημα της ηλεκτρονικής αξιολόγησης του επιπέδου της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών Υγείας στους νοσηλευόμενους ασθενείς των νοσοκομείων του ΕΣΥ όλης της χώρας, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Υγείας

Διαβάστε: Σε ισχύ από Δευτέρα η ψηφιακή αξιολόγηση του ΕΣΥ - Ολόκληρο το ερωτηματολόγιο για τους ασθενείς


Αξιολόγηση ΕΣΥ: Εστάλησαν ήδη τα πρώτα 2.312 μηνύματα - Σε πλήρη εφαρμογή το νέο σύστημα

Συγκεκριμένα, εστάλη ηλεκτρονικό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των ασθενών που έλαβαν εξιτήριο, το οποίο μήνυμα αποτελείται από τριάντα πέντε ερωτήσεις, οι περισσότερες με υποερωτήματα, οι οποίες απαιτούν απαντήσεις του τύπου «Ναι» ή «Όχι».

Το ηλεκτρονικό μήνυμα θα λαμβάνουν οι ασθενείς πέντε ημέρες μετά την έξοδό τους από το νοσοκομείο του ΕΣΥ στο οποίο νοσηλεύθηκαν. Από τη διαδικασία εξαιρούνται προς το παρόν αποκλειστικά και μόνον τα παιδιατρικά, τα ψυχιατρικά και τα ογκολογικά περιστατικά, για τα οποία θα ενεργοποιηθούν, μέχρι το τέλος του 2025, τρία διαφορετικά και εξειδικευμένα ερωτηματολόγια.

Δείτε το sms:

sms-axiologisi-esy

Μητσοτάκης: "Να μας βοηθήσουν οι ασθενείς να γίνουμε καλύτεροι"

Σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσιάστηκε το μεσημέρι της Δευτέρας (14/7) από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας το νέο Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενούς στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ, το οποίο τίθεται από σήμερα στη διάθεση των πολιτών.

Πρόκειται για εφαρμογή μέσω της οποίας ο πολίτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας του, έχει τη δυνατότητα μέσω του axiologisi.esy.gov.gr, με εύχρηστο τρόπο, σε λίγα λεπτά, με πλήρη ανωνυμία και διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, να αξιολογήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμισή τους.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο πρωθυπουργός δήλωσε: «Από σήμερα η φωνή του πολίτη γίνεται πιο δυνατή όσον αφορά τα θέματα που αφορούν στην υγεία του. Είναι 11:00 η ώρα, θα αποσταλούν σε λίγα λεπτά από τώρα τα πρώτα sms αξιολόγησης των υπηρεσιών των νοσοκομείων μας σε όσους πήραν εξιτήριο πριν από κάποιες ημέρες. Όταν είχαμε συζητήσει με τον υπουργό πριν από κάποιους μήνες τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογούμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, συμφωνήσαμε από κοινού ότι πρέπει, πρώτα και πάνω απ' όλα, να ρωτούμε αναλυτικά τους ίδιους τους χρήστες του συστήματος.

Και αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το πολύ καλά οργανωμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο, απολύτως ανώνυμα και με διασφάλιση όλων των δικλίδων ασφαλείας περί προσωπικών δεδομένων, θα αποστέλλεται πια σε όλους όσοι παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, με εξαίρεση τα ψυχιατρικά, παιδιατρικά και ογκολογικά νοσοκομεία. Αυτά θα ακολουθήσουν στη συνέχεια.

Ο σκοπός μας, όπως αναφέρεται και στο μήνυμα, είναι να μας βοηθήσουν οι ίδιοι οι ασθενείς να γίνουμε καλύτεροι. Διότι, προφανώς, εμείς δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης σε ένα νοσοκομείο. Την εικόνα την παίρνουμε από τα επίσημα στοιχεία, αλλά και από αυτά τα οποία μας μεταφέρει συχνά η διοίκηση του νοσοκομείου. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να ακούς και τους ίδιους τους ασθενείς: τι κάνουμε καλά, τι δεν κάνουμε καλά και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε. Και είμαι σίγουρος ότι όταν αθροίσουμε αρκετά τέτοια δεδομένα, η πραγματική εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας θα είναι καλύτερη από αυτήν η οποία συχνά παρουσιάζεται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, διότι τελικά, πρώτα και πάνω απ' όλα, πρέπει να παίρνουμε την άποψη αυτών οι οποίοι χρησιμοποιούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και είναι πάρα πολλοί αυτοί. Πόσοι χρησιμοποιούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας, υπουργέ μου;».

axiologisi-esy-parousiasi1
axiologisi-esy-parousiasi2
axiologisi-esy-parousiasi3
axiologisi-esy-parousiasi4

Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, απάντησε: «Έχουμε 25 εκατομμύρια περιστατικά τον χρόνο, 85.000 περιστατικά την ημέρα» και ο πρωθυπουργός συνέχισε λέγοντας: «Για να έχουμε μία εικόνα του μεγέθους. Και βέβαια, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για εμάς να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αποτελεί ένα σταθερό σημείο αναφοράς ως προς την αξιοποίηση των δεδομένων, για να μπορούμε να εντοπίζουμε προβλήματα και να εστιάζουμε κι εμείς τις δικές μας πρωτοβουλίες με βάση τις προτεραιότητες που οι ίδιοι οι πολίτες, οι χρήστες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, μας υποδεικνύουν. Οπότε, πολλά συγχαρητήρια για τη δρομολόγηση αυτού του προγράμματος. Θέλω να ζητήσω πραγματικά απ' όσους λάβουν αυτό το μήνυμα να μην το αγνοήσουν. Είναι λίγα λεπτά από τον χρόνο σας. Θα μας βοηθήσετε πραγματικά να γίνουμε καλύτεροι. Σε μία διαρκή κουλτούρα αξιολόγησης και λογοδοσίας, η γνώμη του πολίτη έχει για εμάς τελικά την πιο μεγάλη σημασία. Οπότε, μπράβο, υπουργέ, και εις ανώτερα».

Από την πλευρά του ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, είπε: «Κύριε πρόεδρε, θέλω να ευχαριστήσω όλη την ομάδα του Υπουργείου Υγείας, τον κ. Θεμιστοκλέους, την κ. Βιλδιρίδη και όλη την ηγεσία για τη δουλειά που έκαναν για να φτάσουμε σήμερα εδώ. Και η Ειρήνη Αγαπηδάκη και εγώ πιστεύουμε πολύ σε αυτό το εργαλείο. Νομίζω ότι θα φέρει τη μεγάλη αλλαγή καθ' όσον για πρώτη φορά θα λαμβάνουμε πληροφορία από τους ίδιους τους ασθενείς.

Πολλά χρόνια, κύριε πρόεδρε, λέγαμε ότι πρέπει να κάνουμε το σύστημα ασθενοκεντρικό. Αυτό είναι ένα μεγάλο και ουσιαστικό βήμα για να φέρουμε τον ασθενή στο επίκεντρο. Και θέλω, κλείνοντας, να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την Ελληνική Ένωση Ασθενών που μας βοήθησε στη σύνταξη του ερωτηματολογίου και να καλέσω τους συμπολίτες μας να απαντούν, ξεκαθαρίζοντας ότι τα προσωπικά τους δεδομένα είναι απολύτως ασφαλή και άρα δεν έχουν να φοβούνται τίποτε από το να απαντήσουν στις ερωτήσεις».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, ο γενικός γραμματέας του Πρωθυπουργού, Στέλιος Κουτνατζής, και η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη.


Γεωργιάδης στα Παραπολιτικά 90,1: Σταθμός η σημερινή μέρα για το ΕΣΥ

Στην αξιολόγηση των δημόσιων νοσοκομείων από τους ασθενείς αναφέρθηκε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή. 

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Είμαι πάρα πολύ υπερήφανος, θεωρώ τη σημερινή μέρα μια μέρα-σταθμό για το ΕΣΥ. Ήταν μια ιδέα που την είχα από την προηγούμενή μου θητεία πριν από 11 χρόνια, ήθελα τότε να την κάνω πράξη. Τότε η τεχνολογία δεν μας το επέτρεπε ακόμα, σήμερα η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Η εφαρμογή αναφέρεται σε όσους λαμβάνουν εξιτήριο, δηλαδή όσοι έχουν έστω μιας ημέρας νοσηλεία, αυτοί είναι οι άνθρωποι που θα λαμβάνουν τα μηνύματα. Από σήμερα όσοι λαμβάνουν εξιτήριο σε πέντε μέρες θα λάβουν στο κινητό τους ένα μήνυμα, πέντε μέρες μετά το εξιτήριο γιατί θέλουμε οι απαντήσεις τους να είναι ψύχραιμες. Είναι 34 ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων. Πιάνει τα πάντα, από το αν είσαι ευχαριστημένος, πώς μπήκες, πόσο περίμενες στα επείγοντα, αν περίμενες για αξονική, αν είχες νοσηλευτές στο δωμάτιο, αν ήταν καθαρό το δωμάτιο, αν είχε σεντόνια, τα πάντα. Υπάρχει μια χαρτογράφηση όλης της εμπειρίας της νοσηλείας στο νοσοκομείο. Είναι "κανονική ακτινογραφία" του συστήματος από τη σκοπιά του ασθενούς. Οι ερωτήσεις φτιάχτηκαν από εμάς μαζί με την Ένωση Ελλήνων Ασθενών. Η Ένωση Ελλήνων Ασθενών μάς ζήτησε τις συγκεκριμένες ερωτήσεις για να καλύψουμε όλα τα πιθανά ενδεχόμενα δυσλειτουργιών του συστήματος».

Συμπλήρωσε δε: «Στη δημοσιότητα θα δίνουμε το τελικό σκορ κάθε νοσοκομείου. Θα βγάλω δημόσια το σκορ ευχαρίστησης ή δυσαρέσκειας ανά νοσοκομείο και έτσι θα υπάρχει και μια ευγενής άμιλλα μεταξύ των νοσοκομείων».

Σκέρτσος: "Κι εδώ κάτι αλλάζει"

Σε ανάρτησή του στο Facebook ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος δημοσίευσε ένα από τα sms που έχουν ήδη σταλεί σε ασθενείς για να προχωρήσουν σε αξιολόγηση των νοσοκομείων, καθώς επίσης και δύο από τις καρτέλες που καλούνται να συμπληρώσουν οι ασθενείς με sms που λαμβάνουν στο κινητό τους τηλέφωνο.

Ο υπουργός μεταξύ άλλων τόνισε: «Κι εδώ κάτι αλλάζει. Μόνο ό,τι αξιολογείται και μετριέται μπορεί να βελτιωθεί. Ας αξιοποιήσουμε αυτή τη μοναδική ευκαιρία να κάνουμε καλύτερο το Εθνικό Σύστημα Υγείας».

Στην ανάρτησή του αναφέρει:

«Κι εδώ κάτι αλλάζει!

Από σήμερα ξεκινάει η διαρκής έρευνα αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας σε όλα τα νοσοκομεία του ΕΣΥ από τους ίδιους τους ασθενείς που λαμβάνουν εξιτήριο. Με sms που θα λαμβάνουν στο κινητό τους τηλέφωνο και δυνατότητα συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου εντός 7 ημερών.

Τα αποτελέσματα που θα συλλέγονται πλήρως ανωνυμοποιημένα θα συμβάλλουν στο να γίνονται στοχευμένες παρεμβάσεις σε όσες κλινικές και νοσοκομεία υστερούν, ενώ στο τέλος κάθε έτους θα συντάσσεται έκθεση απολογισμού με κωδικοποιημένα τα συμπεράσματα, τη βαθμολογία κάθε νοσοκομείου και τις προτεινόμενες παρεμβάσεις για να γίνεται καλύτερο.

Το ΕΣΥ είσαι εσύ. Το ΕΣΥ είμαστε όλοι εμείς. Μόνο ό,τι αξιολογείται και μετριέται μπορεί να βελτιωθεί. Ας αξιοποιήσουμε αυτή τη μοναδική ευκαιρία να κάνουμε καλύτερο το εθνικό σύστημα υγείας».



Αναλυτικά τα βήματα της αξιολόγησης ΕΣΥ

Η διαδικασία αφορά ασθενείς που έλαβαν εξιτήριο από 127 δημόσια νοσοκομεία της χώρας και στοχεύει στη συλλογή δεδομένων για την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας. Μέσα σε πέντε ημέρες από το εξιτήριο, οι ασθενείς θα λαμβάνουν μήνυμα στο κινητό τους με σύνδεσμο (link), μέσω του οποίου θα καλούνται να απαντήσουν σε 35 στοχευμένες ερωτήσεις σχετικά με τη νοσηλεία τους.

Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία αφορά ενήλικες άνω των 18 ετών, είναι ανώνυμη, ενώ, επίσης, απαιτεί σύνδεση μέσω κωδικών Taxisnet.

Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, κάλεσε τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα ενισχύσει τη διαφάνεια, θα βοηθήσει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και θα προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τη λειτουργία του συστήματος υγείας. «Θα έχουμε τη δυνατότητα σε σύντομο χρονικό διάστημα να συλλέγουμε πραγματικά δεδομένα από το σύνολο των 127 νοσοκομείων του ΕΣΥ, από τους ίδιους τους χρήστες και να έχουμε μετά τη δυνατότητα να βγάζουμε ένα σκορ ευαρέσκειας ή δυσαρέσκειας των ασθενών μας για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας ανά κλινική νοσοκομείου, να δημοσιοποιούμε την πληροφορία αυτή και να βάζουμε τα νοσοκομεία σε μία ευγενή άμιλλα μεταξύ τους», δήλωσε.


Τι περιλαμβάνουν οι ερωτήσεις

Το ερωτηματολόγιο θα είναι διαθέσιμο έως και 7 ημέρες μετά το εξιτήριο, ενώ η συμπλήρωσή του δεν αναμένεται να διαρκεί περισσότερο από 3 λεπτά.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι ασθενείς να είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση και να έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία ημέρα. Με την είσοδο στον σύνδεσμο θα ζητείται ο ΑΜΚΑ. Όμως αν διαπιστωθεί πως δεν αντιστοιχεί σε ασθενή που έχει νοσηλευθεί, τότε η πρόσβαση στο ερωτηματολόγιο δεν θα είναι δυνατή.

Τα δεδομένα που θα συλλέγονται δεν θα περιλαμβάνουν προσωπικά στοιχεία ή πληροφορίες που μπορούν να αποκαλύψουν την ταυτότητα του ασθενούς. Οι ερωτήσεις που θα κληθούν να απαντήσουν οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν αφορούν κυρίως στην επάρκεια του προσωπικού, την αναμονή, την εξυπηρέτηση, την καθαριότητα και τη σίτιση.

Για όσους είχαν προγραμματισμένη εισαγωγή, θα ζητούνται πληροφορίες σχετικά με τον χρόνο αναμονής μέχρι την εισαγωγή. Αν η εισαγωγή έγινε μέσω ΤΕΠ (Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών), θα ζητηθεί η εκτίμηση του χρόνου αναμονής από την άφιξη έως την εισαγωγή.

Δείτε ΕΔΩ το ερωτηματολόγιο


Οι οκτώ άξονες αξιολόγησης που περιλαμβάνονται στο ερωτηματολόγιο

  • Προσβασιμότητα
  • Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
  • Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό
  • Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
  • Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
  • Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
  • Η γνώση ύπαρξης των γραφείων δικαιωμάτων των ληπτών υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητά τους
  • Γενική/συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας