Περισσότεροι από 1 στους 5 οδηγούς στην Ελλάδα κινδυνεύουν με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος, εξαιτίας μιας «αναβάθμισης» που θεωρούν αθώα: της χρήσης μη πιστοποιημένων LED φώτων. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θέτει σαφείς περιορισμούς και προβλέπει κυρώσεις για θάμβωση, εστιάζοντας σε μία από τις πιο ύπουλες αιτίες τροχαίων: το «λάθος» φως τη λάθος στιγμή.

Τι προβλέπει ο ΚΟΚ

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει αυστηρές κυρώσεις για θάμβωση, δηλαδή όταν τα φώτα ενός οχήματος “τυφλώνουν” τους υπόλοιπους οδηγούς. Το φαινόμενο αυτό εντείνεται με τη χρήση ισχυρών LED, Xenon ή αλογόνων λαμπτήρων που δεν είναι κατάλληλα σχεδιασμένοι για τους συγκεκριμένους προβολείς, προκαλώντας κίνδυνο ατυχημάτων, ιδιαίτερα τη νύχτα.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία:

-Οδηγοί πρέπει να σβήνουν τα φώτα πορείας όταν συναντούν όχημα από το αντίθετο ρεύμα.

-Απαγορεύεται η χρήση φώτων που προκαλούν υπερβολική λάμψη όταν ακολουθούν άλλο όχημα από κοντινή απόσταση.

-Επιβάλλεται η χρήση φώτων διασταύρωσης στις κατοικημένες περιοχές, όπου τα φώτα πορείας δεν επιτρέπονται.

-Οι οδηγοί υποχρεούνται να ρυθμίζουν τα φώτα ώστε να αποφεύγεται η θάμβωση σε κάθε περίπτωση.

Τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί

Η τοποθέτηση μη εγκεκριμένων LED μπορεί να φαίνεται ελκυστική λόγω καλύτερου φωτισμού, ωστόσο:

-Αν δεν είναι πιστοποιημένα και συμβατά με τους προβολείς του αυτοκινήτου, θεωρούνται παράνομα.

-Σε έλεγχο της Τροχαίας, ενδέχεται να επιβληθεί πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα.

-Επιπλέον, σε περίπτωση ατυχήματος, ενδέχεται να υπάρχουν ασφαλιστικές επιπλοκές.

Η σύσταση των ειδικών

Πριν προχωρήσετε σε αλλαγή των φώτων:

-Βεβαιωθείτε ότι οι λαμπτήρες LED είναι εγκεκριμένοι από την Ε.Ε. (με σήμανση ECE ή CE).

-Συμβουλευτείτε τον κατασκευαστή ή εξουσιοδοτημένο ηλεκτρολόγο αυτοκινήτων.

-Μην αγνοείτε την ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου.