Νέες ταυτότητες: Πόσο θα πληρώσει ο πολίτης για την έκδοση τους; Το νέα σύστημα των ραντεβού
Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Οδηγός για την έκδοση νέων ταυτοτήτων με αναλυτικό κόστος πληρωμής, διαδικασία ραντεβού και προθεσμίες που αφορούν κάθε πολίτη της Ελλάδας

Η προθεσμία για την έκδοση νέων ταυτοτήτων πλησιάζει, καθώς κάθε πολίτης που δεν έχει προβεί στην αντικατάσταση έχει στη διάθεσή του λιγότερο από δώδεκα μήνες. Οι παλαιές ταυτότητες θα χάσουν την ισχύ τους οριστικά στις 3 Αυγούστου 2026, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς της υποχρεωτικής μετάβασης.
Διαβάστε: Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την έκδοσή τους και πόσο κοστίζει
Τα νέα έγγραφα ταυτοποίησης διαθέτουν προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και ενσωματώνουν μηχαναγνώσιμη ζώνη (MRZ), στοχεύοντας στην εναρμόνιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας. Ωστόσο, παρά την υποχρεωτική φύση της διαδικασίας, η οικονομική επιβάρυνση βαραίνει αποκλειστικά τον πολίτη.
Αναλυτικό κόστος πληρωμής για νέες ταυτότητες
Η έκδοση νέας ταυτότητας συνεπάγεται συγκεκριμένες δαπάνες που πρέπει να καλύψει κάθε πολίτης πριν την επίσκεψή του στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα.
Το βασικό ηλεκτρονικό παράβολο ανέρχεται σε 10 ευρώ (Τύπος 4485) και καλύπτει το σώμα του εγγράφου, τα έξοδα εκτύπωσης, προσωποποίησης και ασφαλούς διακίνησης. Οι πολύτεκνες οικογένειες απολαμβάνουν μειωμένου τέλους 5 ευρώ (Τύπος 4486), εφόσον προσκομίσουν το απαραίτητο αποδεικτικό στοιχείο.
Επιπλέον, απαιτείται ένσημο ΕΛΑΣ αξίας 0,50 ευρώ (Τύπος 2043) που επικολλάται στην αίτηση. Όλες οι πληρωμές των e-παραβόλων πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί προ της επίσκεψης στην υπηρεσία.
Νέο σύστημα προγραμματισμού ραντεβού
Η εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμού, με παράταση έως τον Νοέμβριο για την επιλογή των πρώτων ψηφίων, αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση για νέες ταυτότητες. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εγκαινιάζει ανανεωμένη πλατφόρμα ραντεβού που, όπως τονίζει ο υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου, θα απλοποιήσει τη διαδικασία για κάθε πολίτη.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η αποσυμφόρηση των αστυνομικών υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν έλλειψη διαθέσιμων ραντεβού.
Για να κλείσετε ραντεβού για έκδοση των νέων ταυτοτήτων, πατήστε ΕΔΩ.
Πώς να κλείσετε ραντεβού
Η διαδικασία προγραμματισμού ραντεβού για νέες ταυτότητες περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
- Ο πολίτης επιλέγει Αρχή Έκδοσης βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής, καθώς και συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα από τη διαθέσιμη λίστα
- Αυτόματη άντληση στοιχείων από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας
- Ενημέρωση στοιχείων στο ΕΜΕπ εάν δεν είναι επικαιροποιημένα
- Λήψη email επιβεβαίωσης με πληροφορίες ραντεβού και στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης
- Δυνατότητα επαναπρογραμματισμού ή ακύρωσης έως μία ώρα πριν το ραντεβού
- Αυτόματες υπενθυμίσεις μέσω email πριν την προγραμματισμένη επίσκεψη
Σε περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής της ταυτότητας, ο πολίτης οφείλει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης για τηλεφωνικό προγραμματισμό ραντεβού αντικατάστασης.