Πέτρος Φιλιππίδης: Ποινή φυλάκισης τριών ετών με αναστολή για τις δύο απόπειρες βιασμού - Ομόφωνα "όχι" στην αναγνώριση ελαφρυντικών
Ένοχος, αλλά εκτός φυλακής
"Όχι" στην αναγνώριση ελαφρυντικών στον Πέτρο Φιλιππίδη είπε το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Αθηνών - Το δικαστήριο τον καταδίκασε ύστερα από μία θυελλώδη και μακρά ακροαματική διαδικασία

Το Δικαστήριο επέβαλε ποινή φυλάκισης τριών ετών για τον Πέτρο Φιλιππίδη, την οποία ανέστειλε επί τριετίας. Η απόφαση του δικαστηρίου για την ποινή λήφθηκε με πλειοψηφία 4-3. Οι μειοψηφούντες είχαν την άποψη ότι έπρεπε να επιβληθεί ποινή τεσσάρων ετών για την πρώτη πράξη και δύο ετών για τη δεύτερη. Υπενθυμίζεται ότι το Μικτό Ορκωτό δικαστήριο είπε ομόφωνα «όχι» στην αναγνώριση ελαφρυντικών. Η υπεράσπισή του είχε ζητήσει να του αναγνωριστούν τα ελαφρυντικά του πρότερου σύννομου βίου και της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη. Νωρίτερα, ο εισαγγελέας εισηγήθηκε την αναγνώριση των ελαφρυντικών περιστάσεων του πρότερου σύννομου βίου και της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη που ζήτησε η υπεράσπισή του.
Υπενθυμίζεται ότι σε μια γεμάτη αίθουσα ανακοινώθηκε νωρίτερα η ετυμηγορία των τριών τακτικών δικαστών και των τεσσάρων ενόρκων για την υπόθεση του Πέτρου Φιλιππίδη. Ομόφωνα το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον γνωστό ηθοποιό για δύο απόπειρες βιασμού. Το δικαστήριο τον καταδίκασε ύστερα από μία θυελλώδη και μακρά ακροαματική διαδικασία που διήρκεσε εννέα μήνες και δεν υιοθέτησε την εισαγγελική πρόταση με την οποία είχε ζητηθεί η πλήρης απαλλαγή του ηθοποιού από τις κατηγορίες που αντιμετώπιζε. Μάλιστα, παρόντες στη δικαστική αίθουσα ήταν γνωστοί ηθοποιοί. Στο δικαστήριο βρίσκεται και ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΗ, Σπύρος Μπιμπίλας. Στο άκουσμα της απόφασης οι δύο καταγγέλλουσες ξέσπασαν σε κλάματα, όπως και η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και η Λένα Δροσάκη, που βρίσκονται στη δικαστική αίθουσα.
Διαβάστε: Βγαίνει η ετυμηγορία για τον Πέτρο Φιλιππίδη - Τελευταία πράξη στη δίκη που συγκλόνισε το ελληνικό #metoo
Από την πλευρά του ο άλλος δικηγόρος της, Αλέξανδρος Μίντζιας, είπε πως «ύστερα από πέντε χρόνια και εξήντα συνεδριάσεις φτάσαμε στο τέλος μιας ιδιαίτερης υπόθεσης. Υπάρχουν μηνύματα ηχηρά από τη Δικαιοσύνη. Είχα πει στην αγόρευσή μου πως οι γυναίκες αυτές δεν ήρθαν για εκδίκηση, μόνο για δικαίωση. Δεν ήταν στόχος να γίνει παράδειγμα προς αποφυγή ο κατηγορούμενος, αλλά η Δικαιοσύνη να γίνει παράδειγμα προς μίμηση. Η ποινή δεν ήταν υψηλή, αλλά η ελάχιστη που του δόθηκε, όμως τέτοιες αποφάσεις σε κάνουν να νιώθεις ότι υπηρετείς αυτόν τον τόπο».
Σε πρώτο βαθμό το δικαστήριο είχε καταδικάσει τον Πέτρο Φιλιππίδη σε κάθειρξη οκτώ ετών, ενώ είχε κρίνει ότι η έφεση θα έχει αναστέλλουσα δύναμη, με αποτέλεσμα ο κατηγορούμενος να παραμείνει ελεύθερος υπό περιοριστικούς όρους μέχρι την έκδοση της ετυμηγορίας του Εφετείου. Παράλληλα είχε απαλλαγεί από την κατηγορία του βιασμού κατ’ εξακολούθηση, για την οποία είχε αρχικά παραπεμφθεί. Ενώπιον του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου, οι δύο καταγγέλλουσες επανέλαβαν τις περιγραφές τους, κάνοντας λόγο για αληθινά περιστατικά που αποσιώπησαν για χρόνια, εξαιτίας του φόβου και της επιρροής που -όπως τόνισαν- ασκούσε τότε ο ηθοποιός στον χώρο του θεάτρου.
Υπενθυμίζεται ότι σε μια γεμάτη αίθουσα ανακοινώθηκε νωρίτερα η ετυμηγορία των τριών τακτικών δικαστών και των τεσσάρων ενόρκων για την υπόθεση του Πέτρου Φιλιππίδη. Ομόφωνα το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον γνωστό ηθοποιό για δύο απόπειρες βιασμού. Το δικαστήριο τον καταδίκασε ύστερα από μία θυελλώδη και μακρά ακροαματική διαδικασία που διήρκεσε εννέα μήνες και δεν υιοθέτησε την εισαγγελική πρόταση με την οποία είχε ζητηθεί η πλήρης απαλλαγή του ηθοποιού από τις κατηγορίες που αντιμετώπιζε. Μάλιστα, παρόντες στη δικαστική αίθουσα ήταν γνωστοί ηθοποιοί. Στο δικαστήριο βρίσκεται και ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΗ, Σπύρος Μπιμπίλας. Στο άκουσμα της απόφασης οι δύο καταγγέλλουσες ξέσπασαν σε κλάματα, όπως και η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και η Λένα Δροσάκη, που βρίσκονται στη δικαστική αίθουσα.
Διαβάστε: Βγαίνει η ετυμηγορία για τον Πέτρο Φιλιππίδη - Τελευταία πράξη στη δίκη που συγκλόνισε το ελληνικό #metoo
Δίκη Φιλιππίδη: H δεύτερη καταγγέλλουσα δήλωσε δικαιωμένη από την απόφαση του δικαστηρίου
«Η ελληνική Δικαιοσύνη έκρινε με μια ομόφωνη ηχηρή απόφαση και με ομόφωνη απόρριψη ελαφρυντικών περιστάσεων. Είναι μια απόφαση σημαντική, ένα ηχηρό μήνυμα με το οποίο αναγνώρισε η ελληνική Δικαιοσύνη ότι όποια μορφή κατάχρησης εξουσίας και έμφυλης βίας δεν είναι ανεκτή. Έσπασε η σιωπή, δόθηκε η ελευθερία στα θύματα να σπάσουν τη σιωπή τους» ανέφερε ο δικηγόρος της, Ανδρέας Βαγιόπουλος.Από την πλευρά του ο άλλος δικηγόρος της, Αλέξανδρος Μίντζιας, είπε πως «ύστερα από πέντε χρόνια και εξήντα συνεδριάσεις φτάσαμε στο τέλος μιας ιδιαίτερης υπόθεσης. Υπάρχουν μηνύματα ηχηρά από τη Δικαιοσύνη. Είχα πει στην αγόρευσή μου πως οι γυναίκες αυτές δεν ήρθαν για εκδίκηση, μόνο για δικαίωση. Δεν ήταν στόχος να γίνει παράδειγμα προς αποφυγή ο κατηγορούμενος, αλλά η Δικαιοσύνη να γίνει παράδειγμα προς μίμηση. Η ποινή δεν ήταν υψηλή, αλλά η ελάχιστη που του δόθηκε, όμως τέτοιες αποφάσεις σε κάνουν να νιώθεις ότι υπηρετείς αυτόν τον τόπο».
Πέτρος Φιλιππίδης: Οι καταγγελίες και οι μαρτυρίες που συγκλόνισαν
Ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης δικάζεται σε δεύτερο βαθμό για δύο απόπειρες βιασμού. Η πρώτη καταγγελία αφορά περιστατικό το 2010, όταν, σύμφωνα με τη μαρτυρία της παθούσας, ο κατηγορούμενος επιχείρησε να τη βιάσει μέσα στο καμαρίνι του Θεάτρου Μουσούρη κατά τη διάρκεια επαγγελματικής συνάντησης. Η δεύτερη απόπειρα φέρεται να σημειώθηκε το 2014, μέσα στο αυτοκίνητό του, ύστερα από επαγγελματικό ραντεβού.Σε πρώτο βαθμό το δικαστήριο είχε καταδικάσει τον Πέτρο Φιλιππίδη σε κάθειρξη οκτώ ετών, ενώ είχε κρίνει ότι η έφεση θα έχει αναστέλλουσα δύναμη, με αποτέλεσμα ο κατηγορούμενος να παραμείνει ελεύθερος υπό περιοριστικούς όρους μέχρι την έκδοση της ετυμηγορίας του Εφετείου. Παράλληλα είχε απαλλαγεί από την κατηγορία του βιασμού κατ’ εξακολούθηση, για την οποία είχε αρχικά παραπεμφθεί. Ενώπιον του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου, οι δύο καταγγέλλουσες επανέλαβαν τις περιγραφές τους, κάνοντας λόγο για αληθινά περιστατικά που αποσιώπησαν για χρόνια, εξαιτίας του φόβου και της επιρροής που -όπως τόνισαν- ασκούσε τότε ο ηθοποιός στον χώρο του θεάτρου.